![]() |
Voor mijn tante
Mijn tante Marijke,
Mijn tante Rijke, Gaat op reis, Niet naar Griekenland of Spanje, Maar naar het allermooiste paradijs. Daar waar de vogels zingen, De bloemen bloeien, En de kikkers springen. Het paradijs aan het eind van de aarde, Waar alles mooi en vredig is, Het paradijs van heel veel waarde, Maar hier blijft het gemis. Chemokuren en bestralingen, Het mocht allemaal niet baten, Na een slopende ziekte, Gaat u ons nu verlaten. Maar tante, lieve tante Rijke, Ooit zal ik weer bij u zijn, Dan zullen we lachen net als vroeger, Dat was zo ontzettend fijn. Die momenten, Ik denk er nog vaak aan, Meestal met een glimlach, Maar af en toe met een traan. U was een hele lieve tante, Daarom zal ik u heel erg missen, Maar ook al zie ik u niet meer, Ik zal u nooit uit mijn geheugen wissen. Rust zacht lieve tante. Dit gedicht draag ik op aan mijn tante. Ze heeft kanker en heeft niet lang meer te leven. Ze is pas 42 en sterft veel te jong. Ik wil dit op de begrafenis voorlezen, wat vinden jullie ervan? |
mooi!! echt waar lief dat je dit voor je tante wil doen.
toen ik een gedicht voor mijn opa voorlas barste ik in tranen uit. ik heb het wel afgelezen, en iedereen was emotioneel. hopen dat het jou beter lukt. Want ik barst nu al bijna in tranen uit.!! :) kusjes V era |
... :( Mooi. Heel veel sterkte ermee.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49. |