![]() |
Turks en Marokkaans verplicht op scholen.
Je houdt het niet voor mogelijk maar de Stichting Forum
http://www.forum.nl heeft in een Manifest voorgesteld dat Turks en Marokkaans verplicht wordt op de scholen. Naast b.v. Engels, Frans en Duits..... Nu dacht ik altijd dat we hier in Nederland leven en dus normaliter Nederlands spreken en daarnaast een taal leren die wereldwijd gebruikt kan worden. Vraag dan ook : Moet de multiculturele kolder zo ver gaan dat WIJ de taal van al die z.g. immigranten moeten leren of zou het beter andersom moeten zijn ? Persoonlijk ben ik meer voor het laatste. Jullie mening ? |
So what? Er zijn ook gekken die voorstellen mensen met een Nederlands paspoort uit te zetten. Niet iedereen die iets blaat heeft ook meteen een goed punt. :p
|
kan het nergens vinden op de site...
verplicht leren van taal lijkt me ook overbodig, een lesprogramma dat meer vertelt over verschillende culturen op de middelbare school lijkt me echter wel nuttig :) |
Citaat:
Wél is voorgesteld, om mensen, die ooit een Nederlands paspoort hebben gekregen (niet-Nederlanders dus) en die zich in deze maatschappij te buiten gaan aan niet-acceptabele gedrag, de deur te wijzen. Volkomen terecht vind ik. Overigens maakt het hebben van een Nederlands paspoort nog niet iedereen Nederlander. Een paspoort is een stukje papier en niet meer dan dat. |
Citaat:
Net zoals op mijn website, maar daarvan mag ik je de URL niet geven ...... :D Een lesprogramma over de verschillende culturen bestaat al jaren. Bepaalde vakken zijn immers doordrenkt van hoofdstukken over een z.g. "multiculturele samenleving" en de bijbehorende "voordelen" van het broodje shoarma ... :) So what ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
zullen wij samen demonstreren tegen het verplciith worden van die talen op scholen Joepie?
|
Waar staat dat dan ergens op die site?
|
Wat hebben we aan de vakken Turks en Marokkaans. Ik zie het nut er niet van in. En ik heb echt geen zin om al die talen van die immigranten te leren. Het is toch logisch als je hier in Nederland komt wonen dat je Nederlands leert. (lijkt mij van wel)
|
Citaat:
ik verwacht nog trouwens wel bewijs van je stelling dat forum dit wil. |
Citaat:
|
ik leer die troep echt niet
|
Als keuzevak zou het ingevoerd kunnen worden.
Maar dan wil ik ook Maleis kunnen leren op school. Als verplicht vak vind ik het niks. En Joepie, niemand kan het vinden, maar jij blijkbaar wel, kan je ons geen citaat en specifieke link geven? |
Dat voorstel is serieus ingediend al is het onwaarschijnlijk dus dat het wordt doorgevoerd want de regering is juist aan het bezuinigen op les in die talen op school
|
Voorlopig niet serieus spraken van, en ook geen bron. Lijkt me duidelijk dus.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53. |