![]() |
Fender Mex of Epi?
Hee mensen,
Na heel lang zoeken ben ik uiteindelijk op 2 gitaren gekomen waartussen ik twijfel om aan te schaffen: -Fender Mexico Deluxe Double Fat Strat of -Epiphone LesPaul Custom Ze hebben allebei twee humbuckers, kosten ongeveer evenveel, zijn allebei mooi (vind ik), maar in een kutland als waar wij leven kan je ze niet allebei gewoon proberen omdat geen enkele winkel ze heeft staan. En bestellen = kopen :mad: Dus heb jij op allebei gespeeld? Vertel dan alsjeblieft welke beter klinkt/speelt. Ik weet dat de elementen van de Epi een beetje sucky zijn, maar die zijn altijd te vervangen. Moet klinken als Blink182, NOFX, the Vandals, New Found Glory, etc maar ook blues moet eruit kunnen komen. Bedankt! Jesse |
Citaat:
Ik heb zelf nog niet op die Fender gespeeld, maar wel op de Epiphone, en die vind ik zelf gewoon ontzettend goed klinken. Ik vind trouwens zelf de Studio beter klinken dan de Custom, de Studio heeft precies het geluid dat ik zoek. :) (en dat wordt trouwens over een maandje dan ook m'n nieuwe gitaar ;):)) Voor een Gibson heb ik helaas nog laaaaang niet genoeg geld. :( Citaat:
Maar nogmaals; probeer echt een winkel te vinden waar je op allebei kan spelen. Probeer bijvoorbeeld eens Dijkman in Amsterdam of één van de Feedback-winkels. |
Citaat:
Maar het lijkt me trouwens dat je uit de Fender een gevarieerder geluid kunt halen (maar dat weet ik niet zeker). |
tja, je hebt dan wel drie ipv 2 elementen....
toch? ook een fender fat strat heeft toch 3 elementen? |
Citaat:
|
Citaat:
misschien dat die epi 2 humbucker pickups heeft, dat zou ik zo niet weten... |
Er zijn dus echt wel shops waar je op beiden kunt spelen zelfs in Hengelo.
|
Dat zijn nogal verschillende gitaren.
De hals van een Strat is veel smaller dan die van een LP. Dus het is maar net wat je fijner vindt. Ook klinkt een LP veel warmer en dikker dan een strat. de Custom heeft trouwens 3 humbuckers en een fat Strat 2. |
music maniacs haarlem hebben ze , ik zou trouwens voor epiphone gaan heb ik ook vet gitaartje
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20. |