![]() |
scherven
een man aan tafel
scherven in z'n hand scherven over tafel door emoties overmand door verdriet ze is weg, voorgoed, voor altijd 't kado voor haar verjaardag haar mooiste vaas haar laatste verjaardag gebroken in een waas van verdriet |
Een mooi idee, maar eerlijk vind ik het een beetje te rechtuit. Hoewel, je koos er zeker goed voor om er niet voor te kiezen de gevoelens zomaar te vertellen, maar eerder de redenen :) Of de mogelijke redenen, want eigenlijk geef je niet aan of de man dan wel verdriet voelt, of opluchting, twee erg menselijke gevoelens. Dat is een sterk punt, naast de goede opbouw met een goede scharnierwerking. Jammergenoeg laat het gedicht toch nog te weinig interpretatieruimte... het is een beetje te duidelijk, maar misschien zit daar net de valstrik. Puik werk, zeker.
Groetjes, Dreampoet |
De afsluiting van elke alinea vind ik erg mooi, het is een soort van ontnuchteren, en daardoor komt de werkelijke betekenis van het gedicht beter tot uiting.
Wat ik wel jammer vind is dat in de eerste alinea, ''scherven in zijn hand/ scherven over tafel'', persoonlijk vin dik dat niet mooi klinken, maar goed, ik zie ook dat het je stijl is om 2 keer hetzelfde woord te gebruiken.. Daarnaast, zoals Dreampoet al zei, erg direct, maar dat kan zowel een positief als een wat minder positef punt zijn.. |
[QUOTE]Dreampoet schreef:
[B]Een mooi idee, maar eerlijk vind ik het een beetje te rechtuit. klopt, je ziet dat het dan snel prozaistische trekjes krijgt, het A- is-B-effect-en-dan-C effect. maar verder, simpel maar duidelijk gedicht. gadoor |
Het gedicht is net iets te prozaïsch. Ik denk dat het veel mooier was geweest wanneer je het niet zo duidelijk had gemaakt, maar de lezer een beetje in het mysterieuze had gelaten. :)
|
neeneenee! hijs is perfect zo ie is
hij staat.. de woorden zijn mooi tis gewoon geweldig om om.. WAAH fock krijg ik nooit uitgelegd maar interpretatie ruimte genoeg vind ik hoor :D als je maar een beejte fantasie hebt.. wie weet heeft die man haar wel vermoord MET die vaas ofso.. of heeft zij dr zelfmoord meegepleegd (yeah right) of was er iemand met een gun en die heeft eerst de vrouw en daarna de vaas doorboort ofso.. je kunt er VANALLES van maken vinnik en kvin de zinnen opzich ook erg mooi.. nix overdreven poetisch, maar ook geen standaard, jah.. gewoon mooi dus :D BLAAT zeer cool, perfect... gooi maar in een bundel is mijn mening!! witlof, ELN |
Bundel van Johan:
dan willik 'm hebbuh :D [ontopic] Ik vind vooral de eerste alinea erg mooi, mooi, verdrietig beeld, en vind juist die twee zinnen wél mooi. Tweede alinea vind ik wat minder, te duidelijk, een beetje alsof je het té erg probeerde ofzow (klink bot, maar zo bedoel ik 't niet dat weet je he? :)). Maar de zin 'gebroken in een waas' vind ik dan wel weer erg mooi. Hmz... tis moeilijk om een fatsoenlijke mening te formuleren... *zucht* ;)) [/ontopic] En danks voor je reactie. Ik = ook redelijk wakker :D XXXX Fan |
bedankt voor de reacties!
ik vond zelf de eerste twee regels van de laatste alinea niet zo mooi, zoals Fun4ever ook aangaf; dus die heb ik gewijzigd. verder was het vooral de bedoeling om een speciaal gevoel over te brengen en daarom dacht ik dat het goed was om niet zoveel ruimte voor interpretatie over te laten. nogmaals bedankt :) een man aan tafel scherven in z'n hand scherven over tafel door emoties overmand door verdriet ze is weg, voorgoed, voor altijd nog voor haar verjaardag d'r mooiste vaas haar laatste verjaardag gebroken in een waas van verdriet |
no offence verder...maar ik moet maar blijven denken aan waarom je iemand waarvan je houd een onpersoonlijke afgezaagde vaas voor d'r verjaardag geeft...:)
no comments op het gedicht verder :P |
Citaat:
|
Metrum is vaag, kan er niet inkomen. Vind het trouwens waanzin dit prozaïsche te noemen, maja, wie ben ik?
|
De simpelheid en duidelijkheid in het gedicht, brengt het gevoel goed over, vink juist ok:), mooie opbouw!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01. |