jdiezrequejo |
01-10-2002 19:54 |
Thomas Enge geschorst voor 12 maanden
Ik citeer:
Citaat:
F3000- en ex-F1 coureur Tomas Enge is zijn Europees Formule 3000 kampioenschap kwijt. Dit nadat hij positief werd bevonden bij een dopingtest na afloop van de race in Hongarije een maand geleden. Enge sloot deze race wel als eerste af.
Vandaag heeft de FIA officieel bekend gemaakt dat er na overleg met alle partijen is besloten de Tsjechische Enge uit te sluiten van het F3000-kampioenschap. Enge heeft dit jaar het kampioenschap wel op zijn naam weten te schrijven, maar dat is nu ook ingetrokken. De nieuwe kampioen heet Sebastien Bourdais, en Giorgo Pantano wordt tweede. Enge valt door de afname van zijn punten verdiend in Hongarije terug naar een derde plaats.
Ook is de racelicentie van de Tsjech ingetrokken voor 12 maanden, maar als bij verschillende tests in die periode blijkt dat er geen verboden middelen meer in het lichaam van Enge aangetroffen worden kan deze straf ingetrokken worden.
Tomas Enge is de eerste coureur in een hogere raceklasse ooit die gepakt wordt op dopinggebruik.
|
Bron
Tis ook meteen de eerste coureur die ooit in de F1 gereden heeft. Zal toch niet zo gaan gebeuren net zoals bij het wiellerennen?
Ik hoop iig dat hij de laaste was op hoog niveau. En zjn straf valt nog mee moet ik zeggen, ok hij is zijn kampioenschap kwijt maat toch mag hij weer gaan racen wanener hij bij verschillende test niet positief word gevonden.
Dan zou hij gewoon dan niet meer in kunnen nemen tijdens de test, en wie weet of hij het later nog ga gebruiken of niet...
Moet iig niet erger worden, maar is er wel een doping waar je gebruik van kan maken in de F1. Ik bedoeld in een F1 wagen die met meer dan 300 Km/h rijdt rijd je met een rotsnelheid, dan zal je toch wel je concentrate erbij moeten houden. tast de drugs die dan niet aan?
Iig vind ik het raar om drugs te neemn waardoor juist in een hoge race klasse waar de snelheiden groot zijn er beter van wordt.
|