Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Wat vind men van Klassieke Muziek? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=232357)

Carpe Diem 29-09-2002 22:24

Wat vind men van Klassieke Muziek?

Do of Don't?

Over het algemeen wordt gezegd dat het voor Ouwe mensen is, maar zijn er ook jongeren die het beluisteren?

konflict 29-09-2002 22:31

kheb met gitaarles veel klassieke muziek moeten spelen, en daar had ik best wel een hekel aan... komt vooral door de toonladders die men vroeger gebruikte (zoals de reeks van fibonacci) en die vind ik niet echt geweldig klinken.

Ce-El-Wan 29-09-2002 22:33

ja, Bach, Grieg, Mendelssohn, Rachmaninov, Chopin en Wagner kan ik zeker wel aanhoren :D Je moet er altijd alleen wel voor gaan zitten, 't is nooit echt achtergrondmuziek.

eXo 29-09-2002 22:40

Goed! (y)

coecie 29-09-2002 23:11

geweldig!!
vooral sommige opera's (oeh ja, carmen en aïda... en lacmé...)
ja en natuurlijk meubelmuziek uit jaren later, van eric satie...
gymnopedie nr 3, dat is toch geweldig!!!
ff serieus, download dat liedje, is het allermooit, best rustgevendste liedje ever, d'r is ook een hele leuke house-remix van... van endorphin! dan heet t satie1
iedereen kent dat liedje wel, is universeel en zit in iedereens hoofd... woooow

coecie 29-09-2002 23:14

eigenlijk zijn alle gymnopedies goed!! maar 3 steekt r toch met kop en schouders bovenuit...
beetje melancholisch... wegzwijmelend... heerlijk

NERD 30-09-2002 09:31

Ach, het is met klassieke muziek net als met pop/rockmuziek, er is hele goede en hele slechte muziek in elk genre. Ik kan dus niet volmondig zeggen dat ik "klassieke" muziek goed vind. Maar ik heb wel een zwak voor Oost-Europese componisten, impressionisten en 20e eeuw componisten.

NERD 30-09-2002 09:35

En een beetje opera op zijn tijd is trouwens ook niet te versmaden. En Wagner Wagner Wagner!!! En Grieg, Tsjaikovski, Gershwin, Choping, Glinka, Rachmaninov, Sjostakovitsj, Prokofiev, Stravinsky, Beethoven. (y)

off-topic: Eurythmics - I love to (listen to Beethoven) ;)

dystopia 30-09-2002 10:30

Denk dat je klassieke muziek niet in 1 woord samen kunt vattenen daareen oordeel aangeven. Aangezien ik er zelf niet zoveel verstand van heb zal ik dan toch samen moeten vatten en dan maar op deze manier: ik vind het hoofdzakelijk muziek die inspeelt op gevoel. Met een creatief/rijk inbeeldingsvermogen kun je bijv. mooie muziekstukken hebben dieverder gaan dan de muziek alleen. Verder heb ik wel eens mooie en minder mooie klassieke muziek gehoord. Het is niet iets waarvoor ik zou wegrennen, eerderiets waarvoor ik rustig voor zou gaan zitten. Indirect maak je wel eens klassieke muziek mee in films. Voorbeeld: wie heeft er hier wel eens een Star Wars film gezien? Als je er goed op let, voegt het extra sfeer/dimensie toe. Dat lijkt mij tenminste wel de bedoeling en dat is de makers goed gelukt.

*oma* 30-09-2002 14:56

ik luister er met me vriendje weleens naar, vind ik wel lekker rustgevend. Vroeger hield ik er nie van, maar nu vind ik et wel m'kay :) (y)

NecroDopey 30-09-2002 22:49

Klassiek opzich zelf staand houd ik niet zo van, behalve dan het beroemdere werk, maar metal+klassieke passages etc ruled :)

OriginalMisfit 01-10-2002 08:52

idd satie met gymnopedie en gnossiennes zitten naast de punk en industrial in mn winamp op dit moment :) grappig

Synonym 01-10-2002 09:41

mooi :)

Nee echt. Heb zelf heel lang viool gespeeld, dus na al die tijd respecteer je de muziek echt wel (y). Ik vind zelf Bach, Chopin, Vivaldi en (damn kan niet meer op de componist van het zwanenmeer komen...) mooi :)

eXo 01-10-2002 10:11

Citaat:

AnzjeboowN schreef:
mooi :)

Nee echt. Heb zelf heel lang viool gespeeld, dus na al die tijd respecteer je de muziek echt wel (y). Ik vind zelf Bach, Chopin, Vivaldi en (damn kan niet meer op de componist van het zwanenmeer komen...) mooi :)

Tchaikovsky natuurlijk

Nar'Hyarmen 01-10-2002 10:26

Citaat:

Isobuster schreef:
Do of Don't?

Over het algemeen wordt gezegd dat het voor Ouwe mensen is, maar zijn er ook jongeren die het beluisteren?

ja richtig!! KLassieke muziek is muziek. Ik speel klassieke gitaar (en ga ook klassieke gitaar studerenop het conservatorium) en ja ik luister het ook redelijk vaak ja) aan de andere kant luister ik metal dus mjah ben wel een beetje tegenstrijdig... uch...

conclusie: ik luister naar Klassieke muziek en ik vind dat veel meer jongeren klassiek moeten luisteren

Anne 01-10-2002 10:27

Do. Mooi. :) dus.

Freyja 01-10-2002 12:11

Ik zal het nooit gewoon gaan luisteren, maar er zijn beslist stukken die de moeite waard zijn (danse macabre :D)... En bovendien speel ik klassieke muziek, dus ik vind het sowieso leuk (en een uitdaging om te spelen, heel veel popmuziek is alleen maar ladingen van hetzelfde).

Gus 01-10-2002 13:46

Op jullie aanraden heb ik "Eric Satie - Gymnopedie #3" gedownload, en ik moet zeggen dat ik het erg mooi vind... Super! Meer suggesties zijn welkom, voor de beginnende klassiekemuzieker.

GRRR 01-10-2002 13:59

vind het wel om aan te horen. mijn buren hebben de gewoonte om oa Bach en chinese opera keihard op te zetten en op het balkon gaan zitten blowen.

Rebirth Of Cool 01-10-2002 14:11

Opzich is het wel leuk om te luisteren hoe het in elkaar gezet is, want dat is echt tering knap.
Die lui zoals bach en mozart en de rest, die waren echt geniaal voor hun tijd.
Maar om er nou een tijd naar te gaan luisteren, nee :cool:

DiSiLLUSiON 01-10-2002 14:36

Hmm.. Ik luister ijgenlijk overal naar, en natuurlijk zitten daar wat klassieke nummers bij. bijv.: Beethoven - Moonlight Sonata of wat russische nummers, zitten ook hele mooie bij.

superpoepdoosje 01-10-2002 14:46

Vind het soms wel leuke muziek, niet altijd.

Ik vind Mozart met Marriage of Figaro wel mooi

trouwens, Disillusion, bij mij in mijn Winamp staat Moonlight Sonata met de artiest: Mozart..?

NERD 01-10-2002 15:07

Citaat:

superpoepdoosje schreef:
bij mij in mijn Winamp staat Moonlight Sonata met de artiest: Mozart..?
Is toch echt van Beethoven...

The Chameleon 01-10-2002 16:38

* studeert compositie aan het conservatorium *

zegt genoeg denk ik :)

Droyd 01-10-2002 17:12

Vind fucking goed...ik vind zelfs dat metal en klassieke muziek gemeenschappelijke elementen hebben...ze kunnen beiden goed een gevoel weerspiegelen...iets wat ik in vele genres mis, wat misschien wel kan zijn omdat ik die muziek niet goed begrijp maar goed...Ook merk ik dat een nummer, zowel bij metal en klassiek plots een andere wending krijgt...toch bij goede nummers, en dat vind ik ook super

superpoepdoosje 01-10-2002 17:25

Citaat:

NERD schreef:
Is toch echt van Beethoven...
hmhm ok, Kazaa heeft het dan fout weergeven

-=Kobuz=- 01-10-2002 19:23

Ik vind dat het met een dt moet geschreven worden :o

LadyMisery 11-10-2002 18:20

Citaat:

Anneee schreef:
Do. Mooi. :) dus.

mcsun 11-10-2002 20:30

Liefhebber van Beethoven! Geweldige symphonieën en z'n klavierconzerten zijn prachtig.
En Mozart, Vivaldi, Chopin, Händel, Bach... óók briljant.

BrunetJuh 12-10-2002 16:19

ik vind Era met Ameno heel mooi!
en dat celtic mist muziek vind ik soms ook mooi, bijv. lord of the dance ensow.
da's toch ook klassiek? :confused:

a new noise 12-10-2002 16:26

^ nee das geen klassieke muziek

ik heb respect voor klassieke muziek, vind het vaak genoeg ook mooi, maar heb me er nooit echt de tijd voor genomen

scala 12-10-2002 16:37

op zijn tijd vind ik het echt mooi en geweldig om naar te luisteren:) m'n ouders hebben ook wel een ruime collectie dus keuze genoeg (goh...) favoriet is toch wel Orff met Carmina Burana...dat zou ik echt eens in 't echt willen aanschouwen:)

*Fallen_Tear* 12-10-2002 17:50

Citaat:

a new noise schreef:
^ nee das geen klassieke muziek

ik heb respect voor klassieke muziek, vind het vaak genoeg ook mooi, maar heb me er nooit echt de tijd voor genomen

Je Avatar (y) :D :p

Maar klassieke muziek is wel ok. Niet dat ik er veel van ken maar er zitten zeker mooie dingen tussen. En veel filmmuziek zoals Glatiotor :) ook klassieachtig nietwaar?

Quintiano 12-10-2002 18:03

Citaat:

NecroDopey schreef:
Klassiek opzich zelf staand houd ik niet zo van, behalve dan het beroemdere werk, maar metal+klassieke passages etc ruled :)
Lacrimosa! Waltari! En nog een paar waar ik zo de naam niet meer van weet!

Quintiano 12-10-2002 18:04

Citaat:

J-tjuh schreef:
ik vind Era met Ameno heel mooi!
en dat celtic mist muziek vind ik soms ook mooi, bijv. lord of the dance ensow.
da's toch ook klassiek? :confused:

Nee.

eXo 12-10-2002 18:07

Citaat:

Dobermann schreef:
Lacrimosa! Waltari! En nog een paar waar ik zo de naam niet meer van weet!
Yeah Yeah Die Die

Roozie 12-10-2002 18:18

Voor de beginners: koop de cd: The Doors Concerto, met uitvoerende artiest Nigel Kennedy

Van een aantal nummers van the Doors is een vioolconcert gemaakt, naar mijn mening is het erg mooi!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.