![]() |
Disney
Waarom maakt Disney de laatste tijd geen tekenfilms meer?
En dan vooral de sprookjes...Die mis ik. Ik vond Monster inc. best wel leuk. Maar Snow Dogs lijkt me helemaal niks. Waarom maken ze geen film over Hans en Grietje of over Rapunzel....of over het Lelijke Eendje? :D (Ik geloof dat daar nog geen film van is gemaakt) Wat vinden jullie leuker, en weet iemand toevallig of ze nog zoiets gaan maken? |
Het lelijke eendje van Disney kreeg in 1939 al een Academy Award voor beste tekenfilm. Was alleen idd geen avondvullende film, kwartiertje ofzo maar.
Mwah, waarom Disney zich niet alleen maar concentreert op sprookjes ed weet ik ook niet. Ik vind al die computeranimaties maar shit maar dat is mijn mening. Maar inmiddels ben ik wel over Disney heen dus het boeit me niet meer zo. (Ik was grote fan vroeger :o) |
Disney was jarenlang de top qua tekenfilms
toen kregen ze voor het eerst echte concurrentie (dreamworks - meest oud-disney medewerkers trouwens) Mulan (disney) flopte enorm tov prince of egypt (dreamworks) en sindsdien is disney een beetje stil... |
Ik walg van Disney. Het blijft niet meer bij het produceren van onschuldige tekenfilms maar het is een mega-bedrijf geworden dat ook nog pretparken, winkels etc. uitbaat, om maar meer en meer geld te verdienen. Niet zo onschuldig als haar films dus.
REIE |
De sprookjes zijn op :o
Ik ben fan van de tekenstijl, maar het verhaal is zó altijd hetzelfde dat het vervelend is. Overigens was Lilo en Stitch nog van Disney en die is pas uitgekomen... deze zomer. |
Treasure Planet is volgens mij ook van Disney, dat wordt een beetje avonturenfilm, net zoiets als Atlantis denk ik. Dat vind ik trouwens ook wel een beetje sprookjesachtig http://www.smilies.nl/tales/merlin.gif
|
ik ben een waldist maar ik moet toegeven dat de laatste films niet meer zo goed zijn als die van vroeger
als je atlantis bijv. vergelijkt met de kleine zeemeermin, alladin, de leeuwenkoning, belle en het beest en ga zo maar door dan is het bijna bagger :( jammer... :) |
En nou krijg je ineens Peter Pan 2 in de bioscoop, dat vind ik wel errug triest die sprookjesvervolgen van disney...moeten zen iet doen :o
Maar Keizer Kuzco vonk trouwens hardstikke leuk: was ook een teken film en ook het afgelopen jaar, dus dat ze geen tekenfilms meer maken valt nog wel mee...Lilo & Stich was ook errug leuk maja niet echt meer een sprookje te noemen: Keizer kuzo trouwens ook nie echt. Maar k vind dat de sprookjes wel genoeg zijn uitgemolken.. |
Citaat:
Ik bedoel, het is toch logisch dat Disney geld willen verdienen met haar tekenfilms? Heb nog geen enkel bedrijf gezien dat het puur voor de eer doet ;) |
Keizer Kuzco en Lilo & Stitch zijn idd erg leuk.
Maar dat ze ook al die vervolgen gaan uitbrengen is een stuk minder. De kleine zeemeermin 2 vond ik nog wel grappig. Maar de rest is echt vreselijk. Heel erg zonde. IK geloof dat iemand maar eens een heel dik boek van Andersen of Grimm moet opsturen. Misschien dat ze dan weer een beetje inspiratie krijgen... |
Citaat:
Walt himself was n behoorlijke anti-semiet en ook nieuwere tekenfilms schijnen af en toe minder onschuldige verwijzingen te hebben |
Citaat:
|
Citaat:
En van elke film zijn er wel dingen wat ermee te maken heeft dus dat geld niet alleen voor disney |
Disney maakt idd nog getekende films. Maar goed, het boeit me niet zo, het gaat mij om de kwaliteit. :)
|
Citaat:
REIE |
dat wou ik ook zeggen..
keizer kusco is ook heel :cool: en nou en ze zijn niet onschuldig? ik vin ze prachtig! :p |
Citaat:
Maar er zijn miljoenen mensen die er anders over denken. Anders word het niet allemaal uitgebracht. Er is vraag naar. Ze maken het niet voor nix hoor. En je zegt wel steeds nadrukelijk dat disney het niet alleen op films houd. Maar welke uitgebrachte film houd het puur alleen op films?? Van elke film worden er spullen gemaakt, dus moet je dat per jou defenitie ook gewoon fout vinden. Als er vraag naar is wat maakt het dan uit. Als jij op die manier aan geld zou kunnen komen zou je het ook gewoon doen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57. |