![]() |
probleempje...
ik heb een probleempje...
Ik zou graag binnenkort met mijn vriend naar bed willen gaan. Maar als ik verschillende verhalen hoor lijkt het me verstandig om ana de pil te gaan. Die moet je bij je huisarts halen. Het vervelende is dat mijn ouders mijn huisarts zijn. En eigenlijk wil ik niet dat ze het weten omdat ik neit weet hoe ze zullen reageren. Ik ben bang dat ze me te jong vinden enz. en dat ik dan een hele preek krijg. Weet iemand wat ik kan doen? En is een condoom alleen niet veilig genoeg? |
een condoom alleen zou in principe veilig genoeg zijn, maar als je onervaren bent is de kans dat er iets mee fout gaat wel groter.. Dan is het een veilig idee om de pil erbij te slikken.
Zouden je ouders het niet begrijpen? Als ze huisarts zijn dan zouden ze van dit soort vragen niet gek moeten opkijken. |
heb je er al eens met je ouders over gepraat dat je misschien aan de pil wilt? ik denk dat het heel verstandig is om het er met ze over te hebben. misschien vinden ze het wel helemaal niet zo'n probleem als je denkt.
|
Hij is niet onervaren dus hij weet wel hoe het allemaal moet. Maar dan blijf ik nog onzeker
Mijn ouders zullen het wel begrijpen denk ik maar ik ben bang dat ze ervan schrikken. Ze liggen in scheiding enz. dus ik ben bang dat ik ze hiermee overval. Ze zijn nogal voorzichtig met mij. Daarom durf ik het niet goed te vragen |
Ten eerste, dit is dus de reden dat het onverstandig is je eigen ouders als huisarts te hebben. De vader van mijn ex was ook huisarts, maar m'n ex had zelf een andere huisarts. Een huisarts moet namelijk vertrouwelijk met gegevens om kunnen gaan en emotioneel onafhankelijk zijn van z'n patienten. Da's een beetje lastig als het je eigen dochter betreft. Mijn advies, neem een 'eigen' huisarts. Dan kun je die gewoon om de pil vragen, zonder dat je ouders het hoeven te weten.
|
zeg dit:
mama ik heb een onregelmatige cyclus mag ik de pil pakken prob opgelost moetten ze niet weten dat je sex wil hebben met iemand het condoom zelf is veilig maar als het eens scheurt (al is de kans der niet echt suppergroot op) plus het is eigenlijk leuker voor de jongen zonder condoom |
ja kijk als ik dat ga vragen dan gaan ze het toch vermoeden. Ik heb nu 5 maanden een vaste vriend die ik elk weekend elke avond zie. Tja... ik vind het gewoon eng om het te vragen. Maar ik hoop dat ik een manier vind.
|
Citaat:
als het op deze manier niet lukt en je wilt ECHT graag aan de pil, dan kan je Whuzz zijn advies opvolgen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12. |