![]() |
Negen haiku's van een droge donderdagmiddag
De piano zwijgt
En geruisloos zwijg ik mee Omarmd door stilte Dagen van talent Compenseren zich altijd In zuipfestijnen Meditatie in De natuur wordt niet gestoord Door zinloos lawaai Als de foetus danst Klopt moeder belangeloos Op haar strakke buik Geen muur is te hoog Die zo laag had kunnen zijn Om op te springen Ik zit al niet meer Maar sta nu verdwaasd overeind Morgen zit ik weer Een zakdoek zonder Tranen, is meestal gevuld Met verkouden snot Papieren servet Je bent om voor wenen Zo fragiel gevormd Ook oude straten Verjongen zich dagelijks Zien er stralend uit |
weet je, ik vind je gedichten altijd supervet goed maar om nu te zeggen waarom.......
vooral met die foetus is .... euh goed.. echt op een of andere manier ach laat ook maar kom er gewoon niet goed bij |
Slaat helemaal nergens op (n)
Doe 's normaal. Kom op. Even gewoon. Nee. Gewoon. Stop die tong in je mond. Doe 's gewoon. |
donderdagmiddag was niet droog, althans, niet in het westen van het land. leuk dat je je waagt aan dichtvormen zònder rijm enzo, weet zeker dat het zeer gewaardeerd wordt door bepaalde iemanden als je nu 'normale' gedichten schrijft, alhoewel ik evenlief anders van je zie
btw: die van de foetus is inderdaad het leukst... op t moment ben ik niet ontvankelijk voor de rest liefs, nicoline |
:D, en JD maar zeggen dat hij er dagen over nadacht :)
Soms zit er wel iets leuks bij, maar ik houd toch meer van je 'echte' gedichten |
|
Citaat:
ik bedoel meer deze gedichten: http://www.forum.scholieren.com/show...light=Hannibal |
de genialiteit van eenvoud, hoe gemakkelijk woorden zich in een vorm laten gieten...
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34. |