Suikerpatient dood door opnamestop
Citaat:
Uit: De telegraaf
OLDENZAAL, donderdag
Een 69-jarige suikerpatient uit het Oldenzaal is deze week overleden nadat het plaatselijke ziekenhuis Medisch Spectrum Twente hem wegens interne bezuinigingen niet wilde opnemen.
De gepensioneerde bouwvakker Johannes van der Veer, die afgelopen maandag acute medische zorg nodig had, werd op aandringen van de huisarts doorverwezen naar de afdeling interne geneeskunde. De longarts liet echter via het verplegend personeel weten dat er vanwege "een intern bezuiniginsprotocol" geen bed meer vrij was en dat de man niet opgenomen kon worden.
De huisarts reed vervolgens hoogstpersoonlijk naar het ziekenhuis om alsnog een bed te claimen. Ondanks zijn aandringen bleef het Oldenzaalse ziekenhuis bij zijn standpunt.
De 35-jarige dochter Karin van der Veer is niet alleen woedend op het ziekenhuis, maar meer nog op de overheid. "Je laat mensen toch niet doodgaan vanwege de stringente bezuinigmaatregelen van de overheid" zegt ze. "Waarom hebben ze onze vader niet tijdelijk met een bed op de gang of in een badkamer van het ziekenhuis gezet. Dan had hij nu nog geleefd."
De Oldenzaler had door zijn suikerziekte allerlei complicaties gekregen. De laatste dagen was zijn buik helemaal opgezwollen en liepen beide longen vol met lichaamsvocht.
Dinsdagochtend kreeg de man door de longcomplicaties ook nog een hartinfarct. De directie van het ziekenhuis liet gisteravond weten dat de zaak tot op de bodem wordt uitgezocht. Vandaag vindt er spoedoverleg plaats met de betrokken internist.
|
Te gek voor woorden gewoon! :mad: Dat kan ook alleen in Oldenzaal, denk ik dan, zo naief :mad: Naar mijn mening is dit gewoon een fout van de artsen, niet van de overheid, nood breekt wet.
Ze hadden hem idd best wel ergens kwijtgekunt, want ik ben er meerdere keren geweest, en het is een enorm ziekenhuis, voor een paar kleine dorpjes, hoezo geen plek :mad:
[edit]
Overigens staat er weer niets over in de Twentse Tubantia (krantje van Twente) :mad:
|