![]() |
Als ik nou een beetje herrie wil maken
op m'n computer, dus zonder drummachines, synthesizers en gitaren, maar puur softwarematig, welk programma moet ik dan heb?
Jaa.. 't wordt tijd da'k es een nieuwe hobby ga zoeken, dus mensen: help exo de winter door.. |
Magix Music Maker :p
Hehe, nee zou het werkelijk niet weten Sorry, was weer een onnuttige post van mij *heeft Magix Music Maker 5 gekocht toen ze 13 was :o - het leek heel leuk maar heb het programma 1x gebruikt en nu is ie aan het wegrotten* |
http://chatfreak.endoria.net/FAQ/index.php?forumid=1#10
Ehm. En verder: MadTracker werkt a-la FastTracker. Onder XP werkt FastTracker II niet dus moet je de beta III nemen. Fruity Loops werkt simpel. Buzz schijnt ook goed te zijn. 'Full versions' ;) op de bekende plekken te downloaden. Regel ook een fatsoenlijke geluidskaart. en dus IMHO geen MMM |
ik raad Jeskola Buzz aan, dos-trackers (of programma's die daarop gebaseerd zijn, zoals madtracker) zijn nu wat achterhaald en erg moeilijk te leren.
als je echt aan de slag wilt moet je ergens cubase of logic audio vandaan 'toveren', maar da's professionele software en dus erg lastig te bedienen (en de meesten vinden trackers of buzz al te moeilijk). |
Citaat:
Wat is MMM? |
Citaat:
waarom realiseer ik me dat pas NADAT ik op 'verstuur reply' heb geklikt |
ik dank u voor deze vraag, wilde het zelf ook weten :)
|
Citaat:
|
samplitude.... ;) .... :D
Offtopic: ohja, en wél uitloggen he, als je op school hier op s.com bent geweest! :p ik zat dinsdag in het multimedia lokaal op 6 en toen ik naar s.com ging, zat ik ingelogd... als eXo... LOL.. :D .. heb wel uitgelogd hoor ;) .... :o :) |
Citaat:
|
Citaat:
thanks dan he! (y) fijn om te weten dat er ook goeie mensen zijn in deze wereld |
Citaat:
|
Je kunt ook een hele oude pc nemen, neem nou die van mij die kraakt piept en maakt herrie in dezelfde tijd, probleem opgelost.
en btw, oude pc's zijn goedkoop :D |
Citaat:
(dat is namelijk veel meer 1337 dan een atari.) |
Citaat:
Citaat:
SoundTracker is nog een alternatief voor als je Linux of een UNIX-achtig OS gebruikt. Dit is geen commercieel programma en is gratis (GPL) |
Citaat:
|
Citaat:
't ziet er wel '1337' uit hoor! |
Citaat:
|
Citaat:
Wie heeft er nog leuke sites met modules erop? Ik vind deze wel gaaf: http://www.xs4all.nl/~mon Gratis muziek met copyleft :) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
(wel grappig om ze eens in 'FastTracker' mode aan te horen.. heb het bij 1tje geprobeerd en het klonk voor geen meter :D) |
welke prog is objectief gezien de beste???
|
zal wel van je wensen afhangen (of je snel iets wil maken of een 1337 gui..) ik heb nu Fruity Loops en ik denk dat ik me geld daar maar op inzet (figuurlijk dan) want die ziet er het eenvoudigst en krachtigst uit..
|
Citaat:
|
Citaat:
prachtige shit, het 4 stappenplan 1. Eet veel uien en bonen 2. Drink een thermoskan pikzwarte koffie 3. Pak een krantje 4. Neem plaats op het toilet en nu is het zaak dat je wacht.. en niet stoppen bij de eerste kilo. :D |
Citaat:
vervang shit door muziek |
|
Citaat:
|
Reaktor, FM7, Absynth.. allemaal proggies van Native Instruments die een hoop geld kosten, maar waar je wel ultiem koel geluiden mee kun criejeten. Gekraakte versies zijn erg moeilijk te vinden, dus als iemand ze heeft: ik hou me aanbevolen :)
|
Ft2, IT, Reason, Absynth, Fruity Loops (y)
|
Citaat:
maar of die native instruments proggies nu echt beter zijn dan logic audio met een ontzettende hoeveelheid aan VST-plugins betwijfel ik :) (die fm7 is iig ook een plugin dacht ik) |
Citaat:
of was reaktor toen een onderdeel van generator? of andersom? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15. |