Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   compilers (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=229999)

melkunielsie 27-09-2002 16:31

compilers

Hey
Ik zoek een programma om heximale getallen te kunnen converteren naar een andere programeertaal..

wie kan me helpen?

McMotion 27-09-2002 16:33

ik geloof niet dat een aantal hexadecimale getallen een programmeertaal is dus kan je het ook niet converteren naar een andere... ohja enneuh compileren is het omzetten van een programmeertaal naar machinecode

melkunielsie 27-09-2002 16:39

Maar het schijnt er wel te zijn...
Het kan ook met een programa dat dat files kan converteren...
Weet iemand dan misschien hoe ik het kan lezen zonder die getallen..of een prog ervoor dat ze omzet naar c++ ofzo?

McMotion 27-09-2002 16:40

je slaat wartaal uit; ik heb veel respect voor de mensen die hier iets zinnigs uit kunnen opmaken

melkunielsie 27-09-2002 16:43

Maar het schijnt wle te kunne..
Het gaat erom dat ik die files kan lezen..
Een prog om dat files te lezen kan ik er ook voor gebruikern?
weet ieam,dnn dat?

McMotion 27-09-2002 16:43

ow wacht ff wil je bijvoorbeeld een exe file weer decompileren naar programmacode?

melkunielsie 27-09-2002 16:47

dat files..

melkunielsie 27-09-2002 16:48

K zit hier op me werk een elektrobedrijf..
En die hebben het nodig..

McMotion 27-09-2002 17:15

Citaat:

melkunielsie schreef:
dat files..
't lijkt me sterk dat het dan programmacode is.. maargoed met deze beschrijving kan niemand je hier helpen helaas :)

fucking hero 27-09-2002 17:20

bedoel je een hex-editor??
decompilers bestaan dacht ik wel, maar ben er nog nooit een tegen gekomen.

Kozak 27-09-2002 17:51

Hexadecimaal programmeren kan ook hoor, dan ben je wel elitair. Alle romcalls en memory adressen kennen van Windows :eek: .

Chimera 27-09-2002 18:32

Citaat:

Kozak schreef:
Hexadecimaal programmeren kan ook hoor, dan ben je wel elitair. Alle romcalls en memory adressen kennen van Windows :eek: .
Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt. Programmeren heeft bijzonder weinig met 'romcalls' en 'memory adressen van windows' te maken, zelfs als je rechtstreeks machinecode schrijft.

Lethalis 27-09-2002 18:53

Citaat:

Kozak schreef:
Alle romcalls en memory adressen kennen van Windows :eek: .
Windows heeft geen standaard geheugenadressen en ROM heeft niks te maken met Windows an sich.

Ik zou hoogstens het geheugenadres binnen een geladen DLL van een functie kunnen opvragen, teneinde deze aan te roepen. Daarvoor is het echter volstrekt nutteloos het adres zelf te kennen (dit verandert notabene vaak!), de naam is voldoende.

Programmeren zélf is voornamelijk het ontwerpen van algoritmes om tot een probleemoplossing te komen. Hierbij komt niet eens per sé een computer bij te pas.

En een goede Windows-programmeur heeft een gedegen kennis van de beschikbare hulpmiddelen. Daarbij zegt de keuze van hulpmiddel nog weinig over de capaciteiten van de programmeur an sich.

Iemand is niet per sé een betere programmeur wanneer hij met Visual C werkt als iemand die Delphi kiest bijvoorbeeld.

De kwaliteit van een programma - en daarmee zijn auteur - wordt bepaald door efficiëntie, documentatie, onderhoudbaarheid, enzovoorts..

Kozak 28-09-2002 12:47

Hmmm ik moet denk ik een nieuwe van Dale kopen want jullie weten het duidelijk beter.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.