![]() |
optreden van coole streetpunk en ska core bands - 26 oktober
Het is allemaal niet zo heel denderend maar lees toch maar.
26 oktober in De Bakkerij in Castricum (NH) komen er 2 bandjes en ze zijn bestwel heel leuk, dus als je toch in de buurt woont enzo.. en voor de verandering niet naar de meeting en Bad Manners gaat, komen! Entree is maar 2 euro ofzo. De bands. Soporific komt spelen, een streetpunk bandje uit Zuid Holland. Ik weet niet zo veel van ze, maar ze zijn bestwel goed en ze hebben ook in Duitsland enzo opgetreden. En Nihilistix komt spelen, een ska core bandje uit Ede. Ik vind ze echt heel erg op Operation Ivy lijken en daarom zijn ze ook zo gaaf (y) Nihilistix is nog niet helemaal zeker trouwens.. maar het is wel zo gepland dus. |
nihilistix uit overijssel? :confused:
voor zover ik weet komen ze uit Ede |
een band leuk vinden omdat ze ergens op lijken?
dan is het hele "band" idee toch verloren? |
dan is de muziek meeting al.. dus alle coole mensen van het forum zullen er niet zijn :D
|
Citaat:
|
Citaat:
hahaha oeps.. |
nihilistix lijkt me opzich wel cool... operation ivy is echt vet
|
Citaat:
En Nihilistix is een ska core bandje dus dan zijn ze sowieso wel leuk.. |
Citaat:
|
Citaat:
Alle coole mensen? Het zijn niet altijd de coole mensen die naar meetings gaan. Ik ga bijv niet. :cool: |
nihilistix heeft wel potentie denk ik :) maar ze mogen van mij nog wel ff wat beter oefenen :D want om het maar ff kort samen te vatten, toen ik ze zag konden ze er geen reet van :p maar de muziek is op zich wel koel
|
Citaat:
|
Citaat:
damn... :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
maar opp. ivy is iig geeeen ska core.... |
Citaat:
zn bandje klinkt wel oke, maar niet denderend |
Citaat:
ik dacht dat bosstones skapunk was? |
Citaat:
skacore heeft meer oi! invloed...ruwere stem |
Citaat:
|
skacore is een mix van ska met een andere muziek... een ska kern dus.. dat houdt in ska gemixt met punk, ska gemixt met dance, ska gemixt met dat dan ook
net als hardcore ofzo... muziek met een harde kern |
en skapunk valt daar dan onder?
|
yep.. maarjah iedereen bedoelt met skacore weer iets anders, dus het zal me een worst wezen :)
|
typische skacore = bijv. capdown
|
Citaat:
en capdown is idd ska core, maar ook echt lang niet alle nummers hoor. wat de kenmerken van ska core betreft: heeft capdown oi! invloed en heeft de zanger van capdown een ruwe stem? nou.. nee! |
Ok nog ff for the record: CHOKING VICTIM en LEFTOVER CRACK.
nou DAT is ska core (y) |
Citaat:
Soporific is best leuk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
het enige waar jij het niet over eens bent met mij is dat operation ivy ska core is. nou ja ik vind toevallig van wel, mbt de meeste nummers van hen. en ik zou niet met termen gaan gooien als ik niet weet waar ik over praat. |
Citaat:
|
ok ok ..ik vind typische skacore mmbt.....
stel op ivy maar eens in contrast met de mmbt van de andere kant zou je natuurlijk ook ska(punk) bands met hardcore-breaks en ritmes skacore kunnen noemen... catch22? anyway... ik neem mijn woorden dan maar terug :p want er zullen vast wel betere skacore kenners zijn hier ergens |
eerst zeg je: je bent het toch eens met new noise.
dan kom je erachter dat ik dat niet ben. en dan is het opeens geen kwestie meer van 'het met iemand eens zijn'. welk bandje je in welk genre moet stoppen hoort idd niet subjectief te zijn maar zo is het nou eenmaal. er zijn ook mensen die bijv deftones nu metal noemen waarvan ik ook roep van 'nee dat is gewoon niet zo' maar ja shit happens. jij hebt een mening, ok. ik toevallig ook, dat heb je wel eens. afgezien van dat hoef je me niet zo snel te veroordelen en nog es gaan uitschelden ook. als je me nog wilt afzeiken kan je dat dan even in 1 post proppen want deze hele topic is helemaal off topic. dank je. |
Citaat:
het gaat er om dat ze zuigen |
in een interview een keer zeiden ze dat de MMB 1 van de eerste skacore bands waren..en de MMB zeiden toen ook iets van dat ze daar wel trots op waren..
*waahh heel nuttige post maar ja..* |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
voor zover ik weet zijn ze niet tijdelijk uit elkaar, ik heb frank's msn en van het weekend heb ik met hem dingen lopen regelen.. de enige reden waarom alles nog niet zeker is, is omdat hij niet zeker wist of de andere bandleden wel konden enzo. |
ik kan me trouwens herinneren dat ik ooit in de OOR encyclopedie heb zien staan bij ska core dat operation ivy daaronder valt
ik zal ff kijken of ik het nog kan vinden.. |
SKA-CORE: snelle feestpunk vermengd met huppelende ska-ritmes. Vb. Operation Ivy, Mighty Mighty Bosstones, Skeletons, Out Of Order, Undeclinable Ambuscade. Ehh... undeclinable.. what the fuck :confused: |
Ik vind persoonlijk bands als Voodoo Glow Skulls meer onder de noemer ska-core vallen, maargoed...
|
Citaat:
ik zou voodoo glow skulls en operation ivy gewoon niet in een ander genre weten te proppen. ska punk zou het dichtste bij komen maar less than jake enzo valt meer onder ska punk en aangezien het daar al helemaal niet op lijkt.. of je moet zelf een genre verzinnen natuurlijk. betonska ofzo.. hmm |
Citaat:
|
Citaat:
[kapsones mode on] hahahah goed van mij he...ja!!!!!!![kapsones mode off] :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
:cool: :cool: :cool: |
Citaat:
ik stel een compromis voor : skacore bestaat niet :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
compromis aanvaard :cool: dood aan ska core. |
*bump* :P
|