![]() |
misselijk tijdens gamen.....
Hallo, het klinkt gek maar als ik op de ps2 speelt, dan wordt ik misselijk en voel ik me licht. Misschien klinkt het stom, er is geloof ik eerder een topic over geweest, maar komt het door die snelle beelden van de ps2???
En gebeurd dit dan waarschijnlijk ook met de Gamecube?? Want bij de N64 heb ik het niet. Waarschijnlijk door mindere snelle beelden enz. Bedankt. Of moest ik deze bij gezondheid en lichaam plaatsen? |
Ik denk dat het gewoon aan de soort games ligt, het ene spel heeft een ander effect op je dan het andere, misschien maken de kleuren die gebruikt worden in de spellen ook wel verschil? Het ligt denk ik niet aan de consoles zelf. De ene console is voor het oog niet sneller dan de andere, een tv kan toch maar maximaal 25 frames weergeven? (of iets in die buurt iig)
Misschien zit je te dicht op de tv? Ik heb zelf een tv-out op mijn pc, en mijn stuurtje staat pal voor de tv en als ik een tijdje speel krijg ik toch wel koppijn. Een tv heeft natuurlijk een veel lagere refreshrate (50hz) dan een monitor (vanaf 60 hz) dus het beeld van een tv trilt ook veel meer dan dat van een monitor. |
Ik hweb dat ook hoor, maar dan met 3d shooters.
Quake2 bijvoorbeeld, multiplayer kan ik gewoon zonder problemen spelen. Maar van de single player mode word ik dus gewoon ziek :/ En van rtcw word ik ook misselijk in de multiplayer, maar in de single ook :s en Renegade speel ik weer totaal zonder problemen. Mjah, geen idee waar het aan ligt http://forum.scholieren.com/biggrin.gif |
it's in the name.
|
Ik had dat een paar jaar terug ook.. krampen in buik, hoofdpijn..
Ik ben alleen vergeten bij welk spel dat dat was |
lol... ik zou het wel krijgen bij descent denk ik :P
|
Ligt voornamelijk aan de TV, een goede monitor moet je toch wel 3 uur zonder problemen voor kunnen zitten...
|
[flame]PS2 zuigt gewoon http://forum.scholieren.com/biggrin.gif[/flame]
hehe, maar vroeger had ik dat ook als ik doom of wolfenstein 3d speelde ofzo http://forum.scholieren.com/biggrin.gif |
Citaat:
De een heeft meer aanleg om er last van te krijgen. Zorg iig, dat je uitgerust bent als je gaat spelen en hou om het uur ff een kwartier pauze. |
hee !! er staan op spellen altijd waarschuwingen dat mensen met epilepsie
beter niet kunnen spelen door de snelle beelden ,dus mischien dat je hier een lichte vorm van hebt>?> |
als je epileptie hebt word je niet misselijk... dus als je lichte vorm van epileptie hebt dan word je niet misselijk lijkt mij (of wel:P)
|
Heeft niks met Epilipsie (sp?) te maken, tis gewoon een vorm van wagenziekte. Zijn een hoop mensen die dat hebben.
Jammer genoeg is er ook erg weinig tegen te doen. |
o ja , kan wel , ik heb er nog nooit last van gehad , maar ik heb wel altijd erge last van wagenziekte gehad
|
Vriend van me heeft dat bij Counterstrike. Bij kleine levels word ie kotsmisselijk.
|
maat van me word ziek als ie naar duke3d kijkt of speelt.. dunno hoe het kan, hij heeft zelf psx en dan krijgt ie het niet
|
Citaat:
|
ik heb dat nog nooit gehad zoder probleemen speel ik ziek?:confused:
|
Offtopic: ff voor alle duidelijkheid, het is epilepsie, das juist gespelTD :rolleyes:
|
heb er ook last van.....maar alleen met 3d spellen...
|
ik heb dat ook wel eens, van sommige shooters zoals UT en in mindere mate Deus Ex word ik ook misselijk.
komt misschien door de manier waarop de beelden bewegen |
Citaat:
|
Ik werd altijd misselijk en kreeg hoofdpijn van Southpark op de n64 zonder reden, heel vaag...
|
dat heb ik weleens gehad met racespellen a la F Zero X en Extreme G omdat ze zo fucking fast zijn en dat is dus alleen maar beter
|
Citaat:
|
Tja, ik word ook altijd al misselijk als ik de PS2 alleen al zie. Daarom en ik dus N-fan...:p
|
Citaat:
noem es een paar spellen waarbij je misselijk word of is het gewoon bij alle ? |
Het ligt dus denk ik aan de mate van actie van het spel. En ook of je het spel leuk vind of niet. Als je het niks aan vind en zo snel mogelijk verder wilt, maar het lukt maar niet dan word je misselijk en ziek.
Ja het is maar een theorie maar ik kan er niks anders van maken:confused: |
Ik had iets dergelijks bij Doom. Ik geloof dat het probleem daarbij was dat de textures ten opzichte van de muur lijken te bewegen, en daarbij krijg je dus een soort van wagenziekte.
Ik heb later gehoord dat het soms te voorkomen valt door de monitor op zwart-wit te zetten. Probeer dat eens :) |
Ik heb het wel eens bij GTA3, verder nooit ergens.
|
je word zeker misselijk als je jezelf ziet in de monitor
|
Citaat:
Mat-ice heeft absoluut gelijk over die epelepsie. Ik moet trouwens zelf ook uitkijken/:eek: :eek: :eek: :eek: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18. |