![]() |
hoe zou het zijn?
hoe zou het zijn
om een nacht te slapen zonder bang te zijn voor dromen die niet stoppen als je wakker wordt hoe zou het zijn als je ’s avonds zegt ik ben moe en ga naar bed hoe zou het zijn als je enige angst is om je te verslapen en je daarom de wekker zet hoe zou het zijn ik weet het niet ik heb al 17 jaar geen wekker gezet |
In het begin had ik het gevoel dat het een vorm had die vrij vaak voorkomt, lange zinnen, erg duidelijk.
Misschien ook doordat de zinnen in die eerste alinea veel langer zijn, en een andere opbouw hebben dan de rest van het gedicht. Maar toch zit daarin ook iets moois, van een afvraging, wordt het steeds melancholischer, en eindigt het uiteindelijk heel hard, heel erg direct. Vooral de laatste alinea vondik kracht, aan de ene kant nonchlant, maar doordat zoveel krachtiger |
Het lijkt erg direct, maar dan komt een addertje vanonder het gras. De laatste zin verandert wel de betekenis, maar het effect zou ik persoonlijk wat groter maken door minder allussie te maken op de situatie doorheen de eerste strofes. Je bevestigt meer de betekenis die je al in de vorige strofes liet doorschemeren. Maar daarbuiten blijft het een stevig gedicht, met een openheid die alleen maar op het eerste zicht eenvoudig lijkt.
Groetjes, Dreampoet |
jullie hebben allebei gelijk, nogmaals bedankt voor jullie reply.. (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51. |