![]() |
Verkiezingen Duitsland
http://www.spiegel.de/img/0,1020,198675,00.jpg
Hmz, vreemd dat er in een buurland van België en Nederland verkiezingen zijn en niemand heeft het erover... Toch lanceer ik dit topic maar. Nu, om kwart voor acht melden zowel ARD als Der Spiegel op hun sites dat er een nek-aan-nekrace is tussen de de SPD en de CDU/CSU. Hoogstwaarschijnlijk zal de Union een coalitie sluiten met de liberale FDP bij winst, en de SPD met de Grüne. Toch vraag ik me af of mensen Stoiber niet onderschatten. In Beieren heeft hij de economie flink gestimuleerd, maar hij blijft aartsconservatief, al lijkt het minder erg. Verder wil ik jullie mening horen over Schröder; is de werkeloosheid en erfenis van Kohl en verdient hij een herkansing, of heeft hij gefaalt en mag rechts, dat nu al Nederland en andere Europese landen regeert, nu over Duitsland regeren? REIE |
ik ben eigelijk voor die gruenen, dus ook voor schroeder. het is nog altijd wel zo dat werkeloosheid in beieren hoge ris dan de rest van duitsland :). maar het blijft idd spannend
|
Stoiber heeft al bijna gewonnen hoor ik net, rechts dus, schroeder was naar mijn idee beter geweest.
|
Ik hoor net dat de voorlopige uitslag is dat Stoiber wint maar het nog niet zeker is of hij bondskanselier wordt..
Ik ben hier niet zo blij mee. Nu maakt het ook in Duitsland niet zó veel uit wie aan de macht komt (de groenen zijn ook érg veranderd) maar Stoiber is niet mijn favo.. |
volgens 't nieuws van rtl4 had schröder 38,5 procent en stoiber 38.
Bij 't journaal van ned. 2 was 't 38 om 38. Dat waren de voorlopige uitslagen, maar vannacht zou pas de echte uitslag bekend worden. |
naja, schroeder en fischer vormen hoogstwaarschijnlij kde nieuwe coalitie, met eventueel een extra groene minister. Jeuj!!!
|
Citaat:
|
Ik ben erg blij met de uitslag van de verkiezingen, nu maar hopen dat Schröder iets meer aan de werkloosheid gaat doen.
|
Hoera! Gelukkig tenminste nog een Europees land waar de linkse regering stand houdt! Ben ik echt blij mee.
Ik hoop idd dat hij de werkloosheid in de volgende periode flink aanpakt. Als hij eerst die dreigende ruzie met de VS goed oplost en dan de werkloosheid aanpakt maakt hij waarschijnlijk een goede kans om veel stemmen te winnen. En als de werkloosheid afneemt zal waarschijnlijk de recessie ook oplossen. Allemaal goede dingen. Ik hoop echt dat het hem lukt. Ben altijd al voorstander van Schreuder geweest. Ik had liever gezien dat Fischer (schrijf je dat zo?) bondskanselier was geworden, maar dat is een ideaal ;) |
En toen kwamen er -o wonder- geen felicitaties vanuit Amerika. Zoveelste teken van de kloof tussen de USA en Europa of gaat dit heel diplomatiek rechtgezet worden?? (En gaat Dsl wellicht toch nog mee doen aan de oorlog?)
Geeft u mij maar de eerste optie... |
Citaat:
regering waar ze het niet mee eens zijn wint, en dus is het ineens geen felicitatie waard. Ach ja, over respect voor andersdenkenden gesproken. wat een eikels. |
Citaat:
|
Ik vind het geweldig dat in Duitsland wel een linkse regering weet stand te houden. Helemaal omdat deze regering een gedurfde houding aan neemt in de Irak-kwestie. Daar kan het Nederlandse stelletje conservatieve meelopers nog wat van leren!
|
Citaat:
|
Citaat:
Toch ben ik wel blij dat Schroeder heeft gewonnen. Op de liberalen stemmen heeft weinig zin, want dan stem je eigenlijk op de conservatieven van Stoiber. Citaat:
REIE |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08. |