![]() |
USB link kabel
Een USB-link kabel gebruiken om 2 pc's te linken. Werkt dat goed en gemakkelijk?
Iemand ervaring? |
Het werkt wel gemakkelijk alleen het is bijna net zo goedkoop om 2 netwerkkaartjes te kopen en een paar meter kabel.
|
netwerkkaarten zijn goedkoper, maar een usb netwerkje is kinderlijk eenvoudig.
hoewel een netwerk opzetten via de traditionele manier dat tegenwoordig ook is. wat wil je op dat netwerkje doen ? als dat gamen is is een netwerkaart zeer zeker aan te raden, anders is zo'n usb geval prima |
Je kunt idd veel beter zo'n Gamers Network-setje (ofzo :confused: ) kopen.
USB 1.0 is max 12Mbit (wat je in praktijk nooit haalt) en een netwerkje is 100Mbit. |
Tis maar om m'n laptop in te pluggen op gewone pc's die op verschillende plaatsen staan. Dus als ik op iedere pc extra netwerkkaart moet steken kost me dat ook veel geld.
|
Ah ja dat vertelde je der niet bij :)
|
Citaat:
|
Je kan toch USB 2.0 gebruiken...moet wel knallen volgens mij
Greetz |
Citaat:
|
Citaat:
dan zou je één infrarood module (usb aansluiting) kunnen kopen en die steeds meenemen en aan de gewenste pc hangen. is misschien niet de snelste oplossing, maar ook niet extreem duur en wel lekker makkelijk. |
ach... USB 1 is ook al 11 mbit
|
is wel handig als je snel je laptopje wil linken :) bijvoorbeeld als je zus net in maastricht met kabel 10 films heeft downgeloaden :D
|
Citaat:
dacht dat dat pas vanaf 2.0 kon?? |
Citaat:
|
Citaat:
+ dat je pc's usb 2moeten hebben. maar hoe snel heb je nodig voor gegevens overdracht ? via usb 1 gaat dat snel zat. gamen vraagt meer. |
Citaat:
|
mocht je evt. toch voor usb 2.0 gaan kijk dan wel welke variant je koopt, want er is gewoon en fast 2.0. "gewoon" is wel volgens 2.0 standaard (nodig voor sommige randapparatuur), maar is niks sneller dan 1.1.
2.0 fast is dus de snelle (en dure) variant. |
USB kabel heeft dacht ik ook maar een zeer beperkte maximale lengte? Toch?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23. |