![]() |
Powermetal....
Wie heeft er nog een paar tips voor mij? De bands die ik ken en echt vet vindt zijn:
Concerto Moon Wizard Sonata Arctica Primal Fear Dragonforce Secret Sphere Weet iemand nog meer in deze stijl ongeveer? |
Stormwarrior
Angra Crimson Glory Grave Digger Jacob's Dream Kamelot Pegazus Sacred Steele Meer weet ik er zo 1-2-3 niet... |
Dank! :D
(kamelot wist ik stiekem ook maar die was ik vergeten :o) |
Rhapsody
At Vance Dragonland Stratovarius Hammerfall Edguy Avantasia Nostradameus Zijn vast nog wel een hoop te verzinnen :) |
|
Iced Earth
Ark Stratovarius Andromeda Evergrey Sinergy Symphony X Warmen Vanden Plas zit veel prog.metal bij maar tis wel vrij melodieus dus tsjeck et maar es.. :) |
Enige waar ik een cd van heb (en dus een beetje ken) is Symhony X .. ow.. dat zei MoP ook al
|
Ow en van Andromeda ook maar dat leek me meer progmetal
|
ik weet niet of je dat bedoelt, maar Blind Guardian kan ik wel waarderen
|
Mja is al een boel gezegd die ik ook goed vind :) Nightwish heeft enkele powermetal nummers..
|
Freedom Call, Helloween, Brainstorm en Gamma Ray passen er ook nog wel bij denk ik...
|
Blind Guardian
Hammerfall Gamma Ray |
Citaat:
Thunderstone, Iron Savior, Tad Morose, Virgin Steele, etc etc |
Hmm...
Tsja alles wat ik ken en goed vind is hier wel zo'n beetje genoemd.. Haggard erbij misschien? |
Citaat:
maar wel: Ivory Tower Dionysus (met zanger van Luca Turilli) Beholder (man en vrouwenzang) Highlord Human Fortress Heavenly Kotipelto (Stratovarius-zanger) Lord Byron (met zanger van Luca Turilli) PowerSymphony (enkel vrouwenzang) Edenbridge (Nightwish achtig) The Storyteller (!!!!!!!) Wisdom Call Arthemis Dragonland (werd al genoemd, maar ik noem hem effe extra) en NIEMAND noemt: Supreme Majesty das toch wel een meesterlijke PowerMetal band..... Rhinus.. ik ben teleurgesteld ;) |
Citaat:
|
Citaat:
beetje off-topic, maar Haggard heerschte toch wel op Wacken 2002 |
Uh, Megadeth? of is dat geen powermetal?? Iced earth is idd ook wel geinig, maar al genoemd dus...
|
je kan het ook anders zeggen
Powermetal heeft belachelijke teksten, dus als het gaat van "IK ZIT OP MIJN PAAAAAAAAAAAARD, IN MIJN HARNAAAAAAS, MET MIJN ZWAAAAAAAAARDDDDDDDDDDDDDD" etc dan weet je dat het krachtmetaal is :) |
Citaat:
en Doom metal? en Gothic Metal? zijn allemaal eigen stijlen, waar een txt bij hoort.... ik zie het al voor me, Stratovarius speelt vrolijke PowerMetal waarin hij zingt dat zijn leven kut is, dat niemand om hem geeft en dat hij het liefst dood zou zijn.... DAT KAN NIET..... |
oh ik bekritiseer de stijl niet, maar het is wel een herkennings punt :)
|
Citaat:
dus ik vind het nog steeds neit belachelijk, maar ok... laat ik het maar door de vingers zien ;) |
ach ja, veel hardcore zeurt over wat er allemaal wel niet mis is, of hoe sterk je wel niet moet zijn om te overleven
alle moderne metal gaat over zangers die twintig verneukte relaties hebben, of verkracht zijn door hun opa of iets dergerlijks je moet wat tegenwoordig :) ik wil nog wel een keer een super lompe brute metal band horen met een "dont worry be happy" instelling :) |
Hehe, Undertaker en ik liggen op een lijn (meer mensen die beholder en supreme majesty kennen!)
verder wil ik nog toevoegen Crystal Eyes Zonata (nee, niet sonata) Heavenly Insania Shaman Silver Seraph Stormwind Domine (hoewel die me op cd wat tegen vielen, live heerschte het) Lost Horizon (verplichte kost) Phoenix Rising Drakkar Impale en Centurion (als je de stem trekt, dit is bovendien niet de extreem rechtse takkeblekmetalband dus :)) |
Citaat:
|
Supreme Majesty
Zo! :D |
Citaat:
En heeft de zanger van Stratovarius ook al solo albums? Weet wel dat Timo Tolkki van Stratovarius 1 of 2 soloalbums heeft. En ik voeg Firewind (geweldige gitarist!) nog maar ff toe. :) |
Citaat:
|
Citaat:
en zanger van rhapsody is idd iemand anders (fabio lione) |
Ow, maar Luca Turilli zit toch wel bij Rhapsody? :confused:
Maar goed Kotipelto is blijkbaar ook al beetje solo gegaan. Timo Tolkki van Stratovarius heeft er ook iig 1 soloalbum. |
Turilli is de hoofdsnaarbewerker van Rhapsody :)
En idd, beide timo's van Stratovarius hebben een soloalbum uitgebracht (Kotipelto met waiting voor the dawn en tolkki met hymn to life) |
jaar geleden was ik helemaal waus van powermetal.. had ook veel onbekende bands toen maar kweet zo geen namen meer :/
|
Aaaarghhh.. VINTERSORG!
|
Angel Dust :D
Vintersorg valt echt niet onder Power metal eejz! :) |
annihilator
Artension Axel rudi pell misschien geen echte power maar wel gaaf axxis balance of power burning point chinchilla concerto moon Dark Moor demons & wizards guardians of time HEAVENLY! (hehe hk schoft) Human Fortress Ivory tower Lana lane (ook niet egt maja) New eden Stormhammer vanishing point en de rest is eigenlijk al wel genoemd tis niet allemaal powermetal maar wel ongeveer |
Citaat:
en Domine heerschte live wel ja, vond het erg grappig hoe hij zijn microfoon vasthield op Wacken :p Vanishing Point Dreamscape Dragon Lord (niet Dragonlord) MOB rules (!!!!!!!!!!!!!!!) Kenziner Angra en nog wel meer, ik vergeet gewoon alles |
Citaat:
Tenminste...dat dacht ik |
heeft iemand van jullie de hammerfall lyrix generator wel eens gezien dan? Kheb de url niet, maar wel es bij een vriend gezien.....meesterlijk
|
ik heb geen zin om dit hele topic door te spitten om te kijken of deze namen al genoemd zijn...
Blind Guardian Crematory (niet zeker...) Dark Moor Dream Evil Elegy Elvenking Evergrey (weet ik niet zeker) Hammerfall Kamelot Stratovarius pfff |
Citaat:
weet ook de link niet meer :( |
Citaat:
schaamt zich heel diep hoor ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
euh... ff denken: Primal Fear Gamma Ray Vision Divine Steel Prophet Pegazus Heimdall zijn wel vrij bekende/goede bands in de powermetaal genre. |
eindelijk weer een bruut topic
|
Citaat:
|
ja m'n broek zakt er van af....
|
Citaat:
die goeie ouwe tijd hier ;) |
Ja, tis saai hier!
maar gelukkig is dit topic er :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01. |