Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Fender Mex of Epi? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=232306)

J182 29-09-2002 21:34

Fender Mex of Epi?

Hee mensen,

Na heel lang zoeken ben ik uiteindelijk op 2 gitaren gekomen waartussen ik twijfel om aan te schaffen:

-Fender Mexico Deluxe Double Fat Strat
of
-Epiphone LesPaul Custom

Ze hebben allebei twee humbuckers, kosten ongeveer evenveel, zijn allebei mooi (vind ik), maar in een kutland als waar wij leven kan je ze niet allebei gewoon proberen omdat geen enkele winkel ze heeft staan. En bestellen = kopen :mad:
Dus heb jij op allebei gespeeld? Vertel dan alsjeblieft welke beter klinkt/speelt.

Ik weet dat de elementen van de Epi een beetje sucky zijn, maar die zijn altijd te vervangen.
Moet klinken als Blink182, NOFX, the Vandals, New Found Glory, etc
maar ook blues moet eruit kunnen komen.

Bedankt!
Jesse

Nighttime Bird 29-09-2002 21:45

Citaat:

J182 schreef:
Hee mensen,

Na heel lang zoeken ben ik uiteindelijk op 2 gitaren gekomen waartussen ik twijfel om aan te schaffen:

-Fender Mexico Deluxe Double Fat Strat
of
-Epiphone LesPaul Custom

Ze hebben allebei twee humbuckers, kosten ongeveer evenveel, zijn allebei mooi (vind ik), maar in een kutland als waar wij leven kan je ze niet allebei gewoon proberen omdat geen enkele winkel ze heeft staan. En bestellen = kopen :mad:
Dus heb jij op allebei gespeeld? Vertel dan alsjeblieft welke beter klinkt/speelt.

Ik weet dat de elementen van de Epi een beetje sucky zijn, maar die zijn altijd te vervangen.
Moet klinken als Blink182, NOFX, the Vandals, New Found Glory, etc
maar ook blues moet eruit kunnen komen.

Bedankt!
Jesse

Ten eerste vind ik dat je toch echt moet proberen om er ergens zelf op te spelen, meningen van anderen zijn altijd subjectief. Jij bent tenslotte degene die er op moet spelen en een bepaald geluid uit je gitaar wil krijgen.

Ik heb zelf nog niet op die Fender gespeeld, maar wel op de Epiphone, en die vind ik zelf gewoon ontzettend goed klinken. Ik vind trouwens zelf de Studio beter klinken dan de Custom, de Studio heeft precies het geluid dat ik zoek. :) (en dat wordt trouwens over een maandje dan ook m'n nieuwe gitaar ;):)) Voor een Gibson heb ik helaas nog laaaaang niet genoeg geld. :(

Citaat:

J182 schreef:

Inderdaad. :)

Maar nogmaals; probeer echt een winkel te vinden waar je op allebei kan spelen. Probeer bijvoorbeeld eens Dijkman in Amsterdam of één van de Feedback-winkels.

Wouter Youth 30-09-2002 16:31

Citaat:

Nighttime Bird schreef:
Maar nogmaals; probeer echt een winkel te vinden waar je op allebei kan spelen. Probeer bijvoorbeeld eens Dijkman in Amsterdam of één van de Feedback-winkels.
Dijkman is een goede zaak, ze hebben me daar goed geholpen ipv me met een dure actieve bas op te zadelen :mad:.
Maar het lijkt me trouwens dat je uit de Fender een gevarieerder geluid kunt halen (maar dat weet ik niet zeker).

Pharmacon 30-09-2002 17:44

tja, je hebt dan wel drie ipv 2 elementen....
toch? ook een fender fat strat heeft toch 3 elementen?

Wouter Youth 30-09-2002 20:32

Citaat:

PHaRMaCoN schreef:
tja, je hebt dan wel drie ipv 2 elementen....
toch? ook een fender fat strat heeft toch 3 elementen?

Volgens mij 1 humbucker (da's zon dubbele toch?) + nog 1 single coil bij Fat Strat.

konflict 30-09-2002 21:51

Citaat:

wouszer schreef:
Volgens mij 1 humbucker (da's zon dubbele toch?) + nog 1 single coil bij Fat Strat.
da's volgens mij standaard bij de fat strat

misschien dat die epi 2 humbucker pickups heeft, dat zou ik zo niet weten...

Stevill 01-10-2002 00:33

Er zijn dus echt wel shops waar je op beiden kunt spelen zelfs in Hengelo.

Mikey Thriller 01-10-2002 12:33

Dat zijn nogal verschillende gitaren.
De hals van een Strat is veel smaller dan die van een LP. Dus het is maar net wat je fijner vindt. Ook klinkt een LP veel warmer en dikker dan een strat.

de Custom heeft trouwens 3 humbuckers en een fat Strat 2.

roman 01-10-2002 21:55

music maniacs haarlem hebben ze , ik zou trouwens voor epiphone gaan heb ik ook vet gitaartje

roman 01-10-2002 21:59

Citaat:

Osiris schreef:
Dat zijn nogal verschillende gitaren.
De hals van een Strat is veel smaller dan die van een LP. Dus het is maar net wat je fijner vindt. Ook klinkt een LP veel warmer en dikker dan een strat.

de Custom heeft trouwens 3 humbuckers en een fat Strat 2.

de custom heeft 2 humbuckers

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.