Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [XP] met office een database maken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=226951)

Nokiaboy1000 24-09-2002 16:37

Hoe een database maken met word xp

hey allemaal ik zit met een probleem ik moet voor school een database maken met word omdat ik acces niet heb in mijn pakket van office maar nu is mijn vraag hoe moet ik daar in godsnaam aan beginnen? kan iemand mij soms vertellen waar ik een online curssus liefst nederlands kan vinden of zo????

greets jochen en bedankt!!!

Triloxigen 24-09-2002 16:56

Mag je geen excel gebruiken anders?

Nokiaboy1000 24-09-2002 17:07

jawel da mag ik ook !!!! hoe doe je da

Orion16 24-09-2002 18:46

Database, nouja datbase. Je kunt wel gewoon een hoofdwerkblad maken met links naar andere werkbladen (wel in dezelfde dir. zetten) en het databaseprincipe emuleren.

Acces zuigt, ik moest er ook mee werken en ik heb er echt 'n hekel aan

Vaag mannetje 25-09-2002 06:27

gewoon een tabel maken met gegevens.. dat is een database..

tis wel een "ander soort" db

McMotion 25-09-2002 08:41

Citaat:

Orion16 schreef:
Acces zuigt
waarom?

Triloxigen 25-09-2002 09:09

Ik vind access ook maar zuigen, heb het op school gehad, snap er een beetje wat van, en vind het ook zuigen..

Maareuhm, excel, rtfm :)

Echt een database zal het niet worden, wel gewoon dingen toevoegen en dan opzoeken...

Unexplained 25-09-2002 09:51

Citaat:

McMotion schreef:
waarom?
- Geen atomicity
- Geen consistency
- Geen isolation
- Geen durability
- last but not least: niet vooruit te branden

McMotion 25-09-2002 10:37

Citaat:

Unexplained schreef:
- Geen atomicity
- Geen consistency
- Geen isolation
- Geen durability

daarom vroeg ik het ook eigenlijk aan Orion16 :) als jij erover begon had ik die vraag geeneens gesteld

Chimera 26-09-2002 08:16

Citaat:

Unexplained schreef:
- Geen atomicity
- Geen consistency
- Geen isolation
- Geen durability

Zo kan ik ook een hoop punten noemen tegen MySQL. Access doet precies waar het voor bedoelt is. Prima geschikt om bijvoorbeeld je CD collectie in bij te houden.

Unexplained 26-09-2002 15:27

Citaat:

Chimera schreef:
Zo kan ik ook een hoop punten noemen tegen MySQL. Access doet precies waar het voor bedoelt is. Prima geschikt om bijvoorbeeld je CD collectie in bij te houden.
MySQL is ook speelgoed. Snel speelgoed, dat wel, maar het inzetten van MySQL in een professionele omgeving is twijfelachtig.

Chimera 26-09-2002 16:08

Citaat:

Unexplained schreef:
MySQL is ook speelgoed. Snel speelgoed, dat wel, maar het inzetten van MySQL in een professionele omgeving is twijfelachtig.
No shit. Maar MySQL is dan ook weer niet bedoelt voor professionele productie omgevingen. MySQL is weinig meer dan een veredeld file-frontend. Punt is elk product gericht is op een ander publiek, en dan is het gewoon kinderachtig op Access te gaan zeiken.

Jet is overigens zo slecht nog niet.

SCiENTiST 26-09-2002 16:33

Citaat:

Unexplained schreef:
Dit ligt natuurlijk ook aan waar de database voor bedoeld is... er zijn genoeg situaties te bedenken waar een MySQL-database handiger is dan een Oracle database lijkt me.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.