Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Stammn we werkelijk van de aap of is dat een zinlose gedachte (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=233124)

Onze Zoon 30-09-2002 19:19

Stammn we werkelijk van de aap of is dat een zinlose gedachte

Ik denk het van niet, volgens mij zijn we zelf ineens ontstaan

Boogie 30-09-2002 20:12

Ik denk van wel, die theorieën zijn vrij precies.

poecilotheria 30-09-2002 21:20

wij stammen af van de apen.....

hoe kan het anders ???

Onze Zoon 30-09-2002 21:59

waarom zijn er dan verschillende soorten mensen?

D@mien 30-09-2002 22:20

Citaat:

Pibbo schreef:
waarom zijn er dan verschillende soorten mensen?
Dat heet evolutie...aanpassen aan omgeving enzo...

Siyabonga 01-10-2002 08:42

volgens mij stammen we wel af van de apen, want qua lichaamsbouw (botten enzo) lijken we best op apen.

alleen hoe komt het dat sommige apen wel tot mensen zijn gevolueerd en anderen niet?

de communiceerbeer 01-10-2002 11:58

vast wel :o

autodropje 01-10-2002 14:57

Het lijkt mij het meest logische voor zover ik daar nu over kan oordelen.

Frida 01-10-2002 15:18

Zonder er diep op in te gaan, want dat gebeurde in de wetenschap al eerder toch :) denk ik idd dat we van de apen afstammen, hoewel ik hier geen volle 100% zeker van ben lijkt mij dat het meest 'voor-de-hand-liggende' zeg maar.

Er zijn nog steeds mensen ( bepaalde geloven?) die niet geloven dat de mens werkelijk een afstammeling is van de apen toch?

faan 01-10-2002 19:13

Op Discovery werd anders gezegd dat we meer van een varken afstammen dan van een aap// De theorie weet ik niet

Shibby 01-10-2002 21:50

Citaat:

faen schreef:
Op Discovery werd anders gezegd dat we meer van een varken afstammen dan van een aap// De theorie weet ik niet
Vandaar de uitdrukking zo lelijk als een varken :eek:

autodropje 02-10-2002 14:07

Citaat:

faen schreef:
ach ja er zijn wel meer van die vage theorien.

Ki Fighter 02-10-2002 17:32

Nee het is waar, de aap en de mens zijn samen een diersoort die allebij afstammen van een prehistorisch varken. Alleen de ene mensesoort geen verder leven in bomen en de ander op de grond, wij dus.

autodropje 02-10-2002 19:51

Citaat:

Ki Fighter schreef:
Nee het is waar, de aap en de mens zijn samen een diersoort die allebij afstammen van een prehistorisch varken. Alleen de ene mensesoort geen verder leven in bomen en de ander op de grond, wij dus.
ja, maar zo kun je bezig blijven, want eigenlijk stammen we dan ook af van de micro organismen.

Siyabonga 02-10-2002 20:13

Citaat:

autodropje schreef:
ja, maar zo kun je bezig blijven, want eigenlijk stammen we dan ook af van de micro organismen.
nou oke, probleem opgelost, we stammen af van de micro-organismen :D

ik had het er vandaag met kat eventjes over, en die dacht ook ergens gehoord te hebben dat we van het varken afstammen

autodropje 02-10-2002 22:00

Citaat:

vleermuissie schreef:
nou oke, probleem opgelost, we stammen af van de micro-organismen :D
:D

Roos 03-10-2002 10:37

Nee, we stammen niet af van de apen zoals we doe nu kennen.

De aap en de mens hebben alleen dezelfde voorvader: een klein aapje. Dit aapje bestaat tegenwoordig niet meer

Onze Zoon 05-10-2002 16:15

maar dan zal de mens die nu zwart is in nederland straks blank worden :confused:

Benfatto 15-10-2002 14:21

Citaat:

Pibbo schreef:
maar dan zal de mens die nu zwart is in nederland straks blank worden :confused:
over vele duizenden jaren ja......

overigens stammen wij niet af van de apen maar hebben we een gemeenschappelijke voorouder, noch mens noch aap

Quintiano 15-10-2002 17:09

Citaat:

Pibbo schreef:
Eh, nee, volgens mij is het zwarte-huidskleur-gen dominanter dan 't witte-huidskleur-gen. Bij kruising zal d'r minstens een tint zijn, tenminste, als ik goed opgelet heb bij m'n biologielessen.

Olafant 15-10-2002 19:15

Citaat:

Dobermann schreef:
Eh, nee, volgens mij is het zwarte-huidskleur-gen dominanter dan 't witte-huidskleur-gen. Bij kruising zal d'r minstens een tint zijn, tenminste, als ik goed opgelet heb bij m'n biologielessen.
idd (y)

Liar 17-10-2002 23:30

hoe komt het dat mijn post ineens weg is :S

Bazz 21-10-2002 19:27

Citaat:

faen schreef:
dat had meer met gewoontes te maken ofzo
als je nou kijkt naar de aap
zie je zelfde structuur
zelfde chromosonen
en zelfs dezelfde gewoontes
in mijn opinie kan het niet anders dan dat we van apen afstammen

vrolijkevlinder 29-10-2002 10:13

Citaat:

Pibbo schreef:
Ik denk het van niet, volgens mij zijn we zelf ineens ontstaan
Floeps,Flits,Rammel,Klap,Bang.
Daar is de mens.
Hoe?
Ja God, toch?
Weet je 't zeker.
Wat anders dan?
Ja, dat is het, maar wat? Ik heb niet het verstand, de zin of de inteligentie om dat te snappen.

autodropje 29-10-2002 14:38

Citaat:

Dobermann schreef:
plus dat de blanke wereldbevolking midner snel stijgt dan de donkere :confused:

lijkt me ook beetje raar

Treborius 29-10-2002 16:01

Zowel de mens als de aap stamt af van een "oeraap". Iets kan niet zomaar ineens ontstaan (behalve het hele universum tijdens de oerknal dan :) )

Waar zou de mens dan vandaan komen? Zomaar uit de lucht komen vallen? Heeft God ons gekleid? Hebben aliens ons hier op aarde neergezet? Denk 't niet. Ik geloof meneertje Darwin.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.