Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Hoelang kan een lichaam zonder drinken? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=227311)

Severus 24-09-2002 20:31

Hoelang kan een lichaam zonder drinken?

Hoi allemaal!

't Is misschien een domme vraag, maar ja, ik zou het echt graag van jullie willen horen.

Ik weet wél dat je minstens 6 weken zonder eten kan (kijk maar naar Volkert v.d. G.). Zo'n periode lang kan je niet zonder drinken, dat is zeker. Ik heb wel eens gelezen dat je na 2 dagen niet drinken al dood bent. Maar dan snap ik niet hoe die mensen in Afrika het overleven, want zij hebben soms wel meer dan 2 dagen geen drinken.

Dus.... hoe lang kan het menselijk lichaam zonder drinken tot het sterft?

Groetjes,

Ripper

Angeles 24-09-2002 20:53

Volgens mij inderdaad een paar dagen. Ik denk dat de mensen in Afrika wel iets te drinken zullen hebben, maar heel erg weinig. Als je een paar dagen achter elkaar helemaal geen vocht binnen krijgt ga je wel dood, maar zij zullen wel iets binnen krijgen.

Snufje 25-09-2002 08:34

Volgens mij is dat zeker geen 2 dagen. ik drink heel weinig (te weinig, omdat ik het gewoon vergeet..) En soms kom ik er gewoon achter dat ik over 2 dagen misschien 1 glaasje drinken op heb.....

~Sjeherazade~ 25-09-2002 10:07

Ik denk idd dat 2 dagen niet overdreven is om te sterven door een gebrek aan het minste vocht...Ik weet iig van mezelf dat ik abnormaal veel drink (vaak 3 flessen water per dag + daarbij nog fruitsapjes, het vocht in m'n voedsel, soep, enzovoort) dus ik denk dat ik zelfs die 2 dagen niet zou halen...

Glass Ghost 25-09-2002 18:56

Citaat:

Snufje schreef:
Volgens mij is dat zeker geen 2 dagen. ik drink heel weinig (te weinig, omdat ik het gewoon vergeet..) En soms kom ik er gewoon achter dat ik over 2 dagen misschien 1 glaasje drinken op heb.....
Als je niet drinkt kan je nog wel vocht binnenkrijgen...

martijn1985 25-09-2002 19:27

Citaat:

Glass Ghost schreef:
Als je niet drinkt kan je nog wel vocht binnenkrijgen...
precies. Je kan maximaal 2 misschien 2,5 dag zonder vocht. dan is het afgelopen..

Severus 25-09-2002 22:21

Okee, dan zal het wel ongeveer 2 dagen zijn.

Ik vraag me af hoe dood door uitdroging is.... wat daar allemaal aan vooraf gaat. Ik heb gehoord dat een mens dan de controle over zijn lichaam verliest en allemaal rare bewegingen gaat maken en uiteindelijk in een coma belandt? Tot je dan doodgaat.

Het lijkt me een verschrikkelijke dood. :(

Ripper

Roos 26-09-2002 09:04

Citaat:

Snufje schreef:
Moet je eens kijken hoeveel vocht er in groenten, fruit, rijst etc zit.. best veel (maar dan drink je nog weinig natuurlijk)

Ki Fighter 26-09-2002 16:15

Citaat:

Snufje schreef:
Das echt nie slim, een normaal mens hoort eigelijk per dag ongeveer 5 a 6 liter binnen te krijgen. Maar dat doet ook bijna niemand.

A loved one 26-09-2002 17:53

Citaat:

Ki Fighter schreef:
Das echt nie slim, een normaal mens hoort eigelijk per dag ongeveer 5 a 6 liter binnen te krijgen. Maar dat doet ook bijna niemand.
5 tot 6? Jah. Je kunt ook overdrijven, jongen.

CraigDavid 26-09-2002 18:28

als je hersens 3 dagen geen vocht binnen krijgen dan gaan ze dood

of zoiets

Queen Klazina Wok 30-09-2002 23:48

Citaat:

Ripper schreef:
Okee, dan zal het wel ongeveer 2 dagen zijn.

Ik vraag me af hoe dood door uitdroging is.... wat daar allemaal aan vooraf gaat. Ik heb gehoord dat een mens dan de controle over zijn lichaam verliest en allemaal rare bewegingen gaat maken en uiteindelijk in een coma belandt? Tot je dan doodgaat.

Het lijkt me een verschrikkelijke dood. :(

Ripper

ik heb er wel eens over gelezen geloof ik.. maar ik kan me alleen maar herinneren dat je eerst ontzettende hoofdpijn krijgt... :s

Lethalis 01-10-2002 10:29

Citaat:

Queen Klazina Wok schreef:
ik heb er wel eens over gelezen geloof ik.. maar ik kan me alleen maar herinneren dat je eerst ontzettende hoofdpijn krijgt... :s
Yup.

Je wordt duizelig, krijgt hoofdpijn, alles gaat zwaar aanvoelen .. het is geen pretje zeg maar.

Maar euhm, waarom wil je dit weten? :/

Unexplained 01-10-2002 10:35

Citaat:

Ripper schreef:
Ik weet wél dat je minstens 6 weken zonder eten kan (kijk maar naar Volkert v.d. G.).
Volkert dronk nog wel vruchtensappen, dat heeft ook voedingswaarde.

notorious ikke 02-10-2002 18:39

ik heb ns buikgriep gehad, toen heb ik vanaf vrijdagaaf tot maandagochtend nix gedronken :o:( toen voelde ik me ook wel redelijk beroerd moek toegeven ...:(

Mephisto 02-10-2002 18:50

Binnen een week ben je dood. Je droogt langzaam uit, je verzwakt steeds meer waarna je dus na die week niet prettig aan je einde komt.

Communiceer A* 03-10-2002 21:53

na 2dagen is idd overdreven, ik was toen ik ziek was na 2 dagen nog steeds levend en zo kut voelde ik me niet.
ik had toen 2 dagen niet gegeten en gedronken omdat ik alles(zelf water)uitkotste..

-Meisje- 04-10-2002 11:28

Kheb is gehoord dat je 2 weken zonder eten kan, maar slechts enkele 3 dagen zonder vocht...
Toen k geopereerd moest worden, kreeg k ook geen eten en drinken, 3 dagen niks binnengehad, k kreeg wel vocht via een baxter en kben 3 kilo afgevallen :eek:

Anal Avenger 04-10-2002 17:43

Citaat:

Ripper schreef:
Ik weet wél dat je minstens 6 weken zonder eten kan (kijk maar naar Volkert v.d. G.).
is die dood dan?

Anal Avenger 04-10-2002 17:45

Citaat:

Unexplained schreef:
Volkert dronk nog wel vruchtensappen, dat heeft ook voedingswaarde.
dat bedoel ik dus :)

Lentekriebel 05-10-2002 16:32

Citaat:

Anal Avenger schreef:
is die dood dan?
jemig neuj, dies toch zun staking gestopt? tenminste, das ut laatste wat ik over hem gehoord heb.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.