![]() |
cd's zijn te duur.
Ik heb net een cd van Nine Inch Nails gekocht (Ik was blij dat ik hem zag, in de andere winkels kon ik daar geen cd's van vinden.).
Daarbij wou ik ooknog een cd van Filter(Amalgamut) kopen. Maar die krengen kosten dus 21 euro per stuk! Ik vind dit dus belachelijk duur, en ben dus maar met een cd naar huis gegaan. Moest ik ff kwijt.... (n) |
o
|
Je hebt helemaal gelijk cd's zijn in de winkel vaak achterlijk duur. Ik koop de meeste cd's op shows of via distros.
|
Je moet je cd's ook in de plato of the sounds kopen he. Dan zijnze ookal duur zat hoor, zo'n 15 euro.
|
Voor zover deze discussie al niet 438967348 keer is gevoerd hier: als je in een grote stad woont, hoef je zelden tot nooit 21 euro voor een CD te betalen. Kwestie van goeie platenzaak zoeken. Koop nooit bij de Free Record Shop als er alternatieven zijn. (overigens kun je wel vaak kwaliteitsfilms voor een prikkie kopen in de ramsj bij de FRS, maar dat terzijde :o)
|
jij koopt voor het eerst een CD sinds de euro? :)
|
ik heb laatst 6 cd's voor 7(p.s) euro gekocht bij een een of andere vage winkel in den haag
je moet gewoon voor de goedkopere winkels en aanbiedingen zoeken, die zijn er genoeg... |
daarom, ook bij winkels zoals van leest goed zoeken, het meeste is dik duur, maar sommige oude oplages zijn in de aanbieding, terwijl dezelfde cd van een nieuwe oplage gewoon volle prijs zijn
|
zoek aanbiedingen, voor metal en darkwave enzo
www.displeasedrecords.nl (meestal 13,50 per cd!) large heeft ook aanbiedingen, je kan ook vaak via de site van de band of platen maatschappij kopen voor 21 euro koop ik ook geen cd's (heel soms dan) maar ik koop VEEL cd's en altijd voor redelijke bedragen, gewoon zoeken dus :) |
ga op zoek naar andere cd winkels, en niet alleen de FRS
bijv Bullit in eindhoven, per cd gemiddeld 16/17 euro, das best te doen |
Citaat:
http://www.bullit.nl/images/winkel01.jpg prachtig :) |
schrijf een brief naar de lpf
|
Goh..
Nah ik doe wel .ogg's en .mp3's en modjes luisteren; en andere copyleft muziek (y) en af en toe een CDtje... |
Gelukkig zit in Nijmegen een Kroese, gemiddeld 16/17 euro . . . wees blij dat je niet in Spanje woont, daar kosten de goedkopere cd's 24 euro :eek:
|
Citaat:
|
koop je cd's in de "opruiming" doe ik meestal ook, 2 voor € 15,-
|
ik koop mijn cd's bij mediamarkt. Ze kosten daar ongeveer 15 pleuro. Altijd nog goedkoper dan free record shop
waarom eigenlijk free gratis zijn ze niet |
Citaat:
moet je wel geluk hebben dat er wat bij zit dat je wil maar ik heb die van filter dus toevallig vandaag gezien voor 10 euro! racen naar de boudisque dus jij :) |
Citaat:
|
Citaat:
ik download ze legaal |
Citaat:
|
bij de plato in r'dam zijn de nieuwe cd's vaak ook 21 euro...belachelijk
aanbiedingen vaak 9,99 oid...valt wel mee |
Title of Record is dus niet degene die ik wou kopen. Hij heet Amalgamut ofzo.
Als dit al de zoveelste topic is over de cd prijzen, mag er wat mij berteft wel een slotje op. (Hoe moet je eigelijk een Quoten?) |
Citaat:
|
Ja, cd's zijn te duur,
Ze hebben nu iets dat downloaden heet :rolleyes: ooit van gehoord :p :D |
Ik heb heus wel van downloaden gehoord. Ik koop gewoon af en toe een cd om de band te steunen. Alles downloaden en niks kopen vind ik hetzelfde als diefstal.
|
cd's worden 15 procent goeikoper heb ik net op tv gezien
|
bij de musicstore kan ik altijd wel klassiekers vinden voor 10 euro, laatst nog mellon collie gekocht voor dat bedrag.
maar d'r zijn altijd mensen die ze goedkoper kunnen vinden |
€21 is toch normaal tegenwoordig? Ik zag laatst een cd, van underworld geloof ik, was boven de €30... 75 piek voor een cd...
|
Citaat:
heft mekaar alleen maar op |
Straks moeten we nog gaan betalen voor je o.v...
|
Citaat:
|
21 euro is voor mij ook te veel, vooral omdat ik veel cd's koop en dan moeten ze natuurlijk niet te duur zijn. Daarom koop ik ze meestal bij de Plato of de Plaatboef (tweede hands) dat valt wel te doen. Kocht laatst een cd van Radiohead bij de plato voor 9,95 en die zelfde cd was bij de music store (achterlijke winkel trouwens) 22,99!! euro. Dat is inderdaad triest.
|
Citaat:
|
Citaat:
ennuh...ga naar tweedehands winkeltjes (moet je wel een btje geluk hebben dat ze wat nieuwer spul hebben) bijv. ezelsoortje in roermond of bij de plaatselijke videotheek hebben ze soms ook tweedehands.. |
Citaat:
|
Citaat:
maarja, ze moeten de uitkering van de koningin ergens van betalen he |
Citaat:
ja :p |
Citaat:
|
tuurlijk zijn die dingen te duur, anders zou er toch niet op zo'n schaal gedownload worden?
Die prijs van die dingen word kunstmatig hoog gehouden, er zijn genoeg TMF chattertjes en V8 smsertjes die zo gek zijn om er dat voor te betalen (of 4 euro voor een singletje) |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik koop mijn cd's voor het grootste deel bij displeased, 10-15 euro.
|
download het dan!!!!!!
|
Citaat:
Ja daar doe je het voor! |
kan je bij Displeased ook aan postbode betalen??
|
Citaat:
|
Citaat:
:rolleyes: :mad: :( |
Citaat:
Dat ismijn levensdoel, ervoor zorgen dat de monarchie wordt afgeschaft. :p |
Ik koop trouwens alleen cd's als ik die wil hebben, en dan meestal via het internet...te duur. Maargoed goedkopp heb ik cd's nog nooit ergens gevonden. Ik vind al snel iets duur, tien euro vind ik een redelijke prijs daar vind ik de cd's die ik wil hebben echter nooit voor.
Het probleem is dat ik vervolgens die cd's omzet naar mp3 en altijd op de computer luister (ik vind het zonde om ze veel te gebruiken :p). Waarom koop je ze dan? Ik wil het origineel hebben. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01. |