![]() |
Wat is beter: "Sega 16bit of Nintendo 16bit"/"Sega 8bit of Nintendo 8bit"
Dat vroeg ik me dus af. Welke is beter de Sega of de Nintendo? En dan bedoel ik qua machine en niet qua spellen.
Dus..? |
Qua machine, dus puur technologisch gezien? Dan is de SNES beter dan de Megadrive. Kweet niet zoveel van de 8-bit machines.
|
Wat is er beter aan?
Sneller? Grotere spellen? Meer kleuren? Of..? |
Van de 16-bitters: Ik ken de technische specificaties niet, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat absoluut uit naar de Nintendo. Naar mijn idee zijn daar veel leukere en ook veel meer spellen op verkrijgbaar.
|
Citaat:
..... anyways.. ik heb geen idee... zijn wel vergelijkbaar denk ik. |
Je zei toch "qua machine en niet qua spellen"?
Een ding wat ik nog herinner is dat ten eerste de Megadrive maar 64 kleuren tegelijk kon weergeven, en de SNES 256. Hoe je het verder kunt vergelijken...? |
SNES ruled boven alles!!
|
Citaat:
|
Citaat:
sega CPU: Motorola 68000 at 7.61 MHz 1 MByte (8 Mbit) ROM Area 64 KByte RAM Area Co-Processor: Z80 @ 4 MHz (Not Present in MK-1631) 64 simultaneous colors of 512 color pallete. resolutie: 320 x 224 64 KBytes of dedicated VRAM (Video Ram) 64 x 9-bits of CRAM (Color RAM) 3 Planes: 2 scrolling playfields, 1 sprite plane Sound: 6-channel stereo 8 KBytes RAM snes CPU Type: 65816 16-bit: 2.68 / 3.58 Mhz 16-bit Picture Processing Unit MEMORY RAM: 1 Mbit (128 Kbyte) Video RAM: 0.5 Mbit (64 Kbyte) DISPLAY Max Resolution: 512 x 448 pixels Colors: 32,768 colors Max Colors at Once: 256 Max Sprite Size: 64 x 64 pixels Max Sprites: 128 sprites SOUND Sound Chip: 8-bit Sony SPC700 Sound Channels: 8 FEATURES Mode 7 zoals je ziet is de processor van de megadrive wel wat sneller maar dat zegt verder niet zoveel als je verder niks weet van de processor. qau geheugen zijn ze ongeveer gelijk.. alleen de snes heeft veel meer grafische power. hij kan meer kleuren op het scherm zetten en kan heeft een veel groter kleuren palet, verder kan de snes een hogere resolutie aan. daarbij komt nog dat de snes gebruik kon maken van mode 7 die er voor 3d achtige effecten kon zorgen.. dus al met al was de snes als machine zeker de meerdere |
sega 16 bit was super man ...ga weg met je nintendo !
|
op het gebied van hardware is sega nooit iets geweest (en zal het ook nooit meer iets worden :D :D :D )
ze kunnen goede games maken, maar moeten zeker ver onderdoen voor de big N |
Super Nintendo is voor mij nog gewoon de nummer 1 spelcomputer (y)
|
Oke :).
En hoe is het bij de 8 bit? |
Citaat:
|
Ja, en daarom maakt Sega nu alleen nog maar spellen voor z'n voormalige aartsrivalen terwijl Nintendo nog op volle kracht doorstoomt met de GameCube. (Geintje.)
|
Citaat:
|
Nintendo.. je played niet voor niets met power ;)
|
En hoe zit dat bij de 8 bit?
|
Citaat:
SEGA ! SEGA ! SEGA ! :o :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
zal toch wel
Sega heeft meer consoles dan games gemaakt |
Citaat:
MET Z,N ALLE ..SEGA SEGA SEGA! |
Segasegasegasegasegasegaaaaaa!!!
:d |
Ik heb sinds donderdag trouwens een Sega 16 bit :cool: .
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ken wel iemand die zijn Sega zonder spellen kwijt wil voor 20 Euro. Je mag ook de mijne met 9 spellen kopen, maar ik zet je dan af :D.
|
Wij hebben nog een Sega Master System II. Dat is old-school. D'r zit ook zo'n vet cool spel ingebouwd, Alex The Kid: In Miracle World. Echt een geweldig ding was dat.
|
Hebben al die dingen ingebouwde spellen? Zo ja, hoe speel je die dan? :confused:
|
Citaat:
|
en hoe je 'm speelt..... je doet er geen spel in, en doet m aan... klaar is kees (of hoe je ook maar heet)
|
Citaat:
|
Ik vraag er 69 Euro voor.
|
laat maar zitten
|
Ik zei toch dat ik je af zou zetten :D.
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37. |