Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [koeler] Ventilator maakt herrie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=235815)

martijn1985 03-10-2002 13:07

[koeler] Ventilator maakt herrie

De ventilator op mijn koeler maakt nogal wat geluid, ik heb hem al schoongemaakt, maar t geluid blijft. Tis niet echt hard, maar wel irritant. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

de postbode 03-10-2002 13:12

tsja, misschien maakte die altijd al veel herrie of misschien is ie gewoon een beetje versleten. :) meer kan ik eigenlijk niet bedenken.

-de postbiode-

p-chez 03-10-2002 14:39

Koop je 'n nieuwe :)

PIE 03-10-2002 15:17

Zet je muziek wat harder. ;)

Kratje_Bier 03-10-2002 15:25

Het kan zijn dat de ventilator in onbalans is waardoor hij gaat resoneren.

Beste oplossing is een nieuwe te kopen.

MaNdArKdExTeR 03-10-2002 15:52

of je kast isoleren...

Sublime85 03-10-2002 16:09

mss zit ie een beetje los :).....en anders is ie gewoon gaar nieuwe kopen......of het is gewoon een luide vent maarja als ie dat eerst niet deed zal het daar wel niet aan liggen :o

-=Kobuz=- 03-10-2002 16:11

Wat ook werkt: een koker eraan vastplakken. Heb ik ook gedaan, en het geluid wordt hoorbaar minder.

-zoek een of andere poster-koker (kun je overigens ook bij het postkantoor kopen). Zorg er wel voor dat de diameter overeenkomt met de diameter van je koeler!!!
-ok, snij een stuk van de koker af (10 cm ofzo, of tot hoever je systeemkast het toelaat)`.
-kijk even in de garage of je wat sterke tape kan vinden (zwarte tape/ducktape) en plak de afgesneden koker op je koeler (let op dat je de tape niet over de bevestigingsklipjes van je koeler plakt, anders kun je de koker er weer opnieuw op plakken).
-nu bevestig je je koker weer in je pc, en klaar is kees.

Je kan natuurlijk voor dit klusje ook een plastic koker gebruiken oid.

tijgje 03-10-2002 17:21

Sloop je ventilator er uit en koop een standaard CASE FAN bij de computer winkel (BV MYCOM) voor 9euro
en 1 stekkertje weg halen als het nodig is (DE GELE!)
en oude Stekker overzetten op je nieuwe
kast dichtbouwen en klaar

darthraver 03-10-2002 19:28

Of je neemt/maakt waterkoeling :) doe je het een beetje goed dan is dat gegarandeert volledig stil

Orion16 03-10-2002 19:31

1. De lagertjes zijn verrot (nieuwe fan kopen!)
2. Of je hebt een onding van een ventilator die GlobalWin heet en bij Alternate vandaan komt (heb ik ook gehad echt niet normaal neem liever een Coolermaster ofzo of een goede fan waarvan ze zeggen dat-ie stil is)

Zie anders www.exile.nl

Orion16 03-10-2002 19:32

Citaat:

darthraver schreef:
Of je neemt/maakt waterkoeling :) doe je het een beetje goed dan is dat gegarandeert volledig stil
Hangt er sterk vanaf of je verschrikkelijk veel geld over hebt voor koeling. Als je niet gaat o'clocken doet een goede fan het ook best!

darthraver 03-10-2002 19:37

nja, ik heb dan wel ge oc'ed

maar mijn waterkoeling was een pomp à 30 euro ofzowiets, een rad kon ik gratis krijgen, slangen à 10 euro, koelblok (moeilijkste) had ik geluk mee, want ik ken iemand bij een metaalbewerkingsbedrijf, dus die heeft gratis uit een stuk 100% koper een koelblok uitgefreest ofzow :).

dus voor mij was het maar 40 euro, en een goeie (echt goeie) fan kan wel richting de 100 euro gaan (papst met alpha ofzow :))

AirRaid 04-10-2002 09:12

Citaat:

Kratje_Bier schreef:
Het kan zijn dat de ventilator in onbalans is waardoor hij gaat resoneren.

Beste oplossing is een nieuwe te kopen.

yip hij moet nieuwe kopen heb ik ook gehad

Kratje_Bier 04-10-2002 14:57

Citaat:

darthraver schreef:
juh
http://members1.chello.nl/~kolkman1/..._map/puter.jpg
;)

darthraver 04-10-2002 17:46

Citaat:

Kratje_Bier schreef:
juh
http://members1.chello.nl/~kolkman1/..._map/puter.jpg
;)

:confused:

bij mij maakt het toch echt geen herrie hoor, kom maar luisteren :D

maar als je bedoelt dat het veel moeite is ofzow, das wel waar ja

Orion84 05-10-2002 12:00

Citaat:

-=Kobuz=- schreef:
Wat ook werkt: een koker eraan vastplakken. Heb ik ook gedaan, en het geluid wordt hoorbaar minder.

-zoek een of andere poster-koker (kun je overigens ook bij het postkantoor kopen). Zorg er wel voor dat de diameter overeenkomt met de diameter van je koeler!!!
-ok, snij een stuk van de koker af (10 cm ofzo, of tot hoever je systeemkast het toelaat)`.
-kijk even in de garage of je wat sterke tape kan vinden (zwarte tape/ducktape) en plak de afgesneden koker op je koeler (let op dat je de tape niet over de bevestigingsklipjes van je koeler plakt, anders kun je de koker er weer opnieuw op plakken).
-nu bevestig je je koker weer in je pc, en klaar is kees.

Je kan natuurlijk voor dit klusje ook een plastic koker gebruiken oid.

vastapen aan je koeler :confused:

zou ik nie doen als je geen gesmolten stukken tape op je MOBO wil hebben tenminste.

zo'n koker is best leuk, zeker als je hem tot aan je kastwand maakt en dan gaatjes ofzo daarin zodat ie verse lucht van buiten over CPU blast, maar ik zou hem niet met tape aan de heatsink plakken.

niemand 23-12-2002 12:50

1. koop een nieuwe
2. als je dat niet wil, haal je het stickertje eraf zodat je het lagertje ziet en dan die je precies 1 druppeltje olie erin, waarschijnlijk issie dan weer stil, even aangenomen dat het door het lagertje komt

nare man 23-12-2002 14:47

Simpel. Meet de afmetingen van je heatsink op en koop een vervangende fan in de winkel. Let wel ff op dat je een 'ball-bearing' (=kogelgelagerde) fan koopt, en geen 'sleeve-bearing' (=niet-gelagerd). De laatsten moeten vaak warmlopen en maken dan enkele minuten een teringherrie, en gaan bovendien eerder stuk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58.