![]() |
probleempje
Oke ik heb een klein probleempje met een computer! Het betreft een systeempje van een jaar of wat oud, draaiend op Windows 98.
Als ik hem opstart, zegt ie meteen in het begin het volgende: Citaat:
Vervolgens krijg ik de melding: Citaat:
Voer ik vervolgens FDISK uit, dan krijg ik de melding Citaat:
Ga ik vervolgens naar SETUP, door tijdens het opstarten op [DEL] de drukken, en ga ik vervolgens naar ‘Standard Cmos setup’, dan zie ik daar het volgende: Citaat:
Met deze waarden achtereenvolgens voor: Type, size, cyls, head, precomp, lands, sector, mode. Ga ik weer terug, en kies ik IDE Hard Disk Detection, dan vindt hij er geen. Iemand ideetje hoe ik dit op kan lossen? |
en dat allemaal in PHP ? nice :D
sorry weet het antwoord niet |
mischien ide kabels aandrukke ?
of is je ide controller kapot ? :p |
ik had maar php aangeklikt om onderscheid te maken ;) :p Heb ut nu even anders gedaan voor de duidelijkheid :)
je denkt dat t hardwarematig probje is? |
Citaat:
het zou kunne ik weet natuurl;ijk niet zeker |
Misschien is het een hardware probleem. Daar kan je heel makkelijk achter komen: kast open, stekkertjes aandrukken (IDE kabel, en stroomstekkertje) van je hd, kast dicht, en booten maarrrr :D
|
Citaat:
|
je heb maar 1 cdrom zo te zien ?
wissel de ide kabels op het mobo eens om en kijk eens of ie de cdrom en of de hdds dan vind vind ie cdrom niet en hdd wel is IDE1 stuk vind ie cdrom wel en hdds niet is HDD of de kabel stuk vervang dn ff kabel.. weer geen hdd.. kapot ? |
Je schrijft dat het een oudere PC is. Heb je daar toevallig een grote harddisk ingehangen. Het BIOS van oudere machines kan vaak grote schijven niet zien.
|
Citaat:
Ik zal de kast eens open schroeven, kijken of het helpt als ik iets aandruk/schoonmaak/verwissel.. thx iig Genesis |
Citaat:
|
Citaat:
Ga vanavond wel eventjes kijken denk ik thx iig.. Genesis |
oke ik heb de IDE kabels aangedrukt, en verwisseld, maar dat hielp dus niet. Toen ik de kabels van de cdrom en HD verwisseld had, vond ie alleen maar de cdrom, en nog steeds geen HD. What's left to try? :(..
Genesis |
ander HD'tje erin?
met je HD naar een andere computer? |
Tjek je slave/master instellingen op je HD's...
En Fdisk de HD's en dan formatteren. |
Controleer voor de grap even de spanningen die je voeding doorgeeft. Kun je zien in je BIOS onder PC Health ofzo.
Heb hetzelfde probleem gehad; bleek de voeding stukkende te zijn :/ |
Citaat:
Citaat:
in fdisk kan je formateren, partitioneren, converteren maar het begrip "iets fdisken" slaat ook nergens op |
Probeer dit eens:
in bios: standaard cmos settings alles op None zetten vervolgens in menuutje ernaast "detect hdd's" (of iig iets in die trend) ps: fdisk heb je geen moer aan zolang ie ze niet herkent, laat dat maar even links liggen pps: http://kickme.to/fosi Partition magic, werkt veel handiger |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03. |