![]() |
nog niet ongesteld..
hoi.ik ben nu 16 en nog niet ongesteld..
mijn moeder zegt dat als ik met de kerst nog niet ongesteld ben naar de dokter moet gaan! heeft iemand daar ervaring mee? wat gaan ze doen? is 16 erg laat? aub een reactie ben beetje wanhopig! xxx Nicole |
het verschilt heel erg bij meiden wanneer ze ongesteld worden de een word t op dr 11e de ander op dr 16e, je kan t wel een beetje merken aan je afscheiding of het eraan zit te komen.
maak je er maar niet te druk om als t goed is komt t vanzelf. en even naar de dokter als t met de kerst nog niet is geweest is misschien wel een idee, maar maak je niet zenuwachtig, stress kan ook een factor zijn waardoor je (nog) niet ongesteld word....suc6 ermee! * MIJN 500ste POST JIPPIE !!! * [Dit bericht is aangepast door LovelyOne (06-11-2001).] |
Als je op je 16e nog niet ongesteld bent geworden, word er meestal aangeraden naar de dokter te gaan. Het is dus inderdaad erg laat, maar maak je niet meteen zorgen. De een krijgt het nu eenmaal later als de ander. Wanneer heb je je groeispurt gehad?
Cat *mijn 6486e post... jippie http://forum.scholieren.com/biggrin.gif* |
Ben er blij om, zou ik zeggen, je moet het nog lang genoeg zijn http://forum.scholieren.com/frown.gif
|
hai ik snap dat je het vervelend vindt dat je nog niet ongesteld bent geweest. ik was het zelf heel vroeg, en geloof me, dat wasook geen pretje. maar dat heb je waarschijnlijk al vaag genoeg gehoord. je moet eens aan je moeder vragen hoe oud zij was dat ze ongesteld was, als zij het bij.v ook pas op d'r 16de werd, is het niet zo vreemd dat jij het ook nog niet bent.
je kan natuurlijk ook zwanger zijn... maar dat lijkt me niet? of heb je onlangs seks geahd?? maargoed als er verder geen reden voor is dat je nog niet ongesteld bent dan is het echt niet vreemd om even bij de dokter langs te gaan, wat hij zal doen weet ik niet, misschien alleen wat vragen stellen, wees in ieder geval niet bang, het is misschien vervelend, maar dan ben je er maar vanaf, en weet je waar je aan toe bent. hoogstwaarschijnlijk zegt ie gewoon van "je zult het eerdaags worden" je kunt idd ook kijken naar de rest van je lichaam, heb je borsten, breedere heupen, of heb je dat ook nog allemaal niet, dan ben je dsu gewoon wat later in de (lichamelijke) ontwikkeling. en ook kun je kijken of je al veel afscheiding hebt, want als dat al meer wordt, dan is de kans ook groter dat je binnekort ongesteld wordt. nou sterkte iig! miep |
ben je tenger gebouwd? Vaak worden mensen die tenger gebouwd zijn, later ongesteld dan mensen die minder tenger gebouwd zijn. Maar het lijkt me geen kwaad kunnen om eventjes naar de dokter te gaan.
dit is BTW mijn 299e post, nog 101 te gaan voor de sig http://forum.scholieren.com/biggrin.gif [Dit bericht is aangepast door snoopy/mamo (10-11-2001).] |
Citaat:
|
Een vriendin van me werd ook pas op haar 16,5e ongesteld. Ze zat er ook altijd erg mee, maar er bleek dus helemaal niets mis te zijn. Waarschijnlijk wordt je binnen niet al te lange tijd nog wel ongesteld. Waren je moeder of (eventuele, ik weet niet of je ze hebt) ook laat ongesteld?
|
Als je voor je 18de nog neit ongesteld bent, is er weinig aan de hand. Als je 18 bent en nog neit ongesteld zou ik wel ff naar de dokter gaan
|
hoi,bedankt voor
jullie antwoorden,ik zal even wat antwoorden geven op vragen -ja ik ben tenger gebouwd(39kg) -ik heb nu cup A -nog haast geen heupen -en ik heb nu denk ik de groeispurt. |
16 is wel aan de late kant, maar volgens mij hoef je je geen zorgen om te maken, geloof me, het komt vanzelf wel, en dan duurt het weer 35 jaar voordat het stopt, dus geniet er nog maar even van...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00. |