![]() |
engels vraagje
is het: the crew are arriving of the crew is arriving (spoed)
|
are, want crew zijn er meerdere
|
zeker?
|
bijna 100%
|
Vervang 'crew' eens door 'the police'.
The police are arriving. The police is arriving. Lijkt mij toch die tweede. De politie bestaat uit meerdere mensen, toch is het enkelvoud. Hetzelfde voor de crew (meervoud van crew is crews) |
Volgens mij is het is, are klinkt me heel raar in de oren. En je zegt toch ook the class is. Maar ja ik ben niet zo'n held in grammatica ik doe altijd gewoon wat het beste klinkt (en haal nog voldoendes ook :D )
|
Maar je zegt bv bij een voetbalclub wel meervoud. Bijvoorbeeld Manchester United have won.
|
are word gebruikt bij meervoud, dus de crew is meervoud (logisch)
is word gebruikt bij enkelvoud, de crew is ook enkelvoud omdat het 1 crew is. In het nederlands zou je dus is moeten pakken (is een aantal mensen gezien aantal = 1 aantal) in engels dan maar ook???? :confused: :confused: :confused: |
Neen, het engels is niet met het nederlands te vergelijken. Engelsen doen dat anders met die meervoudsregel.
|
Citaat:
gij met je voetbal club |
Citaat:
|
het is the crew is arriving
want het is maar 1 crew, dus enkelvoud |
1. The crew is preparing the ship to go to sea. [acting as a whole]
2. The crew have different levels of experience. [considered individually] dit is het moeilijkste van engels vind ik toch denk ik dt het de eerste is omdat ze hier met zn allen tegelijk aankomen. The police is altijd meervoud btw. |
Hierboven staat het al:
the crew is enkelvoud, want als meervoud is het 'the crews'. In dat geval valt het wél met het Nederlands te vergelijken: Je zegt: De groep komt eraan. Of: De ploeg is aanwezig. Dat is enkelvoud, in het engels geldt dat ook in dit geval: Je zegt: The group is coming. Of: The crew is present. Makkelijk te onthouden wanneer je je bedenkt of een woord een meervoudsvorm heeft... 'People' heeft dat niet (je zegt immers geen 'peoples' wel? :) ) Dus het zal zijn: The people are coming -> meervoud. Makkie :) |
Citaat:
the police is áltijd meervoud, want er bestaat maar 1 vorm :) |
Citaat:
|
Het is the crew is arriving. Zoals Desp en vleermuissie het al hebben gezegd.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13. |