![]() |
lifestyles
Wat zijn van de volgende levensbeschouwingen de kenmerken en wat waren de aanhangers?
- relativisme - cynisme - hedonisme het is voor school trouwens! |
heb je geen boekje van Jos van de Marel gekregen?:p
|
Cynisme is in ieder geval een vorm van humor die zich kenmerkt door een gebrek aan geloof in het goede in de mens. Dus harde, bittere humor. Persoonlijk mijn favoriet. :p
De levensstijl zal ook wel zoiets inhouden: gewoon alles met een kritisch, negatief oog bekijken en overal over zeuren. |
Citaat:
|
ik denk dat ik dan een cynische hedonist ben ofzo
|
cynische me is geweldig, zeker als het samen gaat met behoorlijke sarcastische humor :cool:
Relativeren is kan ook leuk zijn, maar soms moet je dingen ook flink kunnen overdrijven, en af en toe op je bek gaan wordt je alleen maar harder van. Ik kan er niet zo goed tegen als mensen constant maar aan het afwegen zijn. |
Citaat:
|
Een levenstijl is naar mijn id wat anders dan een levensbeschouwing..
een skater kan best satanist zijn, maar een ander zal weer katholiek zijn... |
Citaat:
Ik heb geen Jos meer! Er is een nieuwe docent voor LB en Filosofie! Hij heet Just en hij heeft last van een zweetziekte! :o |
Kan iemand even duidelijk termen geven? Ik ben hier al zo slecht in! :D
|
Hedonisme: stroming waarbij men streeft naar het bereiken van ultiem genot (= de hedone).
Bekijk je levensbeschouwing boek, lui jong ;) |
Relativisme: opvatting dat alle kennis betrekkelijk is.
Cynisme: 1 wijsgerige school bij de oude Grieken 2 verbitterde twijfel als houding of levenshouding 3 scherpe uiting van verbitterde twijfel => sarcasme (waarschijnlijk gaat't nu dus om optie 1, kan 't wel gaan opzoeken, maar zonder koffie ben ik daar te lui voor.) (aldus de Van Dale :]) |
Ik heb geen LB boeken meer man, dat heb ik vorig jaar gehad!
Roel bedankt! |
Citaat:
:confused: Citaat:
|
Meid,doe je eigen huiswerk,dit kan niet hé ;) :)
|
dude doe dit lekker op een van de huiswerkfora.. dan kom je daar ook nog is een keer :D
|
Citaat:
;) |
Citaat:
Hoest met jou en Louise verder? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Kan Baken dan nog verder achteruit ?
Ik vondt LB altijd wel leuk, alleen die klote leraar :mad: |
Citaat:
kom weer n keer naar de vrankrijk? |
Citaat:
ik hoorde laatst zo iets raars.. ze bellen je tijdens iedere les dat je er niet bent naar huis op om te verkomen dat je spijbelt. Is dat echt waar?:-s |
Citaat:
en bart, mn zusje was laatst nog thuis gebleven en toen belden ze ons 1x, om te vragen waar ze bleef! dat vond ik al redelijk vaag, maar daar bleef het wel bij. |
Citaat:
|
Citaat:
maar laten we on-topic blijven :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13. |