![]() |
ik snap t efkes niej helemaal meer hier.. :|
Okee... het zal wel vaker voor gekomen zijn, maar ik weet het efkes niej..
Laatst was ik snachts naar de wc gewest, en toen ik weer in mn bed lag leek het net of ik ineens door de matras gedrukt werd... ik kon niks meer bewegen.. en niet meer praten.. ik weet zeker dak gewoon bij was, want ik kan het me gwoon herinneren.. Maar niemand wist wat het was.. Ik vind het in ieder geval HEEL raar enzoow... maar heb dat verder niet meer gehad.. iemand een verklaring of zelf ook gehad?? :confused: :confused: :confused: |
Hoe voelde de druk? Net als iemand op je lag? Maar dan onzichtbaar?
|
Slaapverlamming.
Je lichaam blokkeert zich tijdens de slaap zodat je je tijdens het dromen je niet kan bezeren. Soms word je wakker en is je lichaam nog geblokkeerd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In non-REM slaap kan dat wel. |
|
Citaat:
Je kunt ook dromen in de andere fasen van de slaap, maar in de REM-slaap is je lichaam geblokkeerd. De REM is ook de meest actieve droomfase. Vroeger geloofde men dat Incubus en Succubus, demonen, je in je slaap overvielen omdat je toen het kwetsbaarst was. Nu weten dat slaapverlamming en andere slaapstoornissen die oorzaak van deze [fantasierijke] gedachten waren. |
Citaat:
|
dat is niet waar
iedere incubus en succubus verschilt van agressie sommige zorgen alleen voor verlamming |
toevoeging:
Bij een incubus en succubus komen meestal een aantal klopgeesten verschijnselen:Zoals dinge die van plaats veranderen, vreemde geluiden.. en incubussen en succubussen zijn zeldzaam dus waarschijnlijk is t idd slaap verlamming kan door teveel stress komen etc. Genoeg redenen :) Knuvv |
Citaat:
Citaat:
|
Jaa dat heb ik ook wel eens, das best eng! Dan kan ik m'n ogen ook niet meer open doen, kan niks meer bewegen etc. Kvin et best vaag moet ik zeggen maar het zal wel zo zijn!
|
Citaat:
|
Vreemd...
Gelukkig heb ik zoiets voor zover ik weet nooit echt meegemaakt. Zou me angst aanjagen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57. |