Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   stelling: kapsel bepaald of iemand knap is of niet (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=231932)

Mortischa 29-09-2002 17:37

stelling: kapsel bepaald of iemand knap is of niet

hmm misschien klopt mn formulering niet echt, maar ben t er wel redelijk mee eens, want sommige mensen kunnen zo verdomd niet mooi in mijn ogen zijn als ze hun haar op een of andere manier hebben of juist enorm knap lijken door een bepaald kapsel.

een soort voorbeeld, islamitische meisjes met een hoofddoek kan ik zo saai vinden (wat of course de bedoeling is) omdat je hun haar niet ziet, maar sommige kunnen zooo mooi zijn als je hun haar ziet.

maar eigenlijk zou een echte schone al te herkennen zijn zonder haar (of met een fout kapsel)

wat vinden jullie?

Roos 29-09-2002 17:44

Kapsel bepaalt wel veel, maar ook weer niet alles.

Iemand kan zeker wel mooier worden wanneer zijn/haar haar mooi gestyled wordt, maar een aap met een gouden ring is nog steeds een lelijk ding ;)

halve banaan 29-09-2002 17:49

Het kapsel bepaalt de uitstraling van iemand denk ik, in dat opzicht ben ik het totaal met je eens.

Bij mijzelf bijvoorbeeld: als ik wat langer haar heb zie ik er echt uit als een sloeber (mijn haar groeit heel raar namelijk :s), veel mensen zeggen dat dan ook. Als ik kort haar heb niet meer, althans...:p

nare man 29-09-2002 18:08

Kapsel bepaalt wel voor een groot deel het totaalbeeld van het gezicht, maar 'ware schoonheid' herken je ook wel zonder haar. Dat komt namelijk doordat 'schoonheid' (even voor het gemak: mensen die door iedereen mooi worden gevonden) gewoon iets puur wiskundigs is, bepaalde verhoudingen tussen deverschillende onderdelen van het gezicht. Je kunt bij een écht mooi persoon ook wel zien dat hij/zij mooi is wanneer-ie geen haar heeft, gewoon omdat het gaat om de verhoudingen in het gezicht.

shanli 29-09-2002 18:21

Vind ik ook wel, vroeger had een jongen in mijn klas bros haar,en nu tot aan zijn oren==> *zwijmol*
haar bepaalt wel veel,maar niet alles

GRRR 29-09-2002 18:36

ja kijk maar naar die arie gast bij yorin. wat een kut kapsel :D

en ik zie er nu ook niet uit met mijn wildgroei, wel doop, maar gaar :]

Elektro M.J. 29-09-2002 18:39

Citaat:

rosi schreef:

Karliene 29-09-2002 21:33

Citaat:

GRRR schreef:
ja kijk maar naar die arie gast bij yorin. wat een kut kapsel :D

Inderdaad.. :D :D

**

Kapsel bepaald voor een groot deel of iemand knap is..
Vies pluizig haar is namelijk niet echt aantrekkelijk...

Mephisto 29-09-2002 21:46

Ik ben het er wel mee eens. Sinead 'o Connor heeft mooie ogen maar die kale kop van d'r vind ik afschuwelijk.

BendeBen 29-09-2002 22:15

Citaat:

nare man schreef:
Kapsel bepaalt wel voor een groot deel het totaalbeeld van het gezicht, maar 'ware schoonheid' herken je ook wel zonder haar. Dat komt namelijk doordat 'schoonheid' (even voor het gemak: mensen die door iedereen mooi worden gevonden) gewoon iets puur wiskundigs is, bepaalde verhoudingen tussen deverschillende onderdelen van het gezicht. Je kunt bij een écht mooi persoon ook wel zien dat hij/zij mooi is wanneer-ie geen haar heeft, gewoon omdat het gaat om de verhoudingen in het gezicht.
hehe jij hebt zeker ook naar The Human Face gekeken?

was echt verbaast dat die 1/1.618 verhouding steeds weer klopte :cool: (y)

STP 29-09-2002 22:17

Het kapsel speelt een grote rol in iemands uiterlijk en aan de hand daarvan wordt besloten of iemand knap is of niet...

Dus het klopt wel dat het kapsel een rol speelt in iemands mening of een ander knap is...

ofzo

Avelon 29-09-2002 22:32

Citaat:

BendeBen schreef:

is leuk :)

---
ik vind iemand met een mooi gezicht niet perse mooi, soms zie je iemand en dan dnek je " die had heel mooi geweest kunnen zijn als het haar anders was" en soms " dat is geweldig haar die wil ik en het boeit me niet dat zn neus iets te groot is "
zoiets

Blenderhead 29-09-2002 22:46

ben ik het wel een beetje mee eens......

tis niet bepalend maar t speelt wel grote rol ( vooral de haarkleur... zwart dus)

Stevill 30-09-2002 10:46

Ja vooral lang alles lang ieder1 LANG haaaaaaaaaaaaar

*RRRRR*

Diana's~Acolyte 30-09-2002 12:05

Een kapsel kan iemand wel leuker/mooier of juist minder leuk/mooi maken maar ik denk dat iemand die gewoon niet zo mooi is door een kapsel niet veel mooier kan worden...ha! ja zoiets:-)
Zelf vind ik haar wel belangrijk, als ik een leuk iemand op straat zie lopen met een fout kapsel vind ik dat wel een beetje zonde ....

eXo 30-09-2002 13:07

Nou.. bepalen is een groot woord maar het is wel errrug belangrijk. Als een prachtige vrouw bijvoorbeeld zo kaal als een biljartbal is dan vind ik d'r opeens niet zo heel prachtig meer. 't kapsel moet gewoon bij 't gezicht passen..

Persoonlijk ben ik een sucker voor donkerbruin/zwart lang haar..

je$u$ crust 30-09-2002 17:37

weet iemand maybe een site met verschillende kapsuls ?

Black Sugar 30-09-2002 17:56

Ik vind het niet direct bepalen, maar als iemand een heel mooi of lelijk kapsel heeft let ik daar wel meer op dan waneer iemand gewoon een kapsel heefd.
Als iemand knap is hangt dat van meer dingen af dan van alleen een mooi smoeltje, het is het totaalbeeld inclusief kapsel. (en eigenlijk voor een groot deel uitstraling)

freakjuh 30-09-2002 18:39

Citaat:

BendeBen schreef:

was echt verbaast dat die 1/1.618 verhouding steeds weer klopte :cool: (y)

Jah dat was koel...echt vaag dat dat klopt!! wel flauwe humor trouwens zeg :D

ik vind dat kapsel mensen soms wat extras geeft, of nadruk legt op de gezichtsvorm etc, maar het bepaald niet helemaal of iemand knap is of niet...

*wil al tijden iets anders met haar* *zucht*

Denise84 30-09-2002 18:52

mooier wel, knapper niet

als je echt goed naar het gezicht kijkt dan kun je zien of iemand knap is, maar omdat haar toch mede het totaalbeeld van een hoofd is, lijkt iemand knapper als 'ie mooi (gestyled) haar heeft.

Mystique 30-09-2002 21:56

Citaat:

rosi schreef:

Iemand kan zeker wel mooier worden wanneer zijn/haar haar mooi gestyled wordt, maar een aap met een gouden ring is nog steeds een lelijk ding ;)

helemaal mee eens. Het haar draagt mee aan het totaalbeeld. iemand met een heel mooi hoofd en een slecht kaspel kan toch nog mooi zijn. Het zegt dus niet meteen of je lelijk bent.

Stevill 30-09-2002 23:24

Lang lang haar en een Handgebaar.

Oeh !

ruby soho 30-09-2002 23:36

mja, moet zeggen dat kapsel toch wel een van de dingen is waar k t eerst naar kijk bij een jongen

eXo 01-10-2002 10:21

ja. alles goed en wel maar kijk eens naar STP, die heeft niet eens een kapsel en toch is het een lekker ding ;)

Milk 01-10-2002 12:24

niet knap maar het bepaalt zeker de uitstraling en ook hoe diegene zich voelt.. ik weet er alles van :S

Faery 01-10-2002 12:58

Jup, alleen mensen met lang haar zijn mooi. :D

..:PieP:.. 01-10-2002 17:28

Citaat:

eXo schreef:
ja. alles goed en wel maar kijk eens naar STP, die heeft niet eens een kapsel en toch is het een lekker ding ;)
hahaha :D

boardbabe 01-10-2002 19:55

vind ik ook voor een groot gedeelte, vaak door het haar te veranderen kun je een hoop verbeteren aan sommige mensen :p

eXo 01-10-2002 20:08

Citaat:

boardbabe schreef:
vind ik ook voor een groot gedeelte, vaak door het haar te veranderen kun je een hoop verbeteren aan sommige mensen :p
Ik vind jouw avatar homo-erotisch.

Shah of Blah 02-10-2002 19:10

oneens, want sommige mensen, hoe kut hun haar ook zit, zijn altijd leuk, knap, aantrekkelijk

Sjied No Clue 02-10-2002 20:04

Als je lelijk bent niet :D.

Nee, een kapsel kan je wel ehh interessanter? hipper? leuker? ophalen? .. Zo'n kapsel kan wel meer interesse wekken (als in: Wie is die jongen met dat leuke haar..?)

Maar als je lelijk bent niet.

boardbabe 03-10-2002 16:26

Citaat:

eXo schreef:
Ik vind jouw avatar homo-erotisch.
[flauw mode]voelde je je aangetrokken tot mijn avatar?[/flauw mode]:p

MarilynManson 04-10-2002 16:18

ligt eraan wat voor hoofd en haar je hebt
*geeft ff mening*
ik vind lang haar bij onwijs dun haar weer niet mooi terwijl kort haar dan toch wel weer onwijs mooi staat
en sommige mensen hebben weer niet t hoofd voor kort haar en zien er dan gewoon niet uit bla
ofzo

icegirl.com 04-10-2002 16:44

Als je mooi haar hebt.. word je er wel knapper door.. maar je bent niet gelijk knap als je mooi haar/kapsel hebt.
Ik kende zo'n meisje in Turkije.. zij was echt knap!! en ze droeg een hoofddoek.. duss als iemand echt knap is.. kun je dat ook zien zonder hoofddoek of wat dan ook.
Maar als je lelijk haar hebt.. word je er natuurlijk wel lelijker door.

Piccola 04-10-2002 17:29

Citaat:

nare man schreef:
(y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31.