![]() |
Profiel
Wie kan mij makkelijk uitleggen wat een Profiel is...opt VWO ik zit nu in 3 atheneum en moet dus aan het eind van dit jaar een prfiel kiezen...wie legt mij uit wat dat inhoudt?
|
heb je geen decaan die dat komt vertellen ofzo?
Een profiel houd gewoon in dat je buiten de vakken die voor iedereen verplicht zijn een apart pakket kiest.' Je hebt 4 verschillende profielen Cultuur en maatschappij (C&M): Frans, Duits, Geschiedenis, Creatief vak, Wiskunde A1. Economie en maatschappij (E&M): Economie, aardrijkskunde, Wiskunde A12, Geschiedenis. Natuur en gezondheid (N&G): Natuurkunde1, Scheikunde, Wiskunde B1, Biologie. Natuur en techniek (N&T): Natuurkunde12, Scheikunde, Wiskunde B12 (kan zijn dat ik iets vergeten ben) |
Citaat:
|
Citaat:
En ik denk dat C&M op elke school weer anders is, bij mij moet je 2 vakken kiezen uit frans2, duits2 en spaans. En je moet kiezen tussen ak en tekenen. En vanaf dit jaar moet je geloof ik ook ckv2 of 3 kiezen, maar ik weet niet precies hoe dat zit. |
op vwo heb je toch ook nog geen profielen, alleen stromen, dat je in 3vwo een stroom moet kiezen voor 4vwo, en dan kan je kiezen uit natuur en uit maatschappij, en dan in 4vwo kies je een profiel voor 5 en 6vwo
toch? |
Op sommige scholen hebben ze na de derde stromen, Maatschappij en Natuur. (Soms worden ze ook alfa en bèta genoemd hoor.)
Je moet aan het einde van de derde een van de strome kiezen, wanneer je kiest voor Maatschappij wil je dus de maatschappelijke kant op: economie of cultuur. Met Natuur kan je de natuurlijke kant op: techniek of gezondheid. Op andere scholen moet je aan het einde van de derde meteen een profiel kiezen. Er zijn vier profielen, onderverdeeld in twee stromen: Cultuur & Maatschappij Economie & Maatschappij - dit vormt de maatschappij stroom - Natuur & Techniek Natuur & Gezondheid - dit vormt de natuur-stroom - Welke vakken er precies per profiel zitten, moet je even vragen op school, dat verschilt namelijk wel eens. Er zijn ook wel een paar site over, geloof ik, ik zal eens voor je zoeken. |
Citaat:
|
Citaat:
Bij ons is het zo dat je je profiel kiest, daarnaast 2 extra vakken, en soms heb je nog uren over, die je kan opvullen met modules |
Citaat:
Bij C&M niet. Als je bij mij op school op het gymnasium zit kan je trouwens ook een klassieke taal in een C&M profiel kiezen, ff vergeten :) Wij hebben geen filosofie |
Bij ons is ut zow:
C&M: Geschiedenis2, Wiskunde A1, Frans 2, Duits 2 en Tekenen/Muziek of Aadrijkskunde E&M: Wiskunde A12, Economie12, Geschiedenis2 en Aadrijkskunde N&G: Biologie12, WiskundeB1, Scheikunde1 en natuurkunde1 N&T: Natuurkunde12, scheikunde12 en WiskundeB12 |
Citaat:
Keuze uit: alle profielvakken (idv dat je geen economie2 mag doen zonder economie1), M&O, Klassieke taal en informatica. Daarnaast zijn: Frans 1 Duits 1 ANW LO Maatschappijleer Filosofie Nederlands Engels verplicht |
wordt daar bij jullie geen uitleg over gegeven dan??
Bij ons zijn de decanen zoooo vaak in de klas geweest en hebben het keer op keer weer uitgelegd.. Je werd iig voldoende voorbereid en begeleid bij het maken van een keuze. Je kreeg hele boekjes die je door moest werken en uiteindelijk moet je dan tot de juiste keuze komen :) Hoe het zit met de profielen is denk ik nu wel voldoende uitgelegd :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14. |