Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Ik ging dood... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=237951)

Secreet 03-10-2002 21:20

Ik ging dood...

Ik ging dood

Wel het is de laatste dag geweest,
zo zonder je, of niet met je.
En misschien was het wel beter geweest.
Lichamelijk, en wat let je?

Ochjah de zon was nog niet op die dag,
en mijn tranen reeds bevroren.
Toen jij me zwijgend verliet, die nacht,
ben ik meer dan jou alleen verloren.

Gothic 03-10-2002 21:24

Geweldig hoe het afloopt...

Glad to have you back :)

SpiT 03-10-2002 21:49

wow.. vooral die laatste 2 zinnetjes, heel mooi :)

Anne 04-10-2002 08:44

Welkom terug. :) Het gedicht is mooi, kort, maar krachtig. Vooral dat Ochjah vind ik mooi en ik weet niet waarom. xx

Woodstock 04-10-2002 08:46

zonder en met 'je' inplaats van 'jou' klinkt veel leuker :)

mooi gedichtje!

Sidhe 04-10-2002 19:57

Niets negatief. Heb nooit iets aan te merken op je gedichten, eigenlijk (y)
En zeker de laatste 2 zinnen (hoe origineel :rolleyes: ;) )

iamre18 05-10-2002 07:50

Ik vind het een mooi, (goed ritme) en duidelijk gedichtje...

Xia 05-10-2002 08:35

Secreet is back;)

(y) Goed gedaan :).

passenger_temp 06-10-2002 14:48

wauw

vrolijkevlinder 08-10-2002 10:39

Waarom zet je hier een (n) voor. Snap ik dan weer niet. Ik vond het gedichtje wel mooi, niet de beste die ik tot nu toe van gelezen heb, Lang niet. Maar wel goed genoeg om die (n) erbij weg te laten.

Secreet 08-10-2002 13:35

Citaat:

Woodstock schreef:
zonder en met 'je' inplaats van 'jou' klinkt veel leuker :)

mooi gedichtje!

Denk dat een aanwijzend voornaamwoord meer op de plaats is?

Je bedoeld toch de laatste zin he?

Secreet 08-10-2002 13:35

Citaat:

vrolijkevlinder schreef:
Waarom zet je hier een (n) voor. Snap ik dan weer niet. Ik vond het gedichtje wel mooi, niet de beste die ik tot nu toe van gelezen heb, Lang niet. Maar wel goed genoeg om die (n) erbij weg te laten.
Ik was er zelf niet zo tevreden over eigenlijk :)

Ringmaster 09-10-2002 21:43

Ik vind het gedicht echt goed. Zeker de eerste 2 zinnen maken een onuitwisbare (hehehe) indruk op me. Wat ik wel zou doen als ik jou was....is in de 2e strofe 'me' in 'mij' veranderen, loopt net iets beter, ook qua rijm. En ik zou naar 'Wel' een komma'tje plaatsen, zodat het meteen duidelijk is voor de lezer dat er een pauze moet vallen na dit beginwoord...

Maar goed, jij weet wel van jezelf dat je niet eens zo slecht ben zoals 99% wat hier rondloopt, maar die mensen moeten er ook zijn. En het is maar goed dat ze er zijn, anders zou het leven zo gecompliceerd zijn.

Een frisse nogal gezonde literaire groet,

Ringmastaaaah - Ruuth.

LiNiaaL 09-10-2002 21:50

ik vind de eerste helft echt niet speciaal, spijt me zeer... maar de 2e helft maakt een hoop goed, die is namelijk veel origineler, pakkender, veelzeggender...

Ringmaster 09-10-2002 21:54

Citaat:

LiNiaaL schreef:
ik vind de eerste helft echt niet speciaal, spijt me zeer... maar de 2e helft maakt een hoop goed, die is namelijk veel origineler, pakkender, veelzeggender...
Je hoeft je niet te verontschuldigen dat je iets niet goed vind. Volgens mij is het nog altijd niet verboden je mening te geven, hier in Ollanda.

Wat wel leuk (dit is een stijlfiguurtje) zou zijn, zou een motivatie en beargumentering zijn van waarom je het niet goed vindt, ik denk dat de schrijver dat liever leest dan een verontschuldiging...waar echt niemand iets aan heeft. Er is al genoeg vriendjespolitiek in de wereld :).

Type 09-10-2002 22:07

ik ben het met LiNiaaL eens, niet echt origineel, spannend, verfrissend gedicht.

De stijl van schrijven en woordkeus maakt het meer een rijmpje dan een gedicht imho...

LiNiaaL 09-10-2002 22:14

Citaat:

Ringmaster schreef:
Je hoeft je niet te verontschuldigen dat je iets niet goed vind. Volgens mij is het nog altijd niet verboden je mening te geven, hier in Ollanda.

Wat wel leuk (dit is een stijlfiguurtje) zou zijn, zou een motivatie en beargumentering zijn van waarom je het niet goed vindt, ik denk dat de schrijver dat liever leest dan een verontschuldiging...waar echt niemand iets aan heeft. Er is al genoeg vriendjespolitiek in de wereld :).

you're right. de 1e strofe komt mij op een of andere manier veel minder origineel voor, het is in mijn ogen allemaal, een weinig anders, al gezegd. de rijm vind ik hier ook niet mooi, maar ja dat kwam natuurlijk duidelijk zo omdat een en ander per se zo en zo gezegd moest worden...

het 2e deel daarentegen, vind ik, zoals gezegd, veelzeggender, en het geheel spreekt ook meer gevoel uit dan het eerste naar mijn mening.

zo mijn argumentatie, maar ik hield me eerst in omdat ik DoP n00b ben en iedereen alleen maar positieve comments gaf met daarbij vaak 'secreet is back!'-achtige zegsels, waarbij ik mij dan bedacht dat enkele DoP-frequenters misschien wel niet zo open-minded waren als het 'hoort' en dacht dan dat ik bij deze kortzichtigen weinig goodwill zou creëren als new bee in de bijt (wow creatief gezegd hè?), dus zodoende. ik moet nog een beetje mn 'ways finden' hier maar geloof mij als ik zeg 'i'm here to stay'...

[edit]
Offtopic:
whaddup @ Type!!!! shout out!
[/edit]

(en nee die 2 nep tagz zijn niet verwisseld, dat is een chiasme! :) )

Eldorado112 11-10-2002 17:37

Citaat:

Myself! schreef:
Secreet is back;)

(y) Goed gedaan :).

Fun4ever 11-10-2002 23:06

En jij zegt iets over dat ik altijde goede einde's aan m'n gedichten maak... :D ;) Deze is echt geniaal, een supermooi einde van een goed gedicht!
XXXX
Fan

Iotje 24-10-2002 10:38

Citaat:

vrolijkevlinder schreef:
*snapt (n) idd ok niet*

Wel mooi gedichtje!!!

eztah 24-10-2002 14:24

Wauw, mooi:)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.