![]() |
Hoeveel tijd besteed jij aan je dieren?
En op welke manier?
Op welke manier besteed jij aandacht/tijd aan je diertjes? Hoevaak en hoelang doe je dit dan.... Denk jij dat dat genoeg is of kan het beter wat meer worden? |
Ik besteed elke dag tijd aan mijn dieren, echt een tijdsduur kan ik er niet op zetten. Maar ik verspreid het over een hele dag. Als ik opsta ga ik ze even begroeten enzo (voeren doet mijn mama omdat zij voor mij wakker is.) Als ik vertrek naar school oid dan spreek ik ze ook nog wel even aan. Bij mijn thuiskomst hetzelfde.
Mijn katjes lopen de hele dag in huis, als ik ze tegen kom of ergens zie liggen gaat mijn aandacht meteen naar de diertjes. Nooit echt heel erg lang, eventjes laten merken dat ze niet onzichtbaar zijn is al genoeg vind ik. Ik neem echter wel op momenten ruim de tijd om te knuffelen, spelen, gewoon naast hen op de grond te liggen of achter hen aan te lopen:D Ik zou graag wat meer aandacht aan hen geven, maar echt te weinig hebben ze niet:) |
ratjes/hamsters/cavia's heb ik niet meer :) maar nog wel een hondje. wanneer ik hem zie geef ik hem een knuffel, ren er af en toe mee door de tuin of neem hem op schoot.
verder natuurlijk uitlaten en kammen af en toe.. |
mijn hamster slaapt overdag altijd, en wordt 's avonds pas wakker, dus 's avonds haal ik d'r uit d'r kooitje en knuffel ik eventje met d'r, en dan doe ik d'r in de loopbal en rent ze m'n hele kamer door :)
mijn hond krijgt 's ochtends altijd een beetje yoghurt van me :D en verder krijgt ie normaal gesproken niet erg veel aandacht van me :o, ik loop om de dag met em. Maar als m'n zus in het ziekenhuis ligt dan komt m'n hond (eigenlijk de hond van m'n zus...) maar dan komt m'n hond ineens naar mijn kamer toe, en mag ik em knuffelen zonder dat 'ie tegen me begint te grommen :), dus dan krijgt 'ie ook meer aandacht van me. Ik zou em wel meer aandacht willen geven (meer met em spelen, meer knuffelen enzo) maar hij wil normaal dus nooit met mij knuffelen, dan gaat ie grommen, en ook niet met me spelen :( Maar verder is het wel een lief beestje :) En de ratten van m'n zus krijgen vrijwel geen aandacht van me. Dat zijn vervelende beesten, die, als je wat zit te drinken/eten, het eten/drinken eerst uit je beker/hand en vervolgens uit je mond halen. En ze piesen me helemaal onder, knagen m'n kleren kapot enz. Maar soms (heel soms) zijn ze wel lief :) |
Ik besteed best veel tijd aan mn diertjes. Mn hondje slaapt altijd op mn bed. Mn paardjes voer ik altijd rond half 8 als ik naar school ga en rond 6 uur 's avonds. Als ik uit school kom begroet ik ze altijd. Dan rijd ik mijn paard ook nog eens een uurtje a anderhalf, poetsen e.d. ook nog. Ook de andere hondjes speel ik overdag veel mee. Ff mee rennen of balletje gooien. Vinden ze altijd weer leuk :D . Wat een wilden! Als ik uit school kom dan komen ze altijd naar me toe en pakken ze met zijn allen mn schoenen :confused: . vinden ze grappig ofzo :confused:
Oh ja en ik heb nog een konijn...genaamd KONIJN! Geef ik 1x per dag, soms 1x in de 2 dagen eten. Ligt eraan hoe snel Konijn het opheeft. Ik laat Konijn soms los lopen in mn kamer...maar dan is alles wit van de haren...maar dat vind ik niet erg eigenlijk en anders knuffel ik er even mee. Ik vind dus dat ik wel genoeg aandacht aan ze besteed...al zou ik wel wat meer aandacht moeten besteden aan de kleine ponietjes vind ik. |
hmmm tja veel van mijn vrije tijd gaat in mijn dieren zitten.....
elke dag als ik thuiskom ga ik naar mijn spinnenkamer dan loop ik ff alles globaal na , noteer welke dieren die dag zijn vervelt en of er nog iets bijzonders aan de hand is. verder is elke donderdag voerdag dan ben ik vlot 3/4 uurtjes bezig met alles voeren end. en verder nog veel nazoeken op i-net zoveel als ik online ben, ben ik eigenlijk ook met mijn spinnen bezig..... |
Spinnen zijn zo langzaam lijkt me :p
Muizen zijn leuker! :D Daar kan ik ook uren naar kijken..en je kunt alles met ze doen (in a good way) :rolleyes: |
k heb een konijn.. jah dat voor ik aai ik effe en zo...
(mijn pa zorgt meer voor het konijn dan mij...) en dan hebben we thuis een hond.. die doe ik wel eens borstelen uitlaten en zo.. eten geven .. denk al met al half uurtje of zo per dag.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Leuk dat je zo gefacineerd bent dan! Alleen een beetje enge diertjes heb je daar:D Foto'tje van? Mail me dan us ff als jij dat wil frida_love10@hotmail.com |
Ik heb 2 ratten, die er per dag gemiddeld een uur uit mogen. Verder heb ik een heleboel muizen die ik op school kweek met een vriendin. Ze krijgen daar van veel leerlingen aandacht. Ook heb ik samen met m'n broertje 9 slangen, die we er gemiddeld elke 2 dagen even uithalen. En we hebben hier ook nog een hond, die krijgt elke keer als hij langsloopt een aai/knuffel of iets lekkers, iedereen wandelt ermee, en natuurlijk wordt er per dier tijd uitgetrokken voor het voeren en aaien, en bij de muizen/ratten is er 1 keer per week een grote schoonmaakbeurt, waarbij ze ook weer veel aandacht krijgen en direct gechecked worden of ze niet ziek zijn. Verder heeft mijn broertje sinds kort een konijn. Hij geeft hem water en voer, en ik borstel hem elke avond een kwartiertje (hij is langharig) en maak zijn hok schoon.
Ik ben eigenlijk de hele dag met dieren in de weer. 's Ochtends als ik opsta check ik ze allemaal even, en ga daarna naar school. Als ik rond 1600 weer thuis ben krijgen ze allemaal even een aai. Op school ben ik gemiddeld een uur per dag (in de pauzes) met de muizen bezig. 's Avonds als ik naar bed ga voer ik mijn muizen en ratten. En tussendoor natuurlijk zo veel mogelijk opzoeken over verschillende diersoorten en hoe je ze het beste kunt verzorgen. Ik denk dat ik voldoende tijd aan mijn dieren besteed, al wil ik natuurlijk altijd meer doen (maar dan krijg ik m'n ouders op m'n dak, met het feit dat er ook nog zoiets bestaat als huiswerk :D ) ~Silverwolf~ :D |
ik ben ong. 4 uur per dag soms iets minder soms iets meer met m'n pony's, zijn er 4, bezig.
mijn hond begroet ik altijd en soms laat ik hem uit, maar vanwege tijdgebrek toen pa/ma/broertje dat vaker. de konijntjes van mijn broertje pak ik wel eens op om te aaien, niet elke dag want dat is zijn zorg. mijn vogeltjes zeg ik ff hallo en verzorg ik en ja de vissen die voer ik hehe, daar kun je zo weinig mee he! mzzl steph |
Is op schoot zetten ook tijd besteden? Dan kan je tegelijk ook anders dingen doen...:p
Maar ja, ik heb geen dier... |
in vrije momenten aai ik en speel ik altijd met m'n kat. dat is vooral 's avonds. voor de rest eten geven en bak verschonen. tijdsduur zou ik niet weten.
|
2 tot 3 uur per dag aan mijn pony's
1 uur aan onze hond verder niet veel aan onze dieren, kippen vind ik maar eng en vogels, wat heb je eraan?? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27. |