Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   stealth (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=235087)

Stff 02-10-2002 17:50

stealth

zal het ooit mogenlijk worden om vliegtuigen of iets anders compleet onzichtbaar te maken?
dus niet alleen voor radar maar ook voor het blote oog?

Lafhoofd 02-10-2002 18:26

je moet de Kijk! van deze maand eens lezen, daar staat een artikel in over een spiegel stof. een stof (voor kleding ed) die al het licht weerkaatst maar ook zo ingesteld kan worden dat het bijv blauw licht ontvang en rood terugkaatst.
of dat ze per vezeltje konden ehm, sturen wat het weerkaatst.
dat komt dus al dicht bij onzichtbaarheid, nu nog geluidsloosheid en dan zijn we helemaal happy.. (of juist niet, wie weet staat er misschien dan zo'n vent in een pak van dat spul een gun op je te richten in je eigen kamer, who knows)

wat er helemaal precies in staat weet ik ook niet precies en ik heb geen zin om het op te zoeken en over te typen, dan moet je het zelf maar lezen of misschien is iemand zo aardig om ff een stukje Kijk! voor je over te typen...

LOGIC OR CHAOS 30-10-2002 10:26

Leuk idee, Stealth.

Je zou kunnen proberen licht om de romp van bijvoorbeeld een vliegtuig heen te buigen. (lees afbuigen)
licht bestaat uit fotonen die je kunt beinvloeden met behulp van een electromachnetisch veld?

vraag het anders een aan een Klingon die kennen stealth
(BIRD OF PREY)

heumen 30-10-2002 11:50

Hee, nog meer chaos. Helaas, het foton is niet geladen en kan dus niet afgebogen worden door een EM veld. Alleen met een coherent,zeer snel oscillerend EM veld (=licht)zou je een invloed op licht kunnen uitoefenen. Maar ja, licht is dan ook licht. (ik heb het hier natuurlijk over interferentie van twee lichtbundels o.i.d.)
Licht afbuigen werkt alleen als je een zeer zware massa hebt.

apekop123 30-10-2002 14:25

Citaat:

heumen schreef:
Hee, nog meer chaos. Helaas, het foton is niet geladen en kan dus niet afgebogen worden door een EM veld. Alleen met een coherent,zeer snel oscillerend EM veld (=licht)zou je een invloed op licht kunnen uitoefenen. Maar ja, licht is dan ook licht. (ik heb het hier natuurlijk over interferentie van twee lichtbundels o.i.d.)
Licht afbuigen werkt alleen als je een zeer zware massa hebt.

Dan maak je tog gewoon een vliegtuig met een klein zwart gat in de neus ofzow :p

heumen 31-10-2002 07:56

Das lastig want als je dan instapt kom je er nooit meer uit.. :D

LOGIC OR CHAOS 01-11-2002 12:45

Als je gebruik maakt van een oppervalk dat zich aanpast aan de omgeving = lucht; wolken of een strak blauwe lucht zul je voor een gevechtsvliegtuig ook als een groot voordeel hebben. Een viegtuig als een soort van kameleon dus.

Je kan niet kapotschieten wat niet te onderscheiden is, helaas gaat dit niet op voor raketwapens.

Een zwart gat helpt ook niet want deze trekt alleen maar de raketten met een noodvaart aan, dan hoeft er niet eens meer gericht te worden.

Douwuh 01-11-2002 13:48

Citaat:

LOGIC OR CHAOS schreef:

(BIRD OF PREY)

idd

Rerisen Phoenix 01-11-2002 18:47

Citaat:

LOGIC OR CHAOS schreef:
Leuk idee, Stealth.

Je zou kunnen proberen licht om de romp van bijvoorbeeld een vliegtuig heen te buigen. (lees afbuigen)
licht bestaat uit fotonen die je kunt beinvloeden met behulp van een electromachnetisch veld?

(BIRD OF PREY)

dat licht = fotonen zijn ze nog niet helemaal uit. Er is nog geen stevige verklaring voor...

mijn vader zegt meestal iets van soms lijken het wel fotonen te zijn en dan weer golven. (hij weet er genoeg van). Maarja, we zien wel he? :)

Manus J. van Alles 02-11-2002 20:46

Pff, Nod had eind jaren '90 al Stealth Tanks, volgens Command & Conquer (Tiberian Dawn) :p

Rerisen Phoenix 02-11-2002 20:49

als er 4 ruimtelijke dimensies zijn erg simpel. Gewoon je vliegtuig een millimeter in die 4e dimensie verplaatsen en hij is weg. Als je systeem uit zet valt hij terug (en ik hoop dat die vierde dimensie dan ook 9,81 m/sē is en niet 1000 m/sē ofzo)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.