Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   bij karate... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=238771)

real terminator 04-10-2002 21:51

bij karate...

bij karate blijf ik na de les nog wel is met een andere jongen om een zogenaamde prive training,
de laatste x dat we dat deden liet de leraar ons iets zien en doen:
we moesten onze arm vooruit steken en helemaal aanspannen hij ging proberen om em om te buigen, dit lukte bij ons allebei.

toen moesten we onze arm weer vooruit steken ontspannen en ons visualiseren dat ie aan et einde van de zaal was, et duurde veel langer om em om te krijgen :confused: :confused: iemand enig idee hoe dit komt je zou me hiermee helpen

Ki Fighter 04-10-2002 21:56

Citaat:

real terminator schreef:
bij karate blijf ik na de les nog wel is met een andere jongen om een zogenaamde prive training,
de laatste x dat we dat deden liet de leraar ons iets zien en doen:
we moesten onze arm vooruit steken en helemaal aanspannen hij ging proberen om em om te buigen, dit lukte bij ons allebei.

toen moesten we onze arm weer vooruit steken ontspannen en ons visualiseren dat ie aan et einde van de zaal was, et duurde veel langer om em om te krijgen :confused: :confused: iemand enig idee hoe dit komt je zou me hiermee helpen

Dit alles heeft met de Ki te maken. Door te visualiseren stroomt de ki in je arm rechtstreeks, als je hier meer mee hebt geoefent kun je ervoor zorgen dat niemand je arm meer buigt. Deze techniek heet de Unable Arm. Zo heb je er ook één waarvan ze je niet meer kunnen optillen, Unlifftel Body. Raar om te zien, maar wel leuk om te proberen. Succes.

Ki Fighter 04-10-2002 21:57

Met ontspannen spieren bereik je meer dan gespannen spieren.

Ki Fighter 04-10-2002 22:03

Sorry dat ik zoveel reageer maar ik ben nu helemaal in mijn sas. IK beheers beide technieken bijna. Ik oefen dat samen met mijn zus. Als je meer informatie wilt vraag maar raak.

ShoarmaSchaap 05-10-2002 12:09

Jij mag je arm spannen en visualiseren wat je wilt maar ik durf te wedden dat ik door een simpel truukje zo je arm kan buigen (zit op ninjutsu) ;)

real terminator 05-10-2002 12:17

hoe doe je dat dan?

Ki Fighter 05-10-2002 17:35

Citaat:

ShoarmaSchaap schreef:
Jij mag je arm spannen en visualiseren wat je wilt maar ik durf te wedden dat ik door een simpel truukje zo je arm kan buigen (zit op ninjutsu) ;)
Nee je leest verkeerd, je moet je arm juist niet spannen maar ontspannen.

real terminator 05-10-2002 18:35

hoe werkt dat dan met dat unlifted body

Ki Fighter 05-10-2002 19:23

Citaat:

real terminator schreef:
hoe werkt dat dan met dat unlifted body
Gewoon precies hetzelfde als met de onbuigebare arm, alleen moet je dan beide armen naar de grond richten en visualiseren dat ze de grond in gaan. Heel simpel.

mystic girl 05-10-2002 21:10

Citaat:

ShoarmaSchaap schreef:
:D anders ik wel, heb ik zo gedaan hoor, ik zit op pentjak :p
gewelddadig forum hier :D

wij hadden een keer een les, waarin we vanalles moesten inbeelden, bijvoorbeeld in je gedachten heel snel achter elkaar dingen visualiseren, bijv. een snel razende trein die je ook echt voelt of de wind voelen aan een kant van je oor, of van ver weg een plekje dat op de muur zit wegdenken.

ik moet zeggen dat ik met deze dingen geen moeite heb.

-L4rs- 06-10-2002 22:08

Bestaan hier ook sites over om het je te leren??

Greets

the_conquer 08-10-2002 09:10

Citaat:

ShoarmaSchaap schreef:
Mag ik hem dan breken doe jiu-jitsu :) (maar dat met die arm dat truckje klopt echt)

groeten and use da force

the conquer

Syphon 08-10-2002 22:51

Leg dan is PRECIES uit hoe het moet, GRAAG

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:36.