Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Waarom spelen vrouwen zo weinig tot games? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=238259)

Baron Sengir 04-10-2002 12:16

Vrouwen/meisjes gamen wel, maar ze posten hier gewoon weinig.

Milk 04-10-2002 13:24

Citaat:

Baron Sengir schreef:
precies, we spelen liever dan posten :p

Paperz 04-10-2002 13:41

Omdat vrouwen niet zo goed zijn met hun vingers...

Obi Wan 04-10-2002 13:51

Waar heb ik dit eerder gelezen :o

Ieke 04-10-2002 14:56

Ze zijn er zeker wel, maar minder als de jongens. En praten er niet zoveel over. Mijn vriendinnen begrijpen me niet helemaal met die spellen die ik speel. Ze vinden het zonde van het geld dat ik een NGC gekocht heb.

eXo 04-10-2002 18:14

Citaat:

Paperz schreef:
:D ;)

Cerberus Rvo 04-10-2002 18:40

Vrouwen en techniek gaan niet samen, en PC's versta ik onder techniek. dus zodoende.

ChuCky16_:-) 04-10-2002 19:15

Citaat:

Vrouwen en techniek gaan niet samen, en PC's versta ik onder techniek. dus zodoende.
hehe koel man :cool:
maarre dat is niet altijd zo :)
ik ken er genoeg die sneller zijn dan mij met de pc ;)

PV 04-10-2002 22:52

Citaat:

Baron Sengir schreef:

pietjepoet 04-10-2002 23:57

posten ja als je gamed post je niet zoveel he zoals ik doe zit meer te gamen dan te posten geld denk ik voor m en v of je moet gewoon zo irritante inetsnelheid hebben dat je altijd met dikke lag speelt ja dan ga je maar berichtjes typen :rolleyes:

Vice 05-10-2002 00:51

Citaat:

Baron Sengir schreef:
misschien omdat ze de games niet boeiend vinden :rolleyes:

pietjepoet 05-10-2002 00:59

Citaat:

Vice schreef:
is da zo dan :confused:

Rerisen Phoenix 05-10-2002 07:21

Ik ken gamende meisjes en weet dus ook hoe ze zijn begonnen. En het is zéér simpel te verklaren.

Meisjes denken standaard dat gamen niks voor ze is en alleen maar dom vermaak en beginnen er niet aan. Nog een beetje jongens/meisjes scheiding dus door oordelen van opvoeding. Alle gamende meisjes die ik ken die werden enigzins onder druk gezet om toch ff te spelen en wat bleek? - ze vonden het leuk. En (meestal grote broer) die hen onder druk zette had er spijt van omdat hij vanaf dat moment computer moest delen :).

Talon 05-10-2002 08:01

Citaat:

Paperz schreef:
vrouwen hebben anders een betere motoriek..
daardoor zijn ze beter geschikt voor fijn huishoudelijk werk :D :p

WolterB 05-10-2002 08:19

Citaat:

Rerisen Phoenix schreef:
Ik ken gamende meisjes en weet dus ook hoe ze zijn begonnen. En het is zéér simpel te verklaren.

Meisjes denken standaard dat gamen niks voor ze is en alleen maar dom vermaak en beginnen er niet aan. Nog een beetje jongens/meisjes scheiding dus door oordelen van opvoeding. Alle gamende meisjes die ik ken die werden enigzins onder druk gezet om toch ff te spelen en wat bleek? - ze vonden het leuk. En (meestal grote broer) die hen onder druk zette had er spijt van omdat hij vanaf dat moment computer moest delen :).

dat is dus ook zo gegan bij een vriend van mij. het is er nu uiteindelijk op neergekomen dat zij beter is in games als UT SOFII etc. dan hij. Ook heeft hij er een PC bijgekocht omdat hij anders amper kon gamen :D

Hellracer 05-10-2002 10:27

Ik denk dat er best wel veel vrouwen spellen spelen. Alleen het valt niet zo erg op Ik denk als je er op gaat letten dat er nog stiekem best veel zijn

$@nd€r $@l@m@nd€r 05-10-2002 10:30

Ik kan me heel goed inbeelden waarom ze hier niet zoveel posten.

Misschien omdat er van die jongens zijn die in de middeleeuwen leven, met hun domme opmerkingen zoals: "Omdat vrouwen niet zo goed zijn met hun vingers..." en "vrouwen hebben anders een betere motoriek..
daardoor zijn ze beter geschikt voor fijn huishoudelijk werk"

Dit soort domme opmerkingen maken mij echt kwaad. Ik vind het cool als meer meisjes zouden gamen, en als sommige heren dan ff zouden kappen met die domme opmerkingen zullen het er ook snel meer worden.

Obi Wan 05-10-2002 11:49

Citaat:

S@nder schreef:

Misschien omdat er van die jongens zijn die in de middeleeuwen leven, met hun domme opmerkingen zoals: "Omdat vrouwen niet zo goed zijn met hun vingers..." en "vrouwen hebben anders een betere motoriek..

Dit soort domme opmerkingen maken mij echt kwaad. Ik vind het cool als meer meisjes zouden gamen, en als sommige heren dan ff zouden kappen met die domme opmerkingen zullen het er ook snel meer worden.

Daar hebben we meneer emotie

Rioto 05-10-2002 11:50

Citaat:

Vice schreef:

waarom zit je dan op de game forum ?

Ieke 05-10-2002 12:28

Citaat:

Obi Wan schreef:
Daar hebben we meneer emotie
maar hij heeft wel gedeeltelijk gelijk.

Obi Wan 05-10-2002 12:55

Citaat:

ieke schreef:
maar hij heeft wel gedeeltelijk gelijk.
Vind ik niet
Meeste vrouwen zijn eenmaal niet goed met het toetsenbord

zijn er een hoop die dat wel zijn ok
Ik zeg niet dat ze niet bestaan

Maar ook al zou hij gelijk hebben

Kan hij het nog wel beter uitbrengen

Ieke 05-10-2002 13:29

Citaat:

Obi Wan schreef:
Vind ik niet
Meeste vrouwen zijn eenmaal niet goed met het toetsenbord

zijn er een hoop die dat wel zijn ok
Ik zeg niet dat ze niet bestaan

Maar ook al zou hij gelijk hebben

Kan hij het nog wel beter uitbrengen

Hij zou het mischien wel beter uit kunnen leggen. Wat ik bij mijn eigen vriendinnen zie is dat ze liever andere dingen doen. Ze kennen de spellen niet en doen vaak liever andere dingen. Ze vinden het ook raar dat ik zo graag spelletjes speel. Als ik hun dan even met mijn GBA, NGC of computer laat blijken ze het toch vaak wel heel leuk te vinden. Meestal moeten ze een spel treffen dat ze leuk vinden en dan blijven ze dat lang spelen. Omdat ze niet zoveel verschillende spellen spelen en ook niet zoveel belangstelling voor andere spellen hebben komen ze denk ik ook niet zoveel op forums als dit.
Als ik op school eens een games blad lees willen ze allemaal weten wat ik lees. Ik liep laatst met de laatste pu. Ze kijken dan met me mee, maar als ze plaatjes van gamens als resident evil zien hoeft het voor hun ook niet meer. Het enigste wat ze wel 'schattig' vonden waren de aapjes van monkey ball. Verder vonden ze mario sunshine ook wel aardig, maar daar hout het wel zo ongeveer mee op.

Ze zijn gewoon minder geoed met een toetsenbord als de meeste jongens, maar dat komt denk ik omdat jullie juist zoveel gamen. Dat is oevening en oevening baart kunst zegt men... :p Hoewel ik denk dat het best nog wel meevalt.

Rerisen Phoenix 05-10-2002 17:24

Citaat:

S@nder schreef:

Dat zijn inderdaad de sociaal-psychologische redenen waarom vrouwen niet gamen. Het wordt hier als grapje gebracht maar het komt van een stukje harde waarheid.

De positie van de vrouw is psychologisch nog lang niet gelijk aan die van de man. Vrouwen worden gezien als verzorgers enzo. Mannen meer als verdieners... vrouwen zouden geen interesse in spelletjes mogen hebben... denken de meeste mensen ergens intern.

Mensen worden opgevoed en enigzins in vorm gedwongen door omgeving en daardoor is er een enorme drempel voor de meeste vrouwen naar games.

Vice 05-10-2002 20:59

Citaat:

Rerisen Phoenix schreef:

Als m'n moeder niet de Nes en de Snes had gekocht, dan had ik misschien ook geen interesse voor games.
Het ligt denk ik ook aan de opvoeding.

marlies 06-10-2002 21:33

Citaat:

Paperz schreef:
Argumentatie van het HOOGSTE niveau mensen :rolleyes:

Ik speel zelf behoorlijk vaak games. Het is dat ik door mijn studie niet zo veel tijd heb, anders zou ik het nog veel vaker doen..
Ik denk dat ik in de week zo'n 7-10 uur game.

Ik houd niet van die hele bloederige schietspellen, waarje als je iemand vermoord hebt en je er overheen loopt allemaal ranzige geluiden hoort.. IEUW!

TA vind ik heel tof om te spelen. RCT heb ik ook enorm veel gespeeld en ben ook zeker van plan om RCT2 te gaan kopen.

Laatst heb ik bij mijn vriend UT2003 gedaan en dat vond ik ook enorm gaaf om te doen.

Een spel dat ik de laatste tijd ook weer veel speel is Black&White.

het is niet dat ik alles op de voet volg. Al koop ik wel eens een pcgameplay ofzo..
Ik heb het geld en de tijd er niet voor..
Maar met mijn oudere games heb ik het ook prima naar mijn zin.4

Oh ja Worms! Dat vind ik echt ZO enorm gaaf!

AirRaid 07-10-2002 08:48

dat meisjes slecht zijn met computers is gewoon een vooroordeel

bij mij in de klas (doe medewerkerbeheerd ICT) zit 1 meisje tussen 17 jongens
bij de laatste herexamens was dat meisje de enige die geen herkansingen had

denk dat er trouwens ook genoeg meiden zijn die gamen, maar dat ze niet altijd daarvoor uit durven te komen

Ieke 07-10-2002 08:51

Citaat:

AirRaid schreef:

denk dat er trouwens ook genoeg meiden zijn die gamen, maar dat ze niet altijd daarvoor uit durven te komen

Dat is ook wel waar. Zeker als ze onder elkaar zijn.

AirRaid 07-10-2002 12:56

Citaat:

ieke schreef:
Dat is ook wel waar. Zeker als ze onder elkaar zijn.
ik denk niet alleen als ze onder elkaar zijn, maar ook niet tegenover jongens

dan gaan die misschien ook denken wat is dat voor een rare :eek:

Ieke 07-10-2002 14:59

Citaat:

AirRaid schreef:
ik denk niet alleen als ze onder elkaar zijn, maar ook niet tegenover jongens

dan gaan die misschien ook denken wat is dat voor een rare :eek:

Ja ook tegenover jongens.

Thunder Child 07-10-2002 16:10

humm
ik game best wel veel
eigenlijk

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.