![]() |
amuse gitaar + versterker
Hey!
Ik heb een amuse elektrische gitaar met een PEAVEY BLAZER 158 versterker.... Nou moet ik liedjes zoals papa roach spelen..... Maar ik wet niet hoe ik die zware tonen krijg... Weet iemand dat ? Hioster is het me wel gelukt maar k weet niet meer hoe.. Met die zware tonen bedole ik de intro van between angels and insects precies hetzelfde...ongeveer... Wie kan me helpen? Niels |
wat dcaht je van naar beneden stemmen? als het goed is staat bij de tab wel in welke stemming het wordt gespeeld....en volgens mij doet papa roach wel dingen met een drop D tuning....denk ik...
|
stond diew al in....;)
heb ene stemapparaatje van 45 euro haha.. Maar ik bedoel echt dat soort tonen van papa roach .. Dat hoor je wle in die intro... Weet niet wleke knopjes dat zijn... Want t lukte me eerst wel..Maar nou lukt t me niet meer :S |
<Maar heeft iemand ervaring met deze versterker?
|
heb t wel nodig haha..
Morgen gitaarles :eek: |
stem `m dan in F :confused:
|
veel bas?
staat daar ook nix over op de tab? |
nee, niks, maar k weet niet hoe ke die toon moet uitleggen
Ik denk daarbij aan een cirkel zaag haha |
klinkt vaag.. maar t is zow..
|
gatver wat een lelijke distortion in dat intro (n) (n)
|
kan ook een hoop aan je spullen liggen. Waarschijnlijk heb je een amuse strat? Met strats heb je zowiezo al minder zwaar geluid
|
Maar ik bedopel niet zware tonen...
K weetb niet hoe k t uitllegt... Luister de intro maar eens.. weet je precies wat ik bedoel ;) |
volgens mij bedoel je overdrive/distortion/gain?
|
zoiets :)
|
Gain staat dr wel op..
Maar k krijg niet echt die tonen nog... :( |
specs van me versterker
http://www.peavey.com/products/amps_.../blazer158.cfm foto: http://www.peavey.com/images/fullsize/00449040.jpg |
switch es naar Lead (dat knopje iig waarmee je tussen Clean & Lead kunt schakelen) en draai dan je gain es open (tenminste, als daar een knop voor zit?) En zorg dat je je brugelement gebruikt :)
|
brugelement? :confused:
|
Citaat:
|
sorry dat ik het moet zeggen maar ik denk niet dat je met een 15 watt peavey dingetje en een amuse gitaar een mooi papa roach geluid krijgt.
|
Er komt wel goed geluid uit hoor:D
Maar ik kreeg t eerst echt.. Weet niet meer hoe k t deed |
nogmaals, klooi wat aan met die lead knop die erop zit, + een of ander gain/dist./overdrive knopje ofzo... zit er iets op je versterker wat er op lijkt?
|
gain..
|
opendraaien/aanzetten dan :)
|
nog niet de toon :D
|
koop een distortion pedaal en blijf van die knopjes af want dat lukt je toch niet!
en haal dan direct een boss metalzone kun je al je "leuke" nu-metal riffs spelen. |
Inderdaad gain en kijk alsjeblieft uit met je trebble.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56. |