![]() |
kutwijf trut ik hou van je
Herkennen jullie je in dit gedicht? Die ik-persoon is mijn zusje, die zus ben ik dus. Ze heeft dwanghandelingen en stemmen, en drijft me soms tot het uiterste, vandaag had ze mijn grens bereikt en heb ik haar geslagen :( nu is ze weggefietst en niet te vinden. De laatste keer dat ze wegfietste hebben we haar gevonden terwijl ze haar polsen doorsneedt, straks heb ik haar vermoord! Maar ik denk wel dat ze weer terug komt ik hoop het. Ik zat te wachten en schreef dit gedichie dus vanuit haar oogpunt:
kutwijf trut ik hou van je ga je dood als ik je geen nachtzoen geef? lieverd zus ik haat je moet ik dood, of wil je dat ik leef? ik haat je als je van me houdt ik hou van je als je me haat lief kutwijf hoe moet ik anders zeggen dat ik 's nachts van doodsangst beef omdat die stem weer zegt dat je zult sterven wanneer ik niet scheld of wanneer ik mijn kopje verkeerd pak omdat ik wil testen of je van me houdt wanneer ik je haat of wanneer ik je pijn doe God vergeeft u me? en wilt u zorgen dat ze niet doodgaat? amen |
Citaat:
Zeg wat heeft God hiermee te maken? Het gaat toch om jouw verhouding met je zus? REIE |
HEEL veel sterkte
|
Citaat:
|
sjemig.. :( succes meis...
k Hoopd at je zusje snel gevonden wordt... *knuvvol* |
Wat erg voor je!! *knuffel* ik hoop dat ze snel gevonden wordt of zelf terug komt. laat je weten hoe het is gegaan???
Kuzz Dreen |
Citaat:
|
ze is terug! En heeft zichzelf niet eens wat aangedaan, das een grote opluchting. :)
Lief dat jullie dit allemaal hebben gepost. De kans op 'genezing' is er eigenlijk helemaal niet. Zij heeft gewoon een psychische stoornis waarbij dingen als in mijn gedicht aan de orde van de dag zijn. Ze test je elke minuut van de dag. Daar wor je soms gek van en dan doe je dingen die je niet wilt doen. Maar gelukkig, ligt ze nu weer te slapen (of eerst nog even een aantal dingen te doen om mij in leven te houden). En we zien morgen wel weer, zo moet je er denk ik mee omgaan. |
Citaat:
|
Dat is goed :) Zolang je maar in de gaten houdt dat het je eigen geloof is wat je op de been houdt, autonoom, en niet God. Maar daar gaan we het nu natuurlijk niet over hebben.
|
Misn late reactie, maar goed dat ze terug is :)
Succes voor de rest, het lijkt me heel moeilijk om op de juiste manier met haar om te gaan.. *knuffol* |
Gelukkig dat ze terug en sterkte nog verder met haar!!
Kuzzz + Knuffel dreen |
Citaat:
maar info vragen bij een huisarts lijkt me geen overbodige luxe.... |
Citaat:
Ik weet trouwens niet waar je het vandaan haalt dat psychische stoornissen te verhelpen zijn hoor, maar dat klopt echt niet. Het ligt niet aan wilskracht want ze grijpt alles aan om zich beter te voelen. Ze slikt dagelijks 4/5 soorten medicijnen en heeft dus al een hoop therapie achter de rug (sova/creatiefe therapie etc.). Maar haar 'ziekte' ligt gewoon genetisch vast. het is moeilijk te accperteren misschien, was het eerst voor mij ook. Maar het is gewoon iets lichamelijks, het zit in haar en kan er niet uit. Het enige wat je kunt doen is het met therapie en medicijnen begeleiden maar het is echt niet te genezen, onmogelijk... |
Citaat:
maar beseft ze eigenlijk wel wat ze doet? of weet ze dat niet? |
Citaat:
Citaat:
REIE |
(heb niet alles gelezen)
Jij hebt haar natuurlijk niet vermoord, mocht het zover komen dat je haar dood aantreft. Het is dan haar eigen keus geweest om haar polsen door te snijden. Simpel as that. oh edit: gelukkig is ze terug :) |
In zekere zin begrijp ik wat je bedoeld… Mijn zusje heeft vandaag haar ‘doodswens’ uitgesproken… Die angst voel je wel… Tis wel anders dan bij jou…heel veel sterkte. Gelukkig dat ze terug is. En anders was het niet jouw schuld geweest, al zou het waarschijnlijk toch zo voelen. (f)
|
damn... :(
heel veel sterkte meis.. echt waar... |
zeer moeilijke situatie, ik ken ook een meisje met dwanghandelen en een ander meisje met stemmen, weet echt niet hoe ik met hun moet omgaan. Soms kan ik wel gewoon met ze praten, maar da's ook maar zeer oppervlakkig. Tis voor de rest geen familie van mij, en over een paar weken zie ik ze nooit meer, dus hoef ik mijzelf niet aan te passen aan hun gedrag.
Veel sterkte iig |
Citaat:
|
:( :( :(
Weet niet zo goed wat ik verder kan zeggen, maar ik hoop dat het misschien ooit toch nog eens goedkomt. En het is een ontzettend mooi gedicht.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:02. |