![]() |
Zwart Slaafje
strepen zweet
slopen als slangen Haar rug neerwaarts Gevangen zo bewaterde zij het verlangen......verlangen Om vrij te zijn Het zweet kroop en beet aan een brandmerk in haar linkerhand zwart werkend vlees in een vrij land |
Houzee voor de NSB :confused:
|
nou, niet helemaal. Je moet meer denken aan de slavernij ten opzichte van de katoenplantages zo'n 60,70 jaar geleden
|
ik vind hem erg origineel.
heb ooit eens een scriptie geschreven over slavernij, kan wel relaten tot het onderwerp. waarom heb je het gekozen? hij si goed liefs, nicoline |
Waarom ik dit onderwerp hebt gekozen?
Littekens, in de hoofden van de slaaf en in de hoofden van de slavendrijvers. Deze mensen werden hun leven lang vernederd en onderdrukt, de slavendrijvers, die (in die tijd) hadden ook last van vervormingen maar dan in hun hoofd. Er is veel pijn geleden op de katoenplantages toedertijd en het doet mij nog steeds zeer als ik eraan denk. (slavernij, interessant onderwerp trouwens, schrijf er ook maar is een gedicht over) mzl Aeneas |
slavernij... slavenhandel. de Gouden Eeuw. wandaden van onze trotse voorouders, geen helden maar aalgladde meedogenloze kooplieden. schaamte van ons moderne mensen schrijnend als de striemen van de zweep in een fiere zwarte rug.
niet alleen Amerika, lang niet. Nederland was kampioen. het gedicht: flawless. het rijm klopt, je bewoordingen zijn sterk. als een protestlied. mille complimentz. |
Ik vind je gedicht heel mooi, een goed onderwerp. Ik had wel enkele kleine dingetjes veranderd, als ik jou was, maar vooral de laatste 6 zinnen vind ik goed. Ik ben jou niet bovendien... Ik had het in ieder geval nooit bedacht! Mooi. :) :)
|
Heel mooi en best duidelijk-aangrijpend weergegeven.
Hoofdletters hadden het gewoon AF gemaakt :p |
Goed, dat je dit onderwerp aansnijdt!, orgineel, sterk verwoord.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12. |