![]() |
voor de val van de dorre tak
lopend over vreemde wegen pijns en mijmer
groene eiken bruine eiken late zomer warmte wijken vaal geel rood en beige schijnt er kou maakt dit een droevig oord lichtjes hinkend ga ik voort moeite vangt wellicht mijn been oude wonden nieuwe passen ga ik vanuit vroeger heen langzaam nadert nu een tweesprong overheen dichte pijn en modderstruiken licht is er al herfst te ruiken hou ik op met naalden om me heen hierwaarts kruipt een aardig gras ik wou dat ik een ander was schreeuw en spring want ik wil gapen nachtenlang in draad en touw pardon niet halt niet en niet slapen ik ga zacht zitten denken doch niet dromen warmte van de zinker zon zegt me waar ik komen kon klinkt er zacht "je moet je schamen" aldus schaam ik je en vraag "leef je nog je bent zo traag" lala ik ben iets vrolijk hier trilt er lachen in je arm? jij bent niet en ik een dier maar als iets knispert glibbert kalm sinister 'dachten over dorre paden gewassen handen steenwoldraden volop schemer rede mist er "wat is er met je?" vraag je dan dat jíj niet meer lachen kan flister zitten op de grond draken in de struiken drie keer raden in het rond krachtig sluipen dromen binnen zinnen... buig heenhier en als ik fluister "ga weer weg en hier maar luister" dromen kan je wél verzinnen woner van het vreemdste land haal en help me pak mijn hand pijn en afschuw haat en stop nu alleen huil blijf toch bij me ermee eens als ik me schop dan ga ik laag en klinkt de bel weer neer sla en word een ietwat dommer sla en prei en komkomkommer voor u voor niets of voor een veer ik ben niet gek ik ben een slak hangend aan een dorre tak |
Tof gedicht. Had'm toch wat ingekort als ik jou was. Want hij is errug lang. Maar ook wel heel mooi. Er zit een soort rust in die langzaam verder waaidt. Sommige zinnen klopte in mijn hoofd niet. Mischien is jou hoofd iets complexer.
Vond de laatste drie grote strofes trouwens wel het moois. En dat van komkomkommer vond ik ook erg orgineel ;). |
Aan de ene kant vrolijks, aan de andere kant ook weer nie, tja t spreekt me nie super aan, maark vind het wel een erg :cool: vorm en ritme en die verwoording, tsja, hoe kom je erbij?
x |
Hij is niet te lang, ergens wel iets te kort. Een redelijk goede constructie maar ik mis iets...
inhoud :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01. |