![]() |
Griepprik
Als je gratis een griepprik kunt krijgen.
Zou je dat doen? Of zou je zoiets hebben van: ik hoef niet nog meer zooi in mijn lijf? |
jep
lichaam & gezondheid |
mwah.. die meningokokkenprik heb 'k ook gehad.. waarom een griepprik niet.
|
Nee. Griepprik is voor mensen met verminderde weerstand bestemd, niet voor gezonde mensen. Zoiets heet geldverspilling.
|
Ik krijg hem ieder jaar weer. Tja, ik hoor bij een risico groep en dan is het wel zo verstandig.
|
ach, ik ben niet zovaak echt ziek.. maar wanneer ik het ben heb ik 1 of 2 dagen 39 graden koorts en dan is het over. en heel stiekem vind ik dat af en toe niet eens zo erg. ff mezelf beetje verwennen en legaal heel lui kunnen zijn enzo ;). dus voor die 1 a 2 keer per jaar griep.. neeuh, voel me vaker niet zo lekker door iets anders dan griep.
en zo'n inenting moet je toch ook elk jaar herhalen? of heb ik dat fout. |
Citaat:
|
Citaat:
BTW. Een griepprik wil nog niet zeggen dat je niet ziek wordt. Alleen ben je beschermt tegen de hele zware. Ik ben ook ziek geweest terwijl ik de griepprik heb gehad. Je moet ook ieder jaar een nieuwe omdat er ieder jaar een andere griep is. Er zijn zoveel soorten griepen... En hij werkt maar een half jaar. |
Griepvirus 'reist' rond de wereld in ongeveer 1 jaar tijd. In India is het ongeveer een half jaar eerder dan in NL, waardoor die vaccins dus uit India gehaald worden. Bieden geen 100% bescherming.
|
Krijg ik elk jaar...
Asthma. |
Citaat:
|
Ik krijg de griepprik ook elk jaar. Ik had vroeger ooit eens een beetje last van astma, maar das al lang over. Toch krijg ik elk jaar nog een oproep. Naja als ik m toch gratis kan krijgen dan haal ik m toch ff!
|
Citaat:
|
omdat ik astmapatiënt ben wordt me aangeraden om elk jaar die prik te nemen, mja, dat doe ik dan ook maar gewoon :)
|
Nee, hoef ik niet, krijg sowieso al elke maand bloedtesten,
en ik ben schijterig voor prikken, dus doe maar niet :D :o |
Citaat:
Citaat:
|
als ie me aangeboden werd wel ja. heb een hele lage weerstand en ben dan ook bijna altijd ziek wanneer de weer eens iets heerst. Zo ook met griep, dus zo'n griepprik zou voor mij best handig zijn!
|
Jawel, geef maar. m'n weerstand is toch al niets op het moment, dan is het iig 1 soort griep waar ik tegen bestand ben.
|
ik krijg um elk jaar, heb astma, binnekort weer, 15 okt. gloof ik. mja intresante infow wanneer ik die prik ga halen... :rolleyes:
|
Mijn vriend krijg hem altijd, als hij ziek wordt duurt het echt heel lang voor hij weer normaal kan ademen namelijk (cara).
Ik haal hem niet (volgens mij is het wel gratis), word maar zélden ziek... |
Voor de gene met een oproep is hij gratis. Wil je hem anders hebben kost het je wel geld.
|
Jah ik krijg em ook weer, heb em al heel lang niet gehad...maar heb nu een andere dokter en nu heb ik dus wel een oproep gehad.....(heb astma)
Is het een erge prik? Of zoiets als meningokokkeninenting ofzo? :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02. |