Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Bij het kiezen van een studiestad... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=230969)

Nuck 28-09-2002 17:39

Bij het kiezen van een studiestad...

Wat laat je allemaal meewegen? (Wel even ervan uitgaande dat de studie die je wil volgen in meerdere steden te doen is). Gezelligheid? Kwaliteit van de opleiding? Vrienden?

Baron Sengir 28-09-2002 18:29

Reistijd, aangezien ik van plan was thuis te blijven wonen.
Kennis van de stad waar ik ga studeren.
Vrienden (natuurlijk), mits ze dezelfde studie doen. (en das wat lastig als je Technische Wiskunde doet :o) Of als ze op dezelfde universiteit zitten (en dat kan weer wel in Delft :p).

Conan the Librarian 29-09-2002 00:18

'Kwaliteit' van de stad, mentaliteit van de gemiddelde student, bereisbaarheid, maar kwaliteit van de opleiding natuurlijk als eerste. :)

Alana 29-09-2002 08:41

Gezelligheid, bereisbaarheid, vrienden (en aangezien 75% van de scholieren hier toch naar Groningen gaat is dat niet zo'n probleem) kennis van de stad (ben in Groningen geboren dus dat komt ook wel goed) en de kwaliteit van de opleiding natuurlijk..

PV 29-09-2002 10:08

Reistijd, k kom nogal uit een uithoek van Nederland (Zeeland), dus een studie in Groningen is dan niet echt te doen.

Dat was eigenlijk het enige :confused: kwaliteit van een studie vind k een beetje gezeik.. 'deze studie krijgt een 5.7 voor lesgeving blabla'. Dan weet je ook meer *niet dus*. Gezelligheid merk je pas als je studeert, op een open dag is 't toch heel anders. En vrienden zie je dan toch zowat niet meer dus die moet je opnieuw zien te maken.

Tox 29-09-2002 14:33

Als eerste de school zelf, maar is wel mooi meegenomen als het een gezellige stad is (nijmegen :D) en daar ook nog eens veel van je vrienden zitten (ook nijmegen :D)

Angeles 29-09-2002 14:38

Dichtbij, goede kwaliteit opleiding, een vriendin die daar al studeerde, leuke stad, niet te groot.

heldin 29-09-2002 14:43

ik wilde eerst BMT gaan studeren, dat kan alleen in enschede en in eindhoven, ik heb toen gekozen voor eindhoven omdat ik het een leuke stad vind en omdat de studie daar al wat langer bezig was.
na mn examen wilde ik dat toch niet, toen heb ik gewoon alle foldertjes van nijmegen aangevraagd omdat ik daar vlakbij woon, en heb ik gekozen voor psychologie. ik heb niet meer in andere steden gekeken, dus het was een beetje een 'snelle' keuze, maar tis wel een goeie :):)
later kwam ik erachter dat psychologie in nijmegen best heel goed is, met veel afstudeerrichtingen en zo. maar toen ik koos wist ik dat allemaal niet. oei, komt best dom over :o

Sithan 29-09-2002 22:50

Gelukkig was t voor mij heel makkelijk :)
Wilde nl criminologie doen en dan hou je nog maar 3 keuze over
en aangezien ik Leiden een ballenstad vind :D (nee ik heb niks tegen mensen die daar studeren hoor...doen vrienden van me ook en die weten dak dat vind ;) )
En ik rotterdam dodelijk saai vind...werd t uiteindelijk Amsterdam omdat het daar barst van de gezelligheid zelfs op een zondag/maandagavond... :cool:

scara 30-09-2002 15:44

dichtbij (8 km)
veel vrienden die naar ginder gaan
een goede opleiding qua kwaliteite en qua naam van de school
leuke stad
heel veel te doen
de acomodaties van de school

Vice 30-09-2002 20:17

M'n eerste indruk.
Of het een leuke stad is en een opleiding van goede kwaliteit kom je later pas achter.

heldin 30-09-2002 20:39

Citaat:

Vice schreef:

Of het een leuke stad is en een opleiding van goede kwaliteit kom je later pas achter.

tenzij je er al woont :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:21.