![]() |
Over het leven van Jezus
Ik heb in het AD van vandaag en op fok.nl gelezen dat Mel Gibson een film gaat maken / in een film gaat spelen ovoer het lezen van Jezus. De film zal gesproken worden in het Latijn en het Aramees. Wat vinden jullie hiervan? (Vooral dat in het Latijn wordt gesproken.)
Het lijkt het me op zich wel leuk dat het in het Latijn wordt gesproken, maar het jammere van Latijn in Amerikaans/Engelse films is dat het toch anders klinkt dan "Nederlands-Latijn". Verder ja... het is niet "echt" Latijn... |
Dat het in het Latijn wordt gesproken is juist gaaf! :D Maar dan moet het natuurlijk wel goed gedaan worden, en aangezien er volgens mij niet echt veel acteurs zijn met gymnasium (vooral niet in Amerika), moet er dan wel een voice-over gedaan worden vind ik.
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor de patriot hebben Mel en Heath uitspraak les gehad in oud-Engels, ik neem aan dat ze hier zeker ook les in krijgen... |
Ik ben sowieso niet erg verzot op Jezusfilms...niemand weet echt hoe Hij was, maar ik ben wel blij dat Aramees en Latijn zullen worden gebruikt!! Zo origineel mogelijk, zullen we maar zeggen!
Nee, het wordt nog leuker! Latijn was misschien wel een toontaal (oud-Grieks zeer waarschijnlijk!) net als het Zweeds en Chinees enzo... Dat betekent dat je het zou moeten 'zingen', en a) bijna niemand weet dat en b) die Amerikanen krijgen het zo al lastig genoeg, haha!! |
waarom niet gelijk in het Irakees
|
Citaat:
Dat bestaat niet, in Irak spreken ze Arabisch-Irakees... |
Ik vind het wel cool!
Ik vind Mel Gibson beswel een goede acteur (ik ben een beetje Braveheart fan) en Jezus is op zich wel boeiend. Maar dat Latijn..tja. Ik weet niet of dat bij veel mensen aan zal slaan. Ik vraag me wel een beetje af waarom ze dat doen. Als Mel Gibson er in speelt is het beswel voor een groot publiek, en die zal het Latijn waarschijnlijk echt niet boeien.. Maar ik ben benieuwd! |
Wel jammer dat ze in het Israel van de bijbel meer Grieks dan Latijn spraken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mel gibson sprak ook een stukje Latijn in Braveheart en dat klonk goed hij moest ook de hele tijd met een Schots acccent praten das ook niet makkelijk als je uit Australie komt
|
bij de romeinen zelf spraken de gewone mensen toch ook altijd eigenlijk grieks? volgens mij was latijn de taal voor de hogere klasse, mensen in de politiek etc. grieks was meer de straattaal..
|
leuk juist zoiet in een moderne film, latijn is echt z'n oude mannen taal aant worden. zo komt daar miscchien verandering in!!!! k heb latijn en vindt best leuk
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39. |