![]() |
allergisch voor honden
Ik wou effe weten hoe een hondenallergie eruit ziet. Ik heb namelijk een nieuwe hond en heb plots uitslag en jeuk?
|
Ja, dat zou best door de hond kunnen komen ja..
Ik ben er zelf niet allergisch voor, m'n buurjochie wel.. (die is ook allergisch voor mn hamster :S) Zodra ie in de buurt kwam van een beest met haren, begon ie te niezen, tranerige, rooie oogjes, rood, opgezwollen gezichie, en heel veel rooie bultjes/uitslag, en vaak nog een astma-aanval erbij.. Heel zielig om dat te zien, maar hij heeft nu wel weer andere medicijnen die het een beetje beperken :) vraagje: wat is de naam van je hond? En wat voor een is het? :):o |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, als je jeuk hebt, mentholpoeder kan goed helpen.. (als het weinig jeuk is) Citaat:
|
Citaat:
Jup maar moest hem wel eerst laten inspuiten bij dierenarts daar voor vaccinatie, 3 spuitjes zodat hij 'gezond' over kon vliegen. Uiteindelijk kon hij mee in een hondenbox onder mijn stoel. Een puppy meenemen in een box is als handbagage dus kost niks, wel die vaccinaties waren veel geld :S Maar jah zo'n lief beestje :) |
Citaat:
Asthma is geen ziekte op zich, het word altijd door een bepaalde stof uitgelokt. Dat zijn de stoffen waarvoor men allergisch is, de allergenen. Dat is ook de reden waarom niet iedere asthma-patiënt gelijk is: een asthma-aanval heeft altijd een reden, maar die reden is niet bij iedereem gelijk. De één is allergisch voor honden, de ander voor pollen, of katten, sigaretten, of andere specifieke allergenen. Ikzelf ben allergisch voor o.a. pollen, honden, en (veel minder dan vroeger) sigarettenrook. Asthma is dus bij niemand hetzelfde, en dit is dan ook de reden dat je niet alle asthma-patiënten over een kam kunt scheren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57. |