Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   verdriet heeft altijd met verlies te maken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=224053)

fruitvliegje 21-09-2002 15:22

verdriet heeft altijd met verlies te maken

verdriet heeft altijd met verlies te maken,heb ik eens ergens gelezen. en uiteindelijk klopt dat wel!
Wat vinden jullie?

LISM 21-09-2002 16:01

Lekker duidelijk topic,, maar niet altijd heeft verdriet met verlies te maken, het klopt wel zeker wat je zegt want ik ervaar het ook vaak (te vaak) genoeg...

fruitvliegje 21-09-2002 16:39

Citaat:

LISM schreef:
Lekker duidelijk topic,, maar niet altijd heeft verdriet met verlies te maken, het klopt wel zeker wat je zegt want ik ervaar het ook vaak (te vaak) genoeg...
voorbeeldje van wanneer niet?

Quiana 21-09-2002 16:43

Citaat:

fruitvliegje schreef:
voorbeeldje van wanneer niet?
Hmz, het heeft vaak wel met verdriet te maken ja..
Voorbeeld?
Stel dat iemand mishandeld word, diegene heeft daar verdriet over, maar toch niks verloren?
Ja, misn zijn/haar waardigheid, maar het lijkt me eerder dat ie verdriet heeft omdat de vader/moeder zo doet (ga ik ff van uit)
Maar, je kan verdriet vaak door verlies krijgen ja, verlies van personen, waardigheid, zelfvertrouwen etc..

Dusjcrib 21-09-2002 17:33

Ik kan verdriet hebben om bijv. de slechtheid van een persoon, of door het zien van iemands aftakeling, of door het zien van andere ellende.. of door het beseffen wat mensen elkaar aandoen enz enz..

ik geloof niet dat IK dan iets heb verloren..

fruitvliegje 21-09-2002 17:41

Citaat:

Betamethason schreef:
Hmz, het heeft vaak wel met verdriet te maken ja..
Voorbeeld?
Stel dat iemand mishandeld word, diegene heeft daar verdriet over, maar toch niks verloren?
Ja, misn zijn/haar waardigheid, maar het lijkt me eerder dat ie verdriet heeft omdat de vader/moeder zo doet (ga ik ff van uit)
Maar, je kan verdriet vaak door verlies krijgen ja, verlies van personen, waardigheid, zelfvertrouwen etc..

verlies van vertrouwen,als je mishandeld word?

Mja ok,idd niet altijd,maar toch heel vaak

moenbase 22-09-2002 10:33

Hm, 'k haal een onvoldoende voor me proefwerk....
Ben verdrietig...
Het enige dat ik dan mis is kennis of een ander cijfer op het proefwerk blaadje?
:confused:

Overigens.. Nee, het hoeft niet per definitie waar te zijn wat fruitvliegje zegt. :)

Lethalis 22-09-2002 11:49

Citaat:

Dusjcrib schreef:
Ik kan verdriet hebben om bijv. de slechtheid van een persoon
= verlies van vertrouwen.

Citaat:

of door het zien van iemands aftakeling
= verlies van hele persoon en de leuke tijden die je met diegene had.

Citaat:

of door het zien van andere ellende.. of door het beseffen wat mensen elkaar aandoen enz enz..
= verlies van positief wereldbeeld.

Citaat:

ik geloof niet dat IK dan iets heb verloren..
Heel wat hoor ;) :P

Lethalis 22-09-2002 11:51

Citaat:

moenbase schreef:
Hm, 'k haal een onvoldoende voor me proefwerk....
Ben verdrietig...
Het enige dat ik dan mis is kennis of een ander cijfer op het proefwerk blaadje?
:confused:

Als je een onvoldoende haalt voor een proefwerk én daar verdrietig over bent, impliceert het dat je dit resultaat niet verwachtte. Dit kan weer leiden tot verlies van zelfvertrouwen .. "hoe heb ik dit nou klaargespeeld?"

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.