![]() |
[Voeding] Nogmaals wattage
(Ik weet dat het een oud onderwerp is, maar m'n vraag en het antwoord erop kunnen kort gehouden worden. Ben ff bezig een oude PC te upgraden, vandaar.)
Is een voeding van 250 watt voldoende om een systeem met Duron 950 stabiel aan de praat te houden of moet ik dan toch echt een 300 watt hebben? Specs: Asus A7V266, 256mb DDR, Duron 950 + 'gewone' koeler, IBM 40gb Deskstar 60GXP, (binnenkort) GF4MX, en de gebruikelijke shit: Live! 1024, 2xLAN, SCSI-controller + writer, CD. BVd |
250 watt is voldoende, ook als je een "goedkope" voeding hebt... Met jouw configuratie dan. Maar zelfs een zwaardere config kan nog prima uit de voeten met een 250 watt.
|
Ligt er aan dude.
Als 't een "Made in China"-voeding is niet. Een Antec, A-Open of Enermax zal wel genoeg zijn. Maar royaal is anders. |
Citaat:
nonames zijn goed zat voor dat systeem.. durons trekkle zoiezo al bijna niets :) anders goedkope 300watt noname halen antec, enermax, zalman alleen als je een STILLE en erg stabiele (qua voltages) voeding wil.. bij zwaardere systemen enzow is dat wel fijn |
Citaat:
Kijk Enermax, zalman etc --> kost je poen, wil je gewoon, maar wel degelijk, neem je op Antec of Aopen, echt goed hoor. Mijn voltages zijn superstabiel :D:D |
Citaat:
En wederom: je kunt betere een goede 250W hebben dan een matige 300W. |
Citaat:
Overigens denk ik ook wel dat kritischer komt bij bv. overgeklokte CPU's. Als jij een voeding hebt die geen stabiele 12, 5 en 3,3v kan leveren zal je systeem instabiel worden. Dat maakt hier echter niet uit, ik klok die 950 toch niet over. |
Prachtige avatar, die cd heb ik ook :p
Ik denk dat een 'gewone' 300 watter het wel zal doen, en aangezien je toch niet zoveel geld aan een Antec of Enermax uit wilt geven zou ik daar ook maar voor gaan. |
Je kan het ook gewoon proberen met die 250W voeding. Mochten er problemen ontstaan dan kan je altijd nog een 300W aanschaffen.
|
ik koop binnenkort een radeon9700
ik heb nu: Athlon XP 1500+ IBM 60gb 7200 rpm Geforce2 pro 16x DVD 256 pc133 en dat draait stabiel met 250 watt, maar zou ie dat ook doen met die radeon erin? |
Citaat:
dat systeem op die voeding.. tjah je kan het altijd proberen he.. je hebt toch al een voeding.. een andere kopen kan altijd nogh |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58. |