Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Profiel (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=232516)

~LiEf MeisJuh~ 30-09-2002 09:27

Profiel

Wie kan mij makkelijk uitleggen wat een Profiel is...opt VWO ik zit nu in 3 atheneum en moet dus aan het eind van dit jaar een prfiel kiezen...wie legt mij uit wat dat inhoudt?

autodropje 30-09-2002 09:48

heb je geen decaan die dat komt vertellen ofzo?

Een profiel houd gewoon in dat je buiten de vakken die voor iedereen verplicht zijn een apart pakket kiest.'

Je hebt 4 verschillende profielen

Cultuur en maatschappij (C&M): Frans, Duits, Geschiedenis, Creatief vak, Wiskunde A1.
Economie en maatschappij (E&M): Economie, aardrijkskunde, Wiskunde A12, Geschiedenis.
Natuur en gezondheid (N&G): Natuurkunde1, Scheikunde, Wiskunde B1, Biologie.
Natuur en techniek (N&T): Natuurkunde12, Scheikunde, Wiskunde B12

(kan zijn dat ik iets vergeten ben)

Miracle 30-09-2002 13:42

Citaat:

autodropje schreef:

Natuur en gezondheid (N&G): Natuurkunde1, Scheikunde, Wiskunde B1, Biologie.
Natuur en techniek (N&T): Natuurkunde12, Scheikunde, Wiskunde B12

(kan zijn dat ik iets vergeten ben)

Ehm ja, ik weet niet of dit landelijk is hoor, maar bij ons heb je in N&G scheikunde1 en in N&T scheikunde12

the tourist 30-09-2002 18:31

Citaat:

dreen schreef:
Ehm ja, ik weet niet of dit landelijk is hoor, maar bij ons heb je in N&G scheikunde1 en in N&T scheikunde12
Dat is op het vwo, op de havo niet. Op het vwo heb je bij N&G ook biologie 1,2 en op de havo bestaat er alleen gewoon biologie.

En ik denk dat C&M op elke school weer anders is, bij mij moet je 2 vakken kiezen uit frans2, duits2 en spaans. En je moet kiezen tussen ak en tekenen. En vanaf dit jaar moet je geloof ik ook ckv2 of 3 kiezen, maar ik weet niet precies hoe dat zit.

Siyabonga 01-10-2002 08:47

op vwo heb je toch ook nog geen profielen, alleen stromen, dat je in 3vwo een stroom moet kiezen voor 4vwo, en dan kan je kiezen uit natuur en uit maatschappij, en dan in 4vwo kies je een profiel voor 5 en 6vwo
toch?

Andijvie 01-10-2002 14:17

Op sommige scholen hebben ze na de derde stromen, Maatschappij en Natuur. (Soms worden ze ook alfa en bèta genoemd hoor.)
Je moet aan het einde van de derde een van de strome kiezen, wanneer je kiest voor Maatschappij wil je dus de maatschappelijke kant op: economie of cultuur.
Met Natuur kan je de natuurlijke kant op: techniek of gezondheid.

Op andere scholen moet je aan het einde van de derde meteen een profiel kiezen.
Er zijn vier profielen, onderverdeeld in twee stromen:

Cultuur & Maatschappij
Economie & Maatschappij
- dit vormt de maatschappij stroom -

Natuur & Techniek
Natuur & Gezondheid
- dit vormt de natuur-stroom -

Welke vakken er precies per profiel zitten, moet je even vragen op school, dat verschilt namelijk wel eens.

Er zijn ook wel een paar site over, geloof ik, ik zal eens voor je zoeken.

Mindfields 01-10-2002 17:07

Citaat:

MoonMonkey schreef:
Dat is op het vwo, op de havo niet. Op het vwo heb je bij N&G ook biologie 1,2 en op de havo bestaat er alleen gewoon biologie.

En ik denk dat C&M op elke school weer anders is, bij mij moet je 2 vakken kiezen uit frans2, duits2 en spaans. En je moet kiezen tussen ak en tekenen. En vanaf dit jaar moet je geloof ik ook ckv2 of 3 kiezen, maar ik weet niet precies hoe dat zit.

Mja bij ons kan je er ook nog filosofie in kiezen of een 2e klassieke taal

Joyce-b 02-10-2002 19:20

Citaat:

Mja bij ons kan je er ook nog filosofie in kiezen of een 2e klassieke taal
Maar toch alleen als een vak in het vrije deel?
Bij ons is het zo dat je je profiel kiest, daarnaast 2 extra vakken, en soms heb je nog uren over, die je kan opvullen met modules

the tourist 03-10-2002 09:46

Citaat:

Joyce-b schreef:
Maar toch alleen als een vak in het vrije deel?
Bij ons is het zo dat je je profiel kiest, daarnaast 2 extra vakken, en soms heb je nog uren over, die je kan opvullen met modules

Bij C&M niet.
Als je bij mij op school op het gymnasium zit kan je trouwens ook een klassieke taal in een C&M profiel kiezen, ff vergeten :) Wij hebben geen filosofie

Lucky Luciano 03-10-2002 11:18

Bij ons is ut zow:
C&M: Geschiedenis2, Wiskunde A1, Frans 2, Duits 2 en Tekenen/Muziek of Aadrijkskunde
E&M: Wiskunde A12, Economie12, Geschiedenis2 en Aadrijkskunde
N&G: Biologie12, WiskundeB1, Scheikunde1 en natuurkunde1
N&T: Natuurkunde12, scheikunde12 en WiskundeB12

Lucky Luciano 03-10-2002 11:20

Citaat:

darkshooter schreef:
Bij ons is ut zow:
C&M: Geschiedenis2, Wiskunde A1, Frans 2, Duits 2 en Tekenen/Muziek of Aadrijkskunde
E&M: Wiskunde A12, Economie12, Geschiedenis2 en Aadrijkskunde
N&G: Biologie12, WiskundeB1, Scheikunde1 en natuurkunde1
N&T: Natuurkunde12, scheikunde12 en WiskundeB12

Daarnaast moet je nog 2 vakken volgen in je vrije deel.
Keuze uit: alle profielvakken (idv dat je geen economie2 mag doen zonder economie1), M&O, Klassieke taal en informatica.

Daarnaast zijn:
Frans 1
Duits 1
ANW
LO
Maatschappijleer
Filosofie
Nederlands
Engels

verplicht

PardonMe 03-10-2002 17:08

wordt daar bij jullie geen uitleg over gegeven dan??
Bij ons zijn de decanen zoooo vaak in de klas geweest en hebben het keer op keer weer uitgelegd..
Je werd iig voldoende voorbereid en begeleid bij het maken van een keuze.
Je kreeg hele boekjes die je door moest werken en uiteindelijk moet je dan tot de juiste keuze komen :)
Hoe het zit met de profielen is denk ik nu wel voldoende uitgelegd :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.