![]() |
[C] Excel
hoe kan ik een XLS bestand inlezen, of wegschrijven met de XLS opmaak van microsoft?
|
niemand? :(
|
Via ActiveX objects..
De binaire opmaak van XLS is gesloten. Je zou wel een CSV kunnen aanmaken voor standaard tabellen en deze in Excel kunnen inlezen :) |
hmm.. ja ik wilde dus eigenlijk een csv of xls laten inlezen,
het bestand doorlopen en regels eruit halen, en dan wegschrijven naar xls.. ik krijg namelijk een bestand waarin dit zou staan: naam;adres;datum naam;adres;datum naam;adres;datum naam;adres;datum enz.. nu wil ik dus van dezelfde namen de meest recente datum overhouden, en de rest verwijderen. |
Citaat:
De vraag die verblijft, is een correct algoritme te vinden ervoor. Instinctief zou ik het volgende doen: Als eerste een nieuw bestand aanmaken waarin alle regels oplopend op naam gesorteerd zijn (dubbele loop met strcmp). Vervolgens zou ik dit bestand inlezen en van elke naam steeds die regel wegschrijven met het recentste datum (naam inlezen, regels inlezen blijven tot naam wijzigt, regel met recentste datum wegschrijven, verdergaan met andere naam). Zoiets :D Nu nog coderen :p |
Een andere aanpak: alle regels aflopend op datum sorteren en dan alle namen die opnieuw voorkomen, verwijderen. Dus de eerste is altijd degene die blijft.
|
aan die eerste dacht ik ook..
maar dat lukt ook nog wel :) alleen met dat activex enzo, heb ik geen enkele ervaring :( heb je daar toevallig een voorbeeld van, of een site met een beetje uitleg oid? :) |
wat voor programmeeromgeving gebruik je?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40. |