![]() |
chinese kleding!
M'n allernieuwste aanwinst: een chinees kleedje (kort type tot boven de knie, echt ENIG!!! Zijn er nog mensen die soms kleding dragen die typisch is uit andere culturen is of zou je het wel ies willen proberen en wat vind je ervan?
|
ik vind van die kimono's(?) egt geweldig! van die chineesje jurkjes dus, zowel de lange als de korte, en ze hebben er vaak ook truitjes van, die zou k nog wel s willen, alleen is t allemaal erg prijzig. ik zou dan voor t truitje gaan want ik heb toch niet zo vaak rokjes/jurkjes aan...
kortom ik vind t meestal wel leuk :) *kweet ff geen kleding uit nog andere culturen fsoow* |
Citaat:
|
Ik draag graag Japanse kleding.
Ask Proto ;). |
Ja ik heb zelf nog een oude jurk van mijn grootmoeder (heb zelf ook chinees/indonesisch bloed) en nog een jurk van mijn moeder
op het plaatje hier sta ik met een shanghai-blouse, die jurk van mijn oma is hetzelfde idee, alleen lang en een andere kleur. |
Citaat:
Ask S ;) |
Ja, vooral die broeken met draken erop en blousjes met chinese tekens.
Echt enig!! ;) |
Heel erg mooi.
Ik heb ooit zelf eens een kimono gemaakt. Maar ik heb hem nooit terug gekregen van school. :( |
Vind het er bij anderen altijd heel leuk uitzien..!
Zelf heb ik het niet, maar zeker met kleurtjes ofzo, dan vind ik dat heel leuk! :) |
Jah chinese kleding is toppie, die haal ik meestal in Indonesië omdat daar veel chinese winkels/markten hebben, dus weet je waar je het koopt, is meestal ook topkwaliteit..
En Kebaya's, das dus van die Indonesische jurkjes die je vaak op pasar malams ziet, trouwfeesten enzo (ik dan :D). Die zijn enig! Je hebt nu van die moderne modellen, dus niet meer van die ouderwetse.. Hier zo'n voorbeeldje(traditioneel): http://www.magmaheritage.com/kebayabacklarge.JPEG |
Citaat:
|
Citaat:
Kimono's aan de andere kant vind ik dan weer heel schattig/sexy *vind dat een toekomstige vriendin me best in die kledij mag verleiden :]* |
Citaat:
|
Zo'n chinees jurkje kan wel mooi zijn, in een heldere kleur blauw ofzo, of felrood. Maar je moet wel een slank figuur hebben voor zo'n jurkje, voor het "chinese effect" ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het echt leuk:) ...ik heb zelf zo'n chinees truitje ...in het rood *whiiie*
|
jammer dat het meestal alleen voor meiden is :(
|
Citaat:
|
Citaat:
*komt nooit in Antwerpen* |
een hakama en nog wat meer spul
wel erg fijn en mooi vinnik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik had een HELE mooie kimono ( zo'n t- shirt lengte)
Een donkerblauwe.. die je zow schuin vast maakte met drukknoopjes.. die weer weggewerkt waren enzow.. Van een mooie glimmende stof ( denk satijn) De mijne kostte toen dr tijd 100 gulden Uhmm tsja na 2 x drage zette mijn ma de gloeiende strijkijzer op t satijn.. was echt zonde :( mja Nu verkopen ze hem nie meer..ik vind t alleen mooi in donker blzuw/rood etc niet in vaag roze enzow.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30. |