![]() |
Al was het maar voor één dag…
Jij hebt de woorden
Voor wat je voelt Jij hebt de woorden Voor wat ik voel Jij hebt mijn woorden Jij bent mijn woorden Ik wou dat ik jou was Zou ik jou mogen zijn? Al was het maar voor één dag… (Matig...ik weet het...vandaar dat tips ed erg welkom zijn.) |
Dat 'jij' stoort.
|
En voor de rest? Of stoort dat zo dat je daar liever niets over zegt...?
En een vervangend idee voor dat 'jij'? |
Komma op het eind van de vorige regel, kun je het weglaten.
|
Ik ben nieuwsgierig naar de inhoud, of het autobiografisch is...
Ik vind het wat simpel, verder tevee herhaling denk ik. Maar daar is het hele gedicht op gebouwd. Waarom moet je het gedicht beter maken? Het hoort zo te zijn, het is niet een verhalend gedicht het is simpel en zit nou eenmaal zo in elkaar... |
Citaat:
Waarom ik het gedicht beter wil maken? Omdat ik geen flut dingen wil schrijven en als het dan flut is, dan wil ik graag tips om het wat beter te krijgen. |
Citaat:
Wat vind jij flut aan het gedicht? |
Citaat:
Ik zie er niet echt een lijn in, een goed lopend gedicht. |
Ik kan niet veel meer toevoegen aan de rest. :) Het loopt niet zo goed, misschien dat je er wat meer ritme in aan zou kunnen brengen, want dat scheelt al een heleboel. xxx
|
Ja, misschien is jij te duidelijk... ik bedoel, woorden kunnen zoveel betekenen dat datgene dat wij er altijd eerst aan toevertrouwen. Ik droom ervan een gedicht te maken over m'n geliefde, maar dan zonder 'je, jou, jij', en toch duidelijk aan haar gericht.
Maar je schreef toch een goed gedicht, want je hebt door wat de draagkracht maar is van taal. Wat is taal, we hebben ruwe instrumenten om de fijnste gedachten tot leven te scheppen, en dat is zo moeilijk. Dan schrijf je nog beter dit, dit gedicht, waarin je bekent dat je er geen gedicht over kan schrijven, omdat het gevoel te fijn is. Alleen in gedachten kan je de ware liefde zien, daarom zou het fantastisch zijn om eens elkaar te zijn. Groetjes, Dreampoet |
Bedankt allemaal voor jullie reacties... 'k weet dat het niet zo denderend loopt...'k weet ook niet zo hoe ik het beter zou kunnen laten lopen...tis weer een beetje een verhaaltjes gedicht... 'k zal eens kijken wat ik kan doen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36. |