![]() |
f1 test voor rossi....
Diverse bronnen beweren dat motorrijder Valentino Rossi zou denken aan een overstap naar de F1. De Italiaanse wereldkampioen zou al bijna zeker een test voor het BAR team mogen doen later dit jaar.
Rossi domineerde dit seizoen op Schumacher-achtige wijze het WK voor motoren en zou nu op weg zijn naar de F1. Dat is althans wat enkele insiders beweren. Zij baseren zich vooral op het feit dat de 23-jarige Italiaan later dit jaar eens zou mogen testen voor het British American Racing team. Dat hoeft niemand te verbazen. Rossi heeft namelijk heel goede banden met Honda (de motor waarmee hij racet) en de Japanse motorenbouwer is nog steeds met twee teams (Jordan en BAR) in de F1 vertegenwoordigd. Op vraag van Honda zou het dan ook heel goed mogelijk zijn om Rossi even de BAR te laten testen. Mocht Rossi na die test de overstap naar de F1 wagen dan kan hij de eerste rijder sinds John Surtees worden die zowel op twee als op vier wielen kampioen werd. |
Bron? Link? :rolleyes:
|
Bron: o.a. WWW.VERSTAPPEN.COM
Ik verwacht dat dit alleen maar een publieksstunt is. Trouwens dat Surtees die overstap aankon wil nog niet zeggen dat t tegenwoordig nog mogelijk is om deze stap te maken, Surtees racete in de jaren '60+. :rolleyes: Ik denk trouwens dat Rossi er meer op uit is om records te gaan breken binnen de Motorsport, en zo'n test doet hij er voor Honda gewoon tussendoor voor extra geld en ook voor de lol natuurlijk. :D (als die test tenminste doorgaat :rolleyes: ) |
:eek: :eek: :eek:
Ik vind het het te gek voor woorden!!!! Een moto GP coureur is niet meteen goed in F1 ofzo... |
Citaat:
|
Was ene Nakano niet ooit ook eens overgestapt van F1 naar Motorsport???
Niet dat ik die sporten echt volg hoor, maar ik dacht dat een paar jaar geleden Nakano F1 reed en nu op een motor rijdt. |
Citaat:
Die Nakano die een paar jaar geleden bij (ik geloof Minardi) reed rijdt nu in Amerika. IRL ofzo... |
Citaat:
't Verschil tussen de voornamen (Shinji vs. motorrijder Shinya) is ook nog es opvallend klein. En qua uiterlijk zal het voor ons ook wel een pot nat zijn. ;) |
ik vind het ook erg raar om te geloven het zou een verlies zijn voor de sport als rossi zou weg gaan maar inderdaad een goede motorrijder hoeft nog niet goed te kunnen auto rijden aron slight en kevin schwantz hebben het ook geprobeerd niet echt met veel succes
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01. |